Inlägg från: Vajb |Visa alla inlägg
  • Vajb

Aprilbebis 2016

Jag vill jättegärna vara med i er grupp! Heter alexandra och kommer från norr, 25 år och väntar första barnet. Bf 7 april 2016! Plussade imorse och allt känns surrealistiskt! Jag blev gravid direkt och efter 4 dagar med mensvärk och ingen mens gjorde jag ett test och grinade som ett barn????

Känner mig super bra trots trött och molande värk i rygg!

Super kul att få dela med sig och få tips och råd av er andra gör inne!????

• Vajb

Ser att mina smilisar från telefon visas som frågetecken haha, det var såklart inte tänkt..

• Vajb

Skriver till mig på listan och hojtar även till om intresse att hänga på en fb-grupp!

Uliise - 27 mars, tredje barnet

Land1991 - 2 april, första barnet

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet

Lyckabebis - 3 april, andra barnet

Susseber -3 april, fjärde barnet

MissSE - 3 april, andra barnet

Backsvala - 4 april, första barnet

miillaw - 4 april, första barnet

Nils-Eric - 4 april, första barneT

Kashmir89 - 6 april, andra barnet

Bebisfeber84 - 6 april, första barnet

Nystjärna - 7 april, andra barnet

Vajb - 7 April, första barnet.

Anmaslett - 8 april, andra barnet

Symetrical - 12 april, andra barnet

Mlady - 12 april, första barnet

• Vajb
    sandraellinor skrev 2015-08-04 20:36:26 följande:

Bokat tid för inskrivning nu, så spännande och pirrigt. Blir mer och mer verkligt :)

Är det något speciellt man ska tänka på före man går dit? Typ vara kissnödig eller nått annat? :p

Jag har också bokat tid, blev i början på september. Känner också hur allt börjar landa lite! Hade dock ett helvete igår med snus abstinens :( någon fler än jag som slutar med nikotin och har något tips? Känns riktigt ledsamt att inte riktigt kunna njuta fullt ut av vetskapen att man har ett litet liv i magen utan istället gå runt och bli galen stup i kvarten! Har köpt hem onico och det hjälper med de värsta..

Känns som om man över natten hoppat in i en helt ny värld med en helt egen ordbok haha. Vissa förkortningar har man lyckats räkna ut vad dom betyder, vissa fortfarande oklara haha men det kommer väl:)
  • Vajb
    sandraellinor skrev 2015-08-05 08:23:33 följande:

Kämpar också med snusningen.. trappade ner drastigt förra veckan och igår var första dagen utan en snus och någon form av nikotin, dock tar jag Onico pepparmint för att få ha något i munnen, lura hjärnan litegran.

Är som värst på jobbet när man ska hålla humöret och jag sitter i en kundtjänst och pratar med väldigt arga människor.

Håller med om förkortningar, många kan jag, visa har jag klurat ut och många är jag helt lost på :p

Jag va inte så pass smart att jag tappade ner... svårt också att veta vilka symtom som tillhör vad haha. Har jag yrsel pga abstinens eller är det för att jag är gravid! Haha ja med det jobbet får du en utmaning:'D

Själv jobbar jag inom en branch där jag inte har så mycket med människor att göra som tur är!

Var det förresten någon här som tänkt styra upp en Facebook sida?
  • Vajb
    miillaw skrev 2015-08-05 12:17:01 följande:

Det finns en Facebook sida. Den är hemlig Så ingen annan kan se. :P Men man måste vara vänner på fb för att få inbjudan. Så skicka ett meddelande med ditt namn till mig här på familjeliv så kan jag adda dig under dagen :)

Jag försökte gå in på din sida men den var privat så gick inte att skicka något meddelande! Eller är det jag som är kass? Haha
  • Vajb
    Symetrical skrev 2015-08-07 07:43:07 följande:

Sådär kan jag också få nu så fort jag blir för skitnödig. Är som att gaserna som bildas i tarmarna gör att de expanderar och påverkar livmodern på nåt vis. Förstoppningsproblematiken hjälper ju knappast till här heller! :-S

Exakt sådär har det blivit för mig också! Direkt det är pyttelite gaser gör det svinont i nedremagen. Vart livrädd första gången och tänkte att jahapp, bara att vänta på blödningen nu då men tillslut förstod jag att det måste vara tarmarna som ställer till det!!
  • Vajb
    mummyB skrev 2015-08-08 08:02:11 följande:

hej på er

här kan jag nog passa in. har bf mitten april med andra barnet. 7+3 har en tjej på 5,5 år.

gjort vul för att se att allt sitter där det ska då jag hade utomkvedshavandeskap för 18 mån sen.

är dock inte vidare orolig för missfall... vad jag vet. däremot är dagarna extremt långa då jag har illamåendet från helvetet (dock inget kräk so far) och i kombination med att jag har ångest syndrom sen många år så blir det moment 22. det triggar varandra och så lägger vi till hormonerna på det. vill inte tänka på mat för det gör att jag mår illa, men äter jag inte så blir jag ännu värre.... resultatet blir en skakande, gråtandes fru som maken inte vet hur han ska hantera.

när jah väntade dottern låg jag hela semestern i skuggan och åt gröna äpplen... det enda som hjälpte att dämpa illamåendet. denna gång är vattenmelon ett stöd, men funkar inte helt. har fått lergigan comp sen några dagar men är inte helt övertygad om att de är bästa piller för mig. får ge det helgen å sen ta ett samtal med husläkaren min på måndag. kanske är det kombo med andra mediciner som blir pajas...?

känner mig otillräcklig, uttråkad å isolerad, samtidigt så kan jag inte göra annat än å lyssna på kroppen å göra som den vill.

någon som känner igen sig?

Oj, låter som om du har det tufft! Jag är också en ångestmänniska till och från och har väldigt lätt för att känna mig otillräcklig, men jag måste säga att för mig så har den här graviditeten varit betydande. All ångest och känsla av att inte räcka till är som bortblåst. Är fösta barnet så jag var inställd på att jag skulle må piss då förändringar alltid har varit ångestframkallande för mig. Men så blev det inte riktigt. Hoppas du kommer må bättre snart och att illamåendet ger med sig! Grattis till plusset:)

Vill tipsa alla här inne att hänga på facebook-gruppen!! Ett jätte härligt gäng!
  • Vajb
    Symetrical skrev 2015-08-09 06:45:47 följande:

Jag hakar gärna på fb-gruppen jag med.

Hur går jag tillväga..?

Skicka ett PM till "miillaw" med ditt namn så lägger hon till dig i gruppen!
Svar på tråden Aprilbebis 2016