Aprilbebis 2016
Hej!
Fick plus på stickan imorse :)
Vi är 23 respektive 29 år och första barnet för båda :) Har varit oskyddade i ett år men på andra ordentliga försöket nu med äl-stockor och fokus så tog det :)
Grattis alla, kramar :)
Hej!
Fick plus på stickan imorse :)
Vi är 23 respektive 29 år och första barnet för båda :) Har varit oskyddade i ett år men på andra ordentliga försöket nu med äl-stockor och fokus så tog det :)
Grattis alla, kramar :)
En till här som plussade. BF 1 april än så länge. Har en dotter på 3 och hela familjen längtar <3
Är det någon mer här som lider av yrselattacker? Jag hade ju en ordentlig förra helgen men sen dess lugnt. Bara små yr ibland. Men i helgen åkte vi färja och på den helt plötsligt blev jag så yr,kallsvettig,skakig och ännu mer illamånde. Min pappa trodde jag skulle ramla i golvet. Men gick bra som tur var och gick över. Var inte lika illa som första gången men ändå obehagligt.
Annars tycker jag illamåendet ökar för varje dag men ändå hanterbart. Inte som när jag var med dottern. Annars ömma bröst av och till och växtvärk. Sen är tröttheten kvar. Sen ibland väldigt hård i magen ibland åt andra hållet. (Förlåt för infon) men annars mår jag okej. Just yrseln som är värst. Eller mest obehagligt. Men får ju äta mat och behålla de så. Dock är jag sen helgen känslig för lukter. Inget jag märkt innan förens alla på färjan åt någon konstig mögelost. Så äckligt de luktade!! Haha :p
Tog ett kontrolltest nu ikväll, säkert väldigt utspädd urin, men positivt. blir såå nervös att det ska försvinna, skönt att få bekräftelsen att det finns kvar :)
Trodde aldrig att jag skulle vara såhär trött som gravid. Idag har jag jobbat ynka fyra timmar och jag är trött som ett as.
MEN nu åker vi och kollar på nytt hus jag och sambon, är så spänd :)
Så ledsen för er som drabbats av missfall och utomkveds
Hur går det för er andra? Här tuffar illamåendet på, 4 veckor har jag haft det nu. Förhoppningsvis bara 2 veckor kvar om det blir likadant som med 2:an...
Börjar bli lite "tjock" Ingen bebismage alls, mer "ätit för många bullar-mage". Börjar kännas att något händer där nere...
Hej, smyger mig in :) Helt ny här på Familjeliv (har läst en massa men aldrig registrerat mig), har Bf 15 april med vårt 8e barn, så vi är en lite större familj än normen ;) Hoppas få hänga med er här på resan mot bebis. Går gärna med i er fb-grupp oxå!
Tack :) Äldsta är 18 och yngsta 15 månader, resten däremellan ;) så en salig blandning av blöjbyten, gymnasieval, tandsprickning och tonårshormoner. Alldeles underbart!