Inlägg från: Elyssa81 |Visa alla inlägg
  • Elyssa81

Aprilbebis 2016

Jag plussade igår direkt efter missfall nr 2. Beräknat datum är typ 16 april. Det är lite svårt att tro på det, så jag ska springa ut och köpa ett test nu på morgonen. Hoppas att det också visar +.

Min son är född i april, den 12:e, en jättefin tid att få bebis på.

Är gärna med i fb-grupp. Hur gör jag?

• Elyssa81

Jag är fortfarande gravid. Starkare streck idag!! Kan någon bjuda in mig till fb-gruppen ;).

• Elyssa81
    emzerus skrev 2015-08-10 16:23:28 följande:
    Ringde till kvinnokliniken imorse men hon kunde inet alls förstå mig trots att jag bröt ihop helt o hållet i telefon så sa hon att det enda jag kunde göra nu var att avvakta o se vad det tar vägen. Om jag får negativt på gravtest om ett par veckor annars komma på VUL som redan var inbokat den 28 aug. Så ledsen o besviken o arg, fattar inte varför det ska vara så svårt för oss att få ett barn!! :(

Blöder fortfarande idag o tog ett cb digitalt nyss som fortfarande visar gravid 1-2 så jag tror ju dessvärre att det är kört :( Borde ha ändrat veckor vid det här laget, hade ju ÄL den 20 juli...

Vad dåligt! Där jag bor har jag fått komma in på ett VUL direkt i samma situation. Det blev så i juli för mig, att gravtesterna visade svagare för att sen bli negativt, men inget blod kom.
  • Elyssa81

Fick såhär idag. 14 dagar efter positivt ÄL-test. Tror ni jag kan få 2-3 veckor på digitalt test i morgon eller ska jag vänta till onsdag?

• Elyssa81
    A85 skrev 2015-08-11 11:37:33 följande:

Hoppar in här!

Äntligen ett pluss efter 14 månader oskyddat och 8 "aktiva" försök.

BF 17 april 2016.

Har en dotter på 3 år sedan tidigare.

Hängde här inne en hel del även under förra graviditeten.

En stor skillnad som jag märkt efter att ha surfat runt en stund är att många inte slutar testa efter ett positivt gravtest utan fortsätter för att se stegringen. Har inget minne av att det ens var tal om det för 4 år sedan.

Var rädda om er! En graviditet innebär en massa oro och det går inte att ha kontroll, oavsett hur många gravtest man tar. Tänk på att forum som dessa skapar gemenskap men också lätt drar igång en hets som blir accepterat i denna slutna miljö.

Välkommen hit! Jag hade nog tänkt som du tidigare men efter två missfall vill man nog skydda sig själv så gott det går. Folk gör som de vill men de som tjänst mest på det är typ clearblue och testbolagen.
  • Elyssa81
    hondendärtjejen skrev 2015-08-12 12:43:50 följande:
    Jag vill gärna också vara med i Facebookgruppen! smile1.gif
    Inboxa mig så bjuder jag in dig.
  • Elyssa81

Ni kan Inboxa mig så lägger jag till er som vän och sen i gruppen. Skriv ert namn och har ni ett vanligt namn beskriv också profilbilden.

• Elyssa81
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-14 18:32:40 följande:

Hej. Hoppar gärna på här. Plussade idag på bmi-4, 3e försöket med andra barnet :)

Grattis!
  • Elyssa81
    gabriellap skrev 2015-08-17 20:41:38 följande:

Skulle gärna vilja bara med i gruppen på Fb :) hur går man till väga :)?

Skicka ett inbox och beskriv din fb profil + namn så bjuder jag in!
  • Elyssa81
    backsvala skrev 2015-08-18 14:15:36 följande:
    Jag är kvar här inne! Gick med i fb-gruppen men gick ur igen då mina fb-vänner fick upp gruppförslag om att gå med i den gruppen eftersom det fanns en "gemensam vän" där.. :P

Förstår hur du känner med illamåendet. Jag mår piss. Mår illa jämt och kräks till och från. Kan inte äta någonting alls.. :( Äter Postafen men det hjälper inte så värst. Har inskrivning nu den 26e så hoppas på att BM har några tips!

Vad kul att få träffa BM! Vilken vecka är du i nu? :D (vet att jag frågat förr, men minnet sviker mig)
    Oj, vilken fb-grupp var det?
  • Elyssa81
    backsvala skrev 2015-08-18 15:08:42 följande:
    Elyssa81 skrev 2015-08-18 14:35:53 följande:

Oj, vilken fb-grupp var det?

Det kanske dock har bildats någon ny grupp, det vet jag inte! Minns inte exakt vad gruppen hette heller tyvärr, gick med i två gruppen och båda syntes för mina vänner tyvärr. Så går inte med i någon förrän det blivit offentligt. Vill inte riskera något!
    Fast det är ju inte möjligt om de är hemliga. Är du verkligen säker?
  • Elyssa81
    Sandra_84 skrev 2015-08-18 18:13:11 följande:

Verkar som om jag har början på ett utomkvedshavandeskap. :( Var in på VUL idag, vecka 7-8 beroende om om man räknar från mens eller ÄL, och läkaren såg verkligen ingenting i livmodern. Jag går sönder! Vi som var så glada att vi äntligen hade lyckats och så blir det så här av allt.. Lämnade urinprov som visade starkt positivt prov. Blodprov lämnade jag också, fick svar i em att HcG-nivån låg på 1149 och med det värdet borde man ha sett nåt i livmodern.. Nytt blodprov på fredag dör att se hur värdet är då..

Jag har gråtit så jäkla mycket idag! Är helt slut.. :'(

Åh beklagar verkligen .
  • Elyssa81
    MrsNG skrev 2015-08-20 12:24:23 följande:

Är det någon mer som känner sig deppig?

Jag har fått jättemycket ångest (plus att jag är trött och illamående) och det känns svårt att klara av vardagen. Jag har en 18 månaders som jag skolar in, det känns svårt (även fast det går hur bra som helst för barnet!).

Jag har så mycket ångest att jag börjar få jobbiga tankar, om abort och så, och då får jag ännu mer ångest. Det här barnet är planerat och efterlängtat och jag VET att det är hormoner som spökar, men föga hjälper den tanken när allt blir nattsvart... Jag vill inte och kommer inte göra abort men allt känns bara jobbigt just nu.

Det låter jättetungt! Har du skrivit in dig? Du kanske kan få prata med en kurator? Brukar du ha problem med depressioner eller liknande!
Svar på tråden Aprilbebis 2016