Inlägg från: emzerus |Visa alla inlägg
  • emzerus

Aprilbebis 2016

Hej!
    Vill gärna vara med här jag också :) Plussade för några dagar sen, men har bim idag. Har försökt få vårt första barn i snart ett års tid och detta är 3e plusset (2 missfall har vi gått igenom). Men nu bara är det vår tur- det måste det vara!! :)

Bf 11 april Hjärta

Har inte läst igenom hela tråden än, så vet inte vilka ni andra är än! :)

• emzerus
    miillaw skrev 2015-08-04 07:32:23 följande:

Med BIM igår kände jag mig tvungen att ta nya test för att vara på den säkra sidan. Och visst är det så. Plusset steg fram nästan på direkten. :) Nu kom jag in i ännu ett lyckorus. De enda gånger jag än så länge verkligen insett att jag är gravid har varit vid testandet. :D Nu kan jag tro på det ännu mer. :) :)

BF 2016-04-04

Grattis :)

Jag hade också bim igår och var på äl+14 då. Mina test på cb plus har ökat mkt i styrka sen jag plussade på äl+10 o framåt men jag har hittills "bara" fått gravid 1-2 på cb digitalt o såg att du fått gravid 2-3. Undrar när du hade senaste mens och när din äl var?

Hoppas du vill svara! :)

• emzerus

La till mig i listan också :)

Uliise - 27 mars, tredje barnet

Land1991 - 2 april, första barnet

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet

Lyckabebis - 3 april, andra barnet

Susseber -3 april, fjärde barnet

MissSE - 3 april, andra barnet

Backsvala - 4 april, första barnet

miillaw - 4 april, första barnet

Nils-Eric - 4 april, första barneT

Kashmir89 - 6 april, andra barnet

Bebisfeber84 - 6 april, första barnet

Nystjärna - 7 april, andra barnet

Vajb - 7 April, första barnet.

Anmaslett - 8 april, andra barnet

Emzerus- 11 april, första barnet

Symetrical - 12 april, andra barnet

Mlady - 12 april, första barnet

• emzerus
    sandraellinor skrev 2015-08-04 20:36:26 följande:

Bokat tid för inskrivning nu, så spännande och pirrigt. Blir mer och mer verkligt :)

Är det något speciellt man ska tänka på före man går dit? Typ vara kissnödig eller nått annat? :p

Va roligt!! :) Grattis till graviditeten!! :)

Jag ringde också idag o fick tid 26 augusti och har även fått tid för VUL 28 augusti då jag borde vara i v 7-8. Detta pga att jag har två tidiga missfall bakom mig...känns skönt att ha det o hoppas allt går bra fram tills dess o även efter dess såklart :)

Tror inte du behöver tänka på nå särskilt, de tar ju säkert gravtest m urin så är väl bra att inte vara helt nykissad kanske :)

• emzerus
    miillaw skrev 2015-08-04 21:20:14 följande:
    Senaste mensen var 30 juni och jag hade äl 19 juli. :) bf är 2016-04-04. :) Sjdå?
    Sista blödningen som var ett missfall började 7 juli o varade i 4-5 dagar o fick positivt Ältest 20 juli... Men sist jag tog cbdigitala var i måndags på em, 2 veckor efter ÄL. Så kanske skulle ta ett nytt idag eller imorgon o hoppas det står 2-3 då :)
  • emzerus

Är i v4+5 och idag blöder jag...färsk blod med en hel del strimmor/klumpar :( Är så sjukt ledsen o orolig! Ska vi behöva gå igenom ett tredje missfall nu?

Ringde 1177 som sa att det är normalt att blöda men att det också kan vara missfall....att jag får avvakta nån vecka. Jag har ju VUL inbokat den 28 augusti(bokade det pga 2 tidiga missfall) men så länge klarar jag inet av att vänta...:(

Om jag skulle ringa o försöka få VUL i veckan redan kan man se nåt så tidigt om det finns nå kvar?

Någon här som har blödit i tidig graviditet? dela gärna med er av era erfarenheter-både bra o dåliga!

• emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-09 15:56:38 följande:
    Har du ont också? Oftast är det ingen fara så länge man inte har någon direkt smärta. Man kan nog inte se hjärtat förrän om typ en vecka, men självklart kan de se hur det ser ut i övrigt. De kan ju mäta embryot och se om allt ser "friskt" ut i övrigt. Håller tummarna att det är en ofarlig blödning. :-*
    Nej inte direkt...känner av lite molvärk men det har jag ju gjort till o från ändå sen ÄL... men jag hade inte särskilt ont vid nåt av de andra två missfallen heller :(

Men mår illa o har ont i huvudet, men det kan säkert bero på att jag gråtit typ nonstopp senaste 4 timmarna sen blödningen började :( det kommer fortfarande blod o små små strimmor när jag går på toa, men inte nåt i bindan... Hoppas så att det lilla livet får stanna hos oss!! Tänk så fort allt kan vända! Igår var första dagen på länge som jag slappnade av o verkligen vågade tänka framåt. jag o mannen pratade om bebisen o tillät oss drömma o planera lite....och sen idag blev allt bara svart :(

Jag hoppas verkligen att jag kan få komma i slutet av veckan o att det förhoppningsvis visar något!! Hcg kan de väl iaf mäta med blodprov o se om det ökar!
  • emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-09 18:12:24 följande:
    Absolut! Jag skulle nog propsat på att få lämna blodprov redan imorgon, eller i alla fall så fort som möjligt, och sen ett till ett par tre dagar senare för att se om det ökat eller sjunkit. Stå på dig och påpeka att du behöver detta för din mentala hälsa pga de andra MF du haft! Lycka till!
    Ringde till kvinnokliniken imorse men hon kunde inet alls förstå mig trots att jag bröt ihop helt o hållet i telefon så sa hon att det enda jag kunde göra nu var att avvakta o se vad det tar vägen. Om jag får negativt på gravtest om ett par veckor annars komma på VUL som redan var inbokat den 28 aug. Så ledsen o besviken o arg, fattar inte varför det ska vara så svårt för oss att få ett barn!! :(

Blöder fortfarande idag o tog ett cb digitalt nyss som fortfarande visar gravid 1-2 så jag tror ju dessvärre att det är kört :( Borde ha ändrat veckor vid det här laget, hade ju ÄL den 20 juli...

• emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-10 17:11:16 följande:
    Stackare. Vad jag lider med dig! :,-(

Jo, jag hade äl 21/7 och fick gravid 2-3 redan i onsdags, så du har nog rätt i att det borde visa fler veckor. :-/

Men blir det tredje missfallet isf? För då har man absolut rätt till en utredning för att se om det är något som inte står rätt till. Jag fick tex progesteronampuller utskrivet som jag skulle börja ta direkt när jag plussade, för att inte riskera ett till väldigt tidigt MF pga progesteronbrist.
    Tack Hjärta

Ja detta är tredje missfallet, alla tre har skett i v 5/6 :( Usch är såå ledsen!!
    Jag tänkte ringa kvinnokliniken igen när jag fått negativt gravtest eller i början av nästa vecka ifall gravtesten fortfarande visar starkt... för då kanske jag behöver skrapas :( Och då boka in en tid för utredning.

Hur vet man om man har progesteronbrist?

• emzerus
    Symetrical skrev 2015-08-10 19:39:28 följande:
    Det kan de se på blodprov, om man lämnar ett under lutealfasen. Hos mig var det dock tydligt, med tanke på att jag bara hade 7-8 dagar mellan äl och mens.

Håller tummarna att du får kolla upp det snarast! Det finns ingen annan du kan vända dig till annars? Nån privat, kanske..?
    Oki får fråga angående det när jag får träffa nån!

Jag har försökt ringt en privatklinik flera gånger både idag o efter mitt förra missfall men jag får inte ens boka en telefontid då de har helt fullt o det finns ingen mail eller nåt så vet inte hur man får kontakt med dom :(

jag tror jag testar att ringa kvinnokliniken igen imorgon o säger att jag vill boka in för en utredning. Hoppas jag får det för jag vill inet vänta längre!!

• emzerus
    Minus75 skrev 2015-08-11 00:15:04 följande:
    Stackare, jag lider med dig! Jag har själv haft sex mf och vet hur jävligt det är att inte bli tagen på allvar. (Sen fick jag en son, så många mf behöver inte betyda att det är kört!)

Nu behöver det ju absolut inte vara så för dig, men jag skulle åka in till gynakuten och sätta mig, om jag vore dig. Det är sjukt jobbigt att inte veta! Har du en historik med mf borde de ta dig på större allvar.

Var bor du någonstans? I Borås finns en läkare som heter Lennart Blomqvist och som har hjälpt många med upprepade mf, bland annat oss.

Hoppas att du får klarhet snart! <3
    Usch va hemskt att ni haft så många missfall!! :( Härligt att höra att ni fått en son sen iaf! Hjärta
    Jag bor i Västmanland så är inte nära till Borås men tack ändå :) Hur hjälpte han er? Har du något tips jag kan testa med redan nu?

Har fått tid hos kvinnokliniken 28 aug för att påbörja nån form av utredning... Får se vad det visar. Idag är jag rätt säker på att det är missfall för mina gravsymtom känns borta o jag blöder fortfarande...så ska ta gravtest i slutet av vcekan o se om det minskar i styrka eller kanske tom blir negativt :(

jag väntar även på telefonsamtal från en privat klinik i stan o hoppas att de kanske kan ta emot oss snabbare o att det går fortare med en ev utredning...

Tack för ditt svar!!
  • emzerus
    Minus75 skrev 2015-08-11 00:19:52 följande:

Emzerus: Glömde skriva det: Jag blödde ofta under min förra graviditet och gick ändå hela vägen och fick en frisk kille, så det KAN vara okej ändå!

Kram!

Hur var dina blödningar? Mina blödningar har varit/är klarröda och ganska så rikliga och i söndags var det en del strimmor/klumpar med mörkrött blod... igår mest klarrött blod o likaså idag fast idag verkar det ha avtagit lite. Har molvärk o värk i ländryggen fortfarande men tycker att brösten ömmar mycket mindre idag... :(
Svar på tråden Aprilbebis 2016