Inlägg från: Minus75 |Visa alla inlägg
  • Minus75

Aprilbebis 2016

Jag vill också hoppa in här! Har plussat och verkar vara i vecka 5 (4+3), BF 12/4. Det är andra barnet, har en son som är två år, men det känns väldigt spännande ändå :)

Har en rejäl bunt med MF i bagaget så jag tar inget för givet och ser fram emot ett tidigt VUL den 24/8.

(Är gärna med i FL-gruppen också, men jag har lite dålig koll på hur det funkar. Har ansökt iaf! :) )

• Minus75
    emzerus skrev 2015-08-10 19:49:58 följande:

Oki får fråga angående det när jag får träffa nån!

Jag har försökt ringt en privatklinik flera gånger både idag o efter mitt förra missfall men jag får inte ens boka en telefontid då de har helt fullt o det finns ingen mail eller nåt så vet inte hur man får kontakt med dom :(

jag tror jag testar att ringa kvinnokliniken igen imorgon o säger att jag vill boka in för en utredning. Hoppas jag får det för jag vill inet vänta längre!!

Stackare, jag lider med dig! Jag har själv haft sex mf och vet hur jävligt det är att inte bli tagen på allvar. (Sen fick jag en son, så många mf behöver inte betyda att det är kört!)

Nu behöver det ju absolut inte vara så för dig, men jag skulle åka in till gynakuten och sätta mig, om jag vore dig. Det är sjukt jobbigt att inte veta! Har du en historik med mf borde de ta dig på större allvar.

Var bor du någonstans? I Borås finns en läkare som heter Lennart Blomqvist och som har hjälpt många med upprepade mf, bland annat oss.

Hoppas att du får klarhet snart! <3
  • Minus75

Emzerus: Glömde skriva det: Jag blödde ofta under min förra graviditet och gick ändå hela vägen och fick en frisk kille, så det KAN vara okej ändå!

Kram!

• Minus75
    emzerus skrev 2015-08-11 11:04:10 följande:

Usch va hemskt att ni haft så många missfall!! :( Härligt att höra att ni fått en son sen iaf!

Jag bor i Västmanland så är inte nära till Borås men tack ändå :) Hur hjälpte han er? Har du något tips jag kan testa med redan nu?

Har fått tid hos kvinnokliniken 28 aug för att påbörja nån form av utredning... Får se vad det visar. Idag är jag rätt säker på att det är missfall för mina gravsymtom känns borta o jag blöder fortfarande...så ska ta gravtest i slutet av vcekan o se om det minskar i styrka eller kanske tom blir negativt :(

jag väntar även på telefonsamtal från en privat klinik i stan o hoppas att de kanske kan ta emot oss snabbare o att det går fortare med en ev utredning...

Tack för ditt svar!!

Vi var med i hans studie om upprepade MF som gick ut på att man fick väldigt bra omhändertagande (man fick ett tfnnr som man fick messa till när som helst på dygnet och så ringde han upp så fort han fick möjlighet). Till skillnad från Sahlgrenska där vi, trots upprepade MF och genomgången utredning aldrig fick stöd. Fick sitta på gynakuten och lipa för att få ett tidigt VUL som visade på MA. Vi i studien fick även äta tabletter, antingen en låg dos Acetylsalicylsyra (Trombyl) eller placebo, vilket vet jag ej. Bara vetskapen om att LB stöttade oss helhjärtat var underbar!

Ring Lennart och hör om han vet någon som kan hjälpa er på samma sätt i er närhet! ??

Jag har tyvärr inga andra tips eftersom jag aldrig skulle mixtra med läkemedel på egen hand under en graviditet. :/

Kram!!!
  • Minus75

[quote=75624160][quote-nick]emzerus skrev 2015-08-11 11:06:51 följande:[/quote-nick]Hur var dina blödningar? Mina blödningar har varit/är klarröda och ganska så rikliga och i söndags var det en del strimmor/klumpar med mörkrött blod... igår mest klarrött blod o likaså idag fast idag verkar det ha avtagit lite. Har molvärk o värk i ländryggen fortfarande men tycker att brösten ömmar mycket mindre idag... :([/

Jadu, svårt att säga. Jag hade nog alla varianter under förra graviditeten. Denna har jag inte haft några blödningar, men jag är ju bara i 4+6 idag så det är ju bara att hålla tummarna för att det håller i sig.

Jag håller verkligen tummarna för dig och att det går bra för dig! <3

• Minus75
    Sockerbullen skrev 2015-08-11 18:00:06 följande:

Hej alla!

Här är en till som väntar aprilbebis. Första barnet så jag är ny på allt detta och ny  på familjeliv också. Hoppas vi kan följas åt :)

Besväras av någon så ofantlig trötthet nu, är det vanligt?

Välkommen och grattis! :)

Det är väldigt vanligt med trötthet, och jag är också jättetrött! Skulle gärna sova middag varje dag om det gick!

För de flesta går det över efter tre månader men för mig höll det i sig hela förra graviditeten (har en tvåårig son sen tidigare), hoppas verkligen att det inte är så denna gång också!
  • Minus75
    Jenni87 skrev 2015-08-14 16:52:36 följande:

Jag har skapat en sidan som heter aprilbebisar2016 gå gärna med där :)

Jag har försökt gå med där, men tror inte att det har lyckats! :(
Svar på tråden Aprilbebis 2016