Inlägg från: EmPe |Visa alla inlägg
  • EmPe

Aprilbebis 2016

Jag är 38 år och väntar andra barnet. Är också orolig...har fått för mig att strecket på grav-testet inte är tillräckligt starkt så nu har jag beställt 2 nya test :) Har redan gjort 3 st som visar +. Snacka om att nojja! Har dessutom symptom som illamående, hunger, trötthet och spända bröst så det borde ju lugna lite.

När ska ni boka in tid för inskrivning hos Bm? Minns inte riktigt när jag gjorde det sist.

Ljuvamirakel- kan vi inte göra en bf-lista så man ser alla som är här? Kan tänka mig att det kommer fler snart:)

• EmPe

Mina test ser ut som på bilderna och de är tagna på tre olika dagar så det lutar mer åt hjärnspöke än spökstreck Skrattande 

Då ska jag också ringa och boka tid hos bm med det samma! 

Fy vad jobbigt att vara illamående under hela graviditeten. Mitt gick över i v14-15 så jag ska inte klaga.  

• EmPe

Jag fick tid för hälsosamtal den 12 aug och inskrivning den 14 sep.

Har berättat för min syster och vi kommer väl säga det till våra närmsta snart. Övriga får veta efter Kub. Om något går fel så vill jag ändå dela det med mina närmsta därför känns det ok att säga det.

• EmPe
    backsvala skrev 2015-07-29 14:38:19 följande:

Det är inte så långt kvar till hälsosamtalet då ju! :)

Ja det är verkligen en smaksak och man ska göra exakt det man känner för! Jag berättade första gången och av den erfarenheten så berättar vi inte denna gång. Man ska följa sin egen magkänsla!

Är du också nyplussad? :D

Nä, det gick fort att få tid. Ringde ju precis:) det är samma bm som jag hade med min son och det känns så himla skönt. Så viktigt med en bm som man känner förtroende för.

Jag plussade i lördags men det var 3 dagar innan bim. Bf blir runt den 4/4.

Håller med om att man ska känna efter själv när det känns bra att berätta. Ska du be om ett tidigt UL? Jag funderar på att göra det..
  • EmPe
    backsvala skrev 2015-07-29 15:01:44 följande:

Vad skönt! Det måste kännas så bra, speciellt om man gillade sin tidigare BM. Jag är faktiskt lite nervös över just den biten, tänk om man inte alls kommer överens med sin BM? Hade en väninna som fick ha 7st barnmorskor för att de inte kom överens. Fast då känns det som att felet ligger hos väninnan visserligen, men ja, hehe.

Okej! Då har vi nästan lika. Jag hade BIM i söndags så BF ligger också där någonstans i början av april :)

Jag vet inte riktigt faktiskt, har funderat på att göra det med tanken på våra tidigare erfarenheter. Skulle kännas så skönt att få se den lill*, det skulle kännas så mycket på allvar då!

Det går säkert jättebra, skulle tro att de flesta bm är bra. Skulle ni mot förmodan inte klicka så är det bara att byta men att byta sju ggr hör nog inte till vanligheterna..haha

Tycker du ska göra ett tidigt ul om det kan ge lite ro.
  • EmPe

Verkar tyvärr inte som att det blir någon bebbe här :( Var ju nojjig över att mina tester var lite svaga så jag beställde fler. Tog ett i går eftermiddag och ett nu på morgonen och strecken är såååå svaga. Borde ju vara starkare nu på bim +4. Ska jag bara invänta mf nu? Någon som har erfarenhet av detta?

• EmPe

Jag tror tyvärr inte att det är så... De två senaste testen är så svaga att de inte ens skulle fastna på bild. De tre tidigare testen var ändå solklart plus. De som visat plus är cb och de som visar svagt är från testlagret. Ska köpa cb och testa en sista gång. Använder jag samma test blir det ju tydligt om strecken blir svagare. Ska träffa vänner på stan idag och känner mig skitorolig för att jag ska börja störtblöda!

• EmPe

Grattis till alla nya!

Sorry om jag ältar men vet fortfarande inte vad som händer. Gjorde ett nytt cb-test precis (det nedersta) och det ser likadant ut som det andra som togs i lördags och i måndags. Någon som har erfarenhet av svaga streck men ändå gått en hel graviditet? Och varför visade stickan i morse nästan ingenting? Man blir förvirrad..

• EmPe

God morgon! Starkare plus idag samt digitalt test som visar gravid så jag hänger kvar här :) :) Vill gärna hänga med i fb-grupp också!

• EmPe
    BF-lista Aprilbebisar 2016

Uliise - 27 mars, tredje barnet
    Land1991 - 2 april, första barnet
    LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet 
    Susseber -3 april, fjärde barnet
    MissSE - 3 april, andra barnet
    Backsvala - 4 april, första barnet 
    miillaw - 4 april, första barnet 
    Nils-Eric - 4 april, första barnet
    Empe - 4 april. andra barnet
    Kashmir89 - 6 april, andra barnet
    Nystjärna - 7 pari, andra barnet
    Symetrical - 12 april, andra barnet
    Mlady - 12 april, första barnet
  • EmPe
    Nystjärna skrev 2015-07-31 08:15:16 följande:
    Så härligt :)

Här längtar jag tills jag skall ta mitt andra test imorgon. Tog ju ett test i onsdags som var svagt positivt,men ändå så man ser det och blått men starkare hade ju inte skadat om det hade varit starkare men men :) så hoppas det visar starkare imorgon. Är lite nervös. Är ju på bim idag. Om det är starkare så blir det att ta det digitala på söndag morgon :)
    Håller tummarna för dig! :)
  • EmPe

Håller med om att det är rörigt med bf. Första dagen på min senaste mens var den 29 juni. Har kollat tre olika appar och alla visar olika: 3:e, 4:e och 5 april! Får väl avvakta till man gjort ul :)

• EmPe

Tyvärr slutar min resa här:( Har hela tiden haft på känn att allt inte stod rätt till. Har nu blött och test visar inget längre. Vi får ligga vidare;) Önskar er alla en lyckad graviditet <3

Svar på tråden Aprilbebis 2016