Aprilbebis 2016
God morgon! Starkare plus idag samt digitalt test som visar gravid så jag hänger kvar här :) :) Vill gärna hänga med i fb-grupp också!
God morgon! Starkare plus idag samt digitalt test som visar gravid så jag hänger kvar här :) :) Vill gärna hänga med i fb-grupp också!
Det går bra för mig men mår fortfarande dåligt med yrseln och illamående och trötthet ???? men lite får man stå ut med ????
jag blir Dock tokig på hur man ska räkna när bf är.. Tex EmPe har bf 4april men ligger på Stickan gravid 1-2 jag däremot ligger på bf 6april och Stickan gravid 2-3
Jag hade senaste mensen 1juli (25dagar cykel, ägglossning runt 10-11 juli)
Jag hade äl 21/7 och har bf ca 12/4 (13/4 enligt vissa sidor)
Lättast är att räkna från två veckor innan äl (om man vet när den inträffade) och på en 28 dagars cykel. Då blir det mest tillförlitligt, även om det såklart även spelad in hur lång tid det tog för ägget att fästa.
Jag fick till exempel tidigt MF och hade därför inte äl förrän på dag 41, så räknar som om mensens första dag var 7/7, annars hade jag varit i typ v 9 nu.
Var lugn när det kommer till BF! Sorry men kroppen struntar fullständigt i vilket BF ni har
Min etta kom på BF+9 och min tvåa på BF+14 ...
millaw - Clearblue digitaltest skriver ut hur många veckor som gått från befruktning, alltså från när ägg och spermie möttes, vilket kan vara några timmar till flera dagar efter samlaget. Detta beroende på när man har ägglossning. Spermierna kan ju leva flera dagar i livmoder och äggledare och ligga och vänta på ägget
Men att det digitala testet ska kunna räkna ut exakt befruktningstillfälle får man ju ta med en rejäl nypa salt, alla har inte lika mycket HcG-hormon (det som testet reagerar på) till exempel. Hormonet ska öka i tidig graviditet men exakt hur mycket och hur fort det stiger skiljer sig mellan individer som jag förstått det.
Och iom att man börjar räkna graviditeten från sista mensens första dag så är man i vecka 1 när man har mens, man är sedan i vecka 2 veckan innan ägglossning. Men även detta skiljer sig mellan kvinnor då alla inte har ägglossning exakt 14 dagar efter mens - det beror helt på menscykeln.
Hur som helst så kommer man få en hyffsad uppskattning om BF på RUL. Men det säkraste att säga är väl att våra bebisar om de kommer i fullgången tid kommer någonstans mellan andra halvan av mars och första halvan av april
Ni som har BF 4/4 kan ju lika gärna få två veckor före mig som har BF 27/3 :-P Och jag i det fallet 4 veckor efter er.
millaw - njae. Vissa har samma BF hela graviditeten, men ofta ändras det efter vägen. Jag försöker att inte bry mig om BF så mycket. Min två kom som sagt 14 dagar efter BF
Jag tänkte hoppa in här om det går för sig. Gjorde ett test idag (BIM +6), vilket visade svagt positivt. Ska kolla med ytterligare test om några dagar. Om det stämmer, så är bf 7/4.
Lite om mig själv: är 28, fyller 29 om några dagar. Första barnet i sådana fall. Gift sedan 2 år, men tillsammans sedan 9 år. Bor i Katrineholm, men planerar flytt till Norrköping i framtiden.
Håller med om att det är rörigt med bf. Första dagen på min senaste mens var den 29 juni. Har kollat tre olika appar och alla visar olika: 3:e, 4:e och 5 april! Får väl avvakta till man gjort ul :)
Hej! Hoppar in här :)
Är i vecka 6 (5+0). Väntar mitt första barn.
Mår helt ok såhär långt. Ultraljud om 3 veckor. Går på trombyl och fragmin under graviditeten pga jag har en benägenhet att bilda proppar.
Lite om mig:
Är 28 År gammal. Bor med min sambo, bonus son och min schäfer vovve. Rider och tränar på fritiden.
Tänkte hoppa in här lite enkelt. Ny med allt som har med detta att göra.
22 år gammal och gravid för första gången. Tre positiva graviditetstest 25 och 26 juli. Beräknad födsel får jag till 3 och 4 april på olika sidor.
Spännande och nervöst blandat med en oro för att det inte ska gå vägen..
Det vore kul om vi kunde följas åt om det nu kunde gå vägen:)
Har ni mycket symptom?
Jag har känt illamående till och från, måste upp och kissa varje natt, känslig för dofter, har sjukt känsliga, svullna bröst och är uppsvälld som en ballong på kvällarna. (3+6 idag).
Är livrädd varje gång jag går på toa att det ska va blod (har en del "lotion"flytningar)...önskar 2 månader bara kunde försvinna och jag vaknar i v.12 :)
Tyvärr slutar min resa här:( Har hela tiden haft på känn att allt inte stod rätt till. Har nu blött och test visar inget längre. Vi får ligga vidare;) Önskar er alla en lyckad graviditet <3
Absolut! Vore jättekul.
Var bor ni någonstans?
Jag känner en hel del illamående och yrsel som kommer och går, samt konstant molvärk/växtvärk. Sover dåligt på nätterna med en hel del insomnia, men är konstigt nog ändå inte särskilt trött (endorfinernas påverkan?) förutom på kvällarna. Än, kanske jag skall säga, för det lär ju komma så småningom!
Bortsett från det har jag fått lite förändrat smaksinne, är smått täppt i näsan hela tiden och har väldigt ömma bröstvårtor.
Galet svullen är jag också (magen ser ut som den gjorde i typ v 18 med sonen), känsligt luktsinne, orkeslös (kondisen tog sitt pick och pack och drog på stört när jag plussade!) och så är jag i princip konstant kissnödig.
Det som gjorde att jag misstänkte att det faktiskt tagit sig den här gången var avsaknaden av pms. Känner mig så harmonisk i hela kroppen. Samma känsla som när jag väntade sonen (tror inte att jag vart arg en enda gång under de 9 månaderna!)
Undrar hur detta kommer utveckla sig när jag redan känner så mycket! :-P
Med BIM igår kände jag mig tvungen att ta nya test för att vara på den säkra sidan. Och visst är det så. Plusset steg fram nästan på direkten. :) Nu kom jag in i ännu ett lyckorus. De enda gånger jag än så länge verkligen insett att jag är gravid har varit vid testandet. :D Nu kan jag tro på det ännu mer. :) :)
BF 2016-04-04
Grattis :)
Jag hade också bim igår och var på äl+14 då. Mina test på cb plus har ökat mkt i styrka sen jag plussade på äl+10 o framåt men jag har hittills "bara" fått gravid 1-2 på cb digitalt o såg att du fått gravid 2-3. Undrar när du hade senaste mens och när din äl var?
Hoppas du vill svara! :)
Sista blödningen som var ett missfall började 7 juli o varade i 4-5 dagar o fick positivt Ältest 20 juli... Men sist jag tog cbdigitala var i måndags på em, 2 veckor efter ÄL. Så kanske skulle ta ett nytt idag eller imorgon o hoppas det står 2-3 då :)
Jag va inte så pass smart att jag tappade ner... svårt också att veta vilka symtom som tillhör vad haha. Har jag yrsel pga abstinens eller är det för att jag är gravid! Haha ja med det jobbet får du en utmaning:'D
Själv jobbar jag inom en branch där jag inte har så mycket med människor att göra som tur är!
Var det förresten någon här som tänkt styra upp en Facebook sida?
Får jag också vata med? :)
Blev samma sak för mig...
Jag försökte gå in på din sida men den var privat så gick inte att skicka något meddelande! Eller är det jag som är kass? Haha
Godkväll!
Haft fullt upp nu ett par dagar, jag glömmer till och med bort att jag är gravid ibland:P Jag försöker att inte tänka på det så mycket som de förra gångerna så jag inte blir så nerkörd om det inte går hela vägen. Mitt test på BIM-dagen var iallfall starkare än det på ÄL+9 så det är ju bra :)
Är det någon som kräks? Jag blir illamående om jag inte håller jämnt matintag, så jag försöker aldrig bli för hungrig. Funkar än så länge :)