Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Aprilbebis 2016

snöflinga82 skrev 2015-08-03 23:00:26 följande:
    Bor i mellersta Norrland.

Jag funderar också på hur det här ska gå med alla dessa tydliga symptom såhär tidigt, men hellre mycket symptom än inga alls! Imorgon har jag BIM, då ska jag se om mitt test blivit ännu starkare, men det borde det eftersom jag varit illamående i princip hela kvällen idag:P

Såg att nån skrev att konditionen försvann samtidigt som plusset, samma för mig. Jag flåsar redan av att gå i trappor..har ändå en rätt bra grundfysik så kroppen påverkas verkligen.
    Håller absolut med om det! Men å andra sidan, kan du tänka dig skräcken ifall de bara skulle försvinna!
  • Symetrical
    helen skrev 2015-08-04 20:58:21 följande:

Hej! Gör ett nytt försök, trodde jag gjorde ett inlägg här igår men de kom nog bort

Plussade i söndags, så enligt BF blir troligen runt 12 april

Samma som jag då, fast jag plussade redan i torsdags på äl +9.

Fick det här nu idag på morgonen. Känns bra att cb och jag är överens om veckorna!
  • Symetrical

Det här med flåsbortfallet är ännu värre och framförallt tidigare än vid förra graviditeten. Var till och med tvungen att ta en paus i städandet här hemma. X-)

Hjälpte ju inte till att det kändes som att hel livmodern drog ihop sig som ett sviskon heller!

Det här med att lyssna på kroppens signaler är kanske inte min allra starkaste egenskap.

• Symetrical
    helen skrev 2015-08-05 08:51:57 följande:
    aha :) jag gjorde ett test i fredags men det visade inget, å jag trodde verkligen inte det skulle bli något denna månaden,  tog nämligen ut spiralen typ samma dag som ÄL så tanken va att första försöket skulle vara nästa månad..., å vi hade som plan att få ett sommar barn, Men April blir också bra :) 
    Skönt ändå att slippa behöva noja för att det inte tar sig månad efter månad!

I mitt fall var april-barn det jag önskade högst, vilket får mig att känna att det är lite för bra för att vara sant!
  • Symetrical
    gabriellap skrev 2015-08-05 23:57:51 följande:

Hallå! Jag hoppar gärna in här fast det är rätt ovisst just nu,

Jag är 26 år och med en dotter på 2 år , vi har senaste året haft två MF och i februari ett MA i v 13 och för en månad sedan fick jag opereras akut för utomhavandeskap .. Och nu visar clearblue test gravid 1-2 ( så jag hoppas jag är gravid , och att detta håller sig ) nästa fredag ska jag in till gyn för att se om detta är en normal graviditet,jag hoppas verkligen att det ska sluta gott denna gång,

Och hoppas vi alla sitter med bebisar i april!:)

Håller alla tummar och tår för dig, vännen!

Så fort din kropp återhämtar sig ändå!
  • Symetrical
    gabriellap skrev 2015-08-06 11:10:36 följande:

Ja!:) det är väldigt skönt att man återhämtar sig snabbt .. När har du bf ? Är det ditt första barn :)?

Bf 12/4 och det är andra barnet. Har en son på 2,5.

Själv?
  • Symetrical
    gabriellap skrev 2015-08-06 21:49:56 följande:

Jag har verkligen ingen aning om när bf är eller om jag ens har något sådant ( en månad sedan operationen för utomhavandeskap ) det återstår att se nästa fredag:) har en dotter på 2 år :) har ni försökt få ett syskon länge ?

Började försöka i början på året. Har haft väldigt långa och oregelbundna cykler, så trodde att det skulle ta betydligt längre tid. Vart gravid förra cykeln på femte försöket, men slutade i så tidigt MF att jag inte ens visste att jag vart gravid förrän efter blödningen! Sen nu tog det sig direkt efter. Hoppas verkligen att mitt lilla skrå gottat in sig riktigt bra och att allt går vägen nu.

Ska hålla tummarna för dig nästa fredag!

Jag har vul 2/9, så nästan fyra veckor kvar.
  • Symetrical
    sand85 skrev 2015-08-07 01:43:59 följande:

Vaknade precis med världens smärta, trodde jag skulle dö. Kändes som knivhugg i magen och ryggen, strålade ut i benen och höfterna. Blev helt kallsvettig och illamående, Gick över när jag bajsa dock, var helt stenhård. usch, så ont vill jag aldrig mer ha! Ringde 1177 och hon trodde inte på min teori om tidig foglossning. Hon sa att det kanske inte ens berodde på graviditeten... Hmmm... Ingen mer sån smärta, tack!

Sådär kan jag också få nu så fort jag blir för skitnödig. Är som att gaserna som bildas i tarmarna gör att de expanderar och påverkar livmodern på nåt vis. Förstoppningsproblematiken hjälper ju knappast till här heller! :-S
  • Symetrical
    Vajb skrev 2015-08-07 13:12:33 följande:
    Exakt sådär har det blivit för mig också! Direkt det är pyttelite gaser gör det svinont i nedremagen. Vart livrädd första gången och tänkte att jahapp, bara att vänta på blödningen nu då men tillslut förstod jag att det måste vara tarmarna som ställer till det!!
    Precis! Ändå skönt att veta det till framtida liknande situationer.
  • Symetrical
    Vajb skrev 2015-08-09 06:35:50 följande:
    Oj, låter som om du har det tufft! Jag är också en ångestmänniska till och från och har väldigt lätt för att känna mig otillräcklig, men jag måste säga att för mig så har den här graviditeten varit betydande. All ångest och känsla av att inte räcka till är som bortblåst. Är fösta barnet så jag var inställd på att jag skulle må piss då förändringar alltid har varit ångestframkallande för mig. Men så blev det inte riktigt. Hoppas du kommer må bättre snart och att illamåendet ger med sig! Grattis till plusset:)

Vill tipsa alla här inne att hänga på facebook-gruppen!! Ett jätte härligt gäng!
    Jag hakar gärna på fb-gruppen jag med.

Hur går jag tillväga..?
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-09 14:14:03 följande:

Är i v4+5 och idag blöder jag...färsk blod med en hel del strimmor/klumpar :( Är så sjukt ledsen o orolig! Ska vi behöva gå igenom ett tredje missfall nu?

Ringde 1177 som sa att det är normalt att blöda men att det också kan vara missfall....att jag får avvakta nån vecka. Jag har ju VUL inbokat den 28 augusti(bokade det pga 2 tidiga missfall) men så länge klarar jag inet av att vänta...:(

Om jag skulle ringa o försöka få VUL i veckan redan kan man se nåt så tidigt om det finns nå kvar?

Någon här som har blödit i tidig graviditet? dela gärna med er av era erfarenheter-både bra o dåliga!

Har du ont också? Oftast är det ingen fara så länge man inte har någon direkt smärta. Man kan nog inte se hjärtat förrän om typ en vecka, men självklart kan de se hur det ser ut i övrigt. De kan ju mäta embryot och se om allt ser "friskt" ut i övrigt. Håller tummarna att det är en ofarlig blödning. :-*
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-09 16:20:49 följande:
    Nej inte direkt...känner av lite molvärk men det har jag ju gjort till o från ändå sen ÄL... men jag hade inte särskilt ont vid nåt av de andra två missfallen heller :(

Men mår illa o har ont i huvudet, men det kan säkert bero på att jag gråtit typ nonstopp senaste 4 timmarna sen blödningen började :( det kommer fortfarande blod o små små strimmor när jag går på toa, men inte nåt i bindan... Hoppas så att det lilla livet får stanna hos oss!! Tänk så fort allt kan vända! Igår var första dagen på länge som jag slappnade av o verkligen vågade tänka framåt. jag o mannen pratade om bebisen o tillät oss drömma o planera lite....och sen idag blev allt bara svart :(

Jag hoppas verkligen att jag kan få komma i slutet av veckan o att det förhoppningsvis visar något!! Hcg kan de väl iaf mäta med blodprov o se om det ökar!
    Absolut! Jag skulle nog propsat på att få lämna blodprov redan imorgon, eller i alla fall så fort som möjligt, och sen ett till ett par tre dagar senare för att se om det ökat eller sjunkit. Stå på dig och påpeka att du behöver detta för din mentala hälsa pga de andra MF du haft! Lycka till!
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-10 16:23:28 följande:
    Ringde till kvinnokliniken imorse men hon kunde inet alls förstå mig trots att jag bröt ihop helt o hållet i telefon så sa hon att det enda jag kunde göra nu var att avvakta o se vad det tar vägen. Om jag får negativt på gravtest om ett par veckor annars komma på VUL som redan var inbokat den 28 aug. Så ledsen o besviken o arg, fattar inte varför det ska vara så svårt för oss att få ett barn!! :(

Blöder fortfarande idag o tog ett cb digitalt nyss som fortfarande visar gravid 1-2 så jag tror ju dessvärre att det är kört :( Borde ha ändrat veckor vid det här laget, hade ju ÄL den 20 juli...

Stackare. Vad jag lider med dig! :,-(

Jo, jag hade äl 21/7 och fick gravid 2-3 redan i onsdags, så du har nog rätt i att det borde visa fler veckor. :-/

Men blir det tredje missfallet isf? För då har man absolut rätt till en utredning för att se om det är något som inte står rätt till. Jag fick tex progesteronampuller utskrivet som jag skulle börja ta direkt när jag plussade, för att inte riskera ett till väldigt tidigt MF pga progesteronbrist.
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-08-10 19:15:54 följande:
    Tack Hjärta

Ja detta är tredje missfallet, alla tre har skett i v 5/6 :( Usch är såå ledsen!!
    Jag tänkte ringa kvinnokliniken igen när jag fått negativt gravtest eller i början av nästa vecka ifall gravtesten fortfarande visar starkt... för då kanske jag behöver skrapas :( Och då boka in en tid för utredning.

Hur vet man om man har progesteronbrist?

Det kan de se på blodprov, om man lämnar ett under lutealfasen. Hos mig var det dock tydligt, med tanke på att jag bara hade 7-8 dagar mellan äl och mens.

Håller tummarna att du får kolla upp det snarast! Det finns ingen annan du kan vända dig till annars? Nån privat, kanske..?
  • Symetrical
    Mamma 80 skrev 2015-08-11 16:31:54 följande:

Hej!

Hoppar in här jag ickså efter att ha hängt i Bim augusti tråden.

Plussade precis, BF 18/4.

Tredje barnet, de två andra hinner bli 10 och 7!

Helt galet då jag trodde att mensen var på g men troligen var det en nidblödning jag hade ist. Klart och tydligt + för en kort stund sen:)

Mamma till 2 tweenies
    Stort grattis och välkommen hit!
  • Symetrical
    NerdMe skrev 2015-08-11 17:53:24 följande:

Hej på er!

Fick plus i söndags! Första barnet och allt är superroligt och skrämmande som tusan!

Ny här så vet inte hur allt fungerar, men vill gärna vara med i Facebookgruppen om jag får ????

Yaaaay! Grattis och välkommen!
  • Symetrical
    Sockerbullen skrev 2015-08-11 18:00:06 följande:

Hej alla!

Här är en till som väntar aprilbebis. Första barnet så jag är ny på allt detta och ny  på familjeliv också. Hoppas vi kan följas åt :)
    Besväras av någon så ofantlig trötthet nu, är det vanligt?

Dessvärre väldigt vanligt, men klart värt det i slutändan!

Välkommen hit!
  • Symetrical
    Februari2013 skrev 2015-08-12 13:51:20 följande:

Hann skapa en tråd innan jag såg att denna redan fanns.

Hoppas in här istället då :) Roligt att så många väntar smått i april!

Är också nyplussad med bf 16 april, andra barnet. Har en son på 2,5 år.
    Känner mig också så sjukt trött och minns att det var likadant förra graviditeten. Händer så mycket i kroppen så det är kanske inte så konstigt att det tar på krafterna.

Välkommen hit!

Låter väldigt likt min situation. Har en grabb på 2,5 och bf 12/4. Tycker att det känns som ett perfekt mellanrum med 3 år mellan dem.
Svar på tråden Aprilbebis 2016