Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

Aprilbebis 2016

EmPe skrev 2015-07-31 07:34:13 följande:

God morgon! Starkare plus idag samt digitalt test som visar gravid så jag hänger kvar här :) :) Vill gärna hänga med i fb-grupp också!

Så härligt :)

Här längtar jag tills jag skall ta mitt andra test imorgon. Tog ju ett test i onsdags som var svagt positivt,men ändå så man ser det och blått men starkare hade ju inte skadat om det hade varit starkare men men :) så hoppas det visar starkare imorgon. Är lite nervös. Är ju på bim idag. Om det är starkare så blir det att ta det digitala på söndag morgon :)
  • Nystjärna

Tog nytt test idag,Bim+1. Och visst är det tydligare och starkare? :) <3
    Tillräckligt starkt för bim+1 väl? :)

• Nystjärna
    LjuvaMirakel skrev 2015-08-01 08:38:11 följande:
    Helt klart!! Stort grattis!! =)
    Tack snälla :)  Är så glad nu och försöker bara njuta av det :) <3

Jag hoppas att lilla <3 vill stanna bara,men försöker vara positiv och njuta och ta en dag i sänder. Att oroa sig varje dag mår man inte bra av heller,vet av erfarenhet och man glömmer bort graviditeten och allt mysigt :) Så en dag i taget och njuter för varje dag :)
  • Nystjärna
    LjuvaMirakel skrev 2015-08-01 08:49:47 följande:
    Så klok du är! Mina tankar går i samma banor, men är svårare att agera efter. Jag är bara så rädd. Gick igenom fertilitetsbehandlingar med dottern under lång tid och lyckades helt otroligt själva denna gång.
    Ja mycket svårare att göra det. Åh vilken historia,håller alla tummar för att allt går bra :) Jag hade ju 2 missfall innan vi fick dottern, så när jag var gravid med henne var jag som min bm sa sjukligt orolig och njöt ingenting,trodde hela tiden de skulle gå fel. Dock var jag väldigt naiv innan jag fick missfallen att de händer inte mig,men jag lärde mig min läxa. Men känner ändå att det gör mig mer avslappnad denna gången, men jag är rädd och nervös,men hoppas håller tummarna och försöker njuta och inte oroa eller stressa upp mig för mycket för inte heller bra. Blev lite flummigt men hoppas du förstår hur jag menar :)
  • Nystjärna

Idag fick jag sån där riktigt riktigt obehaglig yrselattack. Hade sovit en stund med dottern och hade legat kvar och dragit mig lite och skulle upp han ta några steg innan jag märkte hur illa det var. Kan nämligen ibland bli yr när jag reser mig upp men detta var något helt annat och nog aldrig varit med om något liknande. Benen typ både skakade och vek sig typ och jag vinglade massor. Jag hör hur min man säger flera gånger att jag skall sätta mig ner men jag kan bara inte, kan inte få kroppen att lyssna eller helt böja benen. Och det låter som han är en bit ifrån mig men samtidigt var han så nära. Så obehagligt!! Någon mer som haft det såhär?
    Annars så är jag fortfarande väldigt trött fast jag sover middag så blir jag supertrött på kvällen och illamåendet kommer mer och mer, hade skit svårt att få i mig frukost idag,så fort jag ställde smörgåsen på bordet blev det 10 gånger värre,men fick i mig. Åt tacos förut och då för mycket,för nu protesterar illamåendet, men kan leva med de så länge jag slipper kräkas och får i mig mat så :) Även haft en del växt värk och som ett svagt tryck på ena sidan av magen inte ont alls men som någon/något tryckte lite.Lite lustigt bara,men tror det var växt värk. Men nu är det kväll och magen är sååå sjukt svullen!! haha :p tur man inte träffar folk sent på kvällen idag de hade väl undrar vilken månad man är i annars,för så svullen är jag :p Men jag hoppas ni andra har en härlig kväll :) 

• Nystjärna
    Uliise skrev 2015-08-01 19:54:43 följande:

Obehagligt Nystjärna, men inte allt för ovanligt vid graviditet tyvärr :-/
    Har själv väldigt lågt blodtryck i vanliga fall och det blir inte bättre när jag är gravid.

Här har illamåendet kommit på riktigt nu, måste äta för att hålla det borta. Behöver iaf inte uppsöka toaletten - alltid något!

Ja vart riktigt obehagligt. Var skönt att mannen min var hemma så jag inte hade varit själv med dottern. Jag har också lågt och ganska lätt för att bli yr men försöker tänka på att äta och framförallt dricka ordentligt med vätska nu. Annars är jag dålig på det. Med dottern dock hade jag bra värden och behövde inte ta järntabletter tillslut då jag blev så förstoppad av dem och graviditeten. Så var tur då. Men alla graviditeter är ju olika.

Skönt att du kan hålla illamående under kontroll med mat,just nu funkar de ganska bra att kontrollera de med mat här även om jag känner av det men de eskalerar inte så fruktansvärt då. Märker när jag slarvat. Men så länge jag slipper kräkas så som jag gjorde när jag var gravid med dottern så är jag nöjd :) Fast blir det likadant som med henne så är de okej,man löser det. Men skulle vara svårare denna gången när man har henne att ta hand om. Låg bara på soffan eller sängen eller badrumsgolvet när jag var gravid med henne för kräktes nästan hela tiden och av minsta lila jag skulle ha i mig. Fy var hemskt. Hoppas ingen här får sånt illamående besvär.
  • Nystjärna

Nu är det ingen tvekan längre :) Jag är så glad :) <3 Hoppas bara så att den lill* vill stanna hos oss :) <3

• Nystjärna
    snöflinga82 skrev 2015-08-03 11:11:19 följande:
    Det vore kul om vi kunde följas åt om det nu kunde gå vägen:) 
    Har ni mycket symptom?
    Jag har känt illamående till och från, måste upp och kissa varje natt, känslig för dofter, har sjukt känsliga, svullna bröst och är uppsvälld som en ballong på kvällarna. (3+6 idag).
    Är livrädd varje gång jag går på toa att det ska va blod (har en del "lotion"flytningar)...önskar 2 månader bara kunde försvinna och jag vaknar i v.12 :)
    Här har jag haft ett illamående nu i ett par dagar. De kom redan liten innan plusset. Så snart i en veckas tid men styrkan har ökat. Lite mindre dock när jag ätit men kväll och morgon värst. Sen sjukt ömma bröst,vilket jag aldrig har annars. Men de är så könsliga men skönt och ha bh ändå ????sen en del växtvärk. Först haft att de dragit och gör än men fått så de kittlar,sticker eller svagt tryck. Det gör absolut inte. Mer olustigt och obehagligt. Ansvar växtvärk. Någon som känner igen detta? Annars så springer jag på toaletten hela tiden och känner mig ofta lite lätt snurrig och yr. Men inte haft någon mer yrselattack som i lördags. Varit väldigt trött med och sovit middag med dottern de senaste men får se hur de blir idag,första dagen på jobbet så. :) men känner igen de där med att kolla hela tiden vid varje toabesök. Har ju haft 2 missfall innan dottern så är rädd men försöker njuta ändå. Väntar ju faktiskt en bebis :) men hoppas veckorna kan gå fort. Tänkt jag skall ringa MVC senare idag :) lite skrockfull att ringa att de skall betyda otur men tror inte de. Känns skönt så man kan rådfråga om de är något och även ha stöd. Sen vill jag prata med de om jag kan få tidigt ul pga tidigare historik och slippa vänta och vara orolig till vecka 20,var då sjukt orolig när jag var gravid med dottern. Var sjukligt sa min bm. Så hoppas jag kan få de,annars brukat bara de som väntar första barnet få men skall prata med de annars boka privat ul. Är vecka 5 ( 4+ 3) idag. :)
  • Nystjärna

God morgon på er :) Har inte varit inne och skrivit på ett par dagar,har nämligen börjat jobba igen efter semestern och denna veckan har jag många pass,jobbar i vården. Så när jag har kommit hem har jag varit helt slut. Men då lekt och gosat med dottern. :) Igår la jag mig innan 22 för orkade inte vara vaken mer. Hihi :) annars så är allt bra här. Har lite växtvärk ibland,de drar och lite värk i ryggen,ibland svag svag molnande värk i magen. Annars är de trötthet,illamående och man är mer kissignödig som är de stora sakerna. De senaste tycker jag illamående har varit värst på eftermiddagen och kvällen. Och för mig jag hade så med dottern med,värst på kvällen. Men idag känner jag smått nu på morgonen med. Bokade tid till MVC häromdagen. :) Blev så verkligt,till samma bm som jag hade med dottern. Skall bli kul att träffa henne. Den 20/8 skall jag dit :) Sen skall jag boka privat ul också då jag som omföderska inte får de på min MVC. Men vill göra ett pga tidigare missfall,så vill inte vänta till v 19-20,rul. Får se om man hinner ringa i veckan annars får jag ringa nästa vecka. :)

Hoppas allt är bra med er alla och att ni får en trevlig dag :)

Svar på tråden Aprilbebis 2016