Inlägg från: LjuvaMirakel |Visa alla inlägg
  • LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Helt klart en ökning sedan första testet den 26:e. Så svårt att förstå att jag verkligen är gravid och att jag förhoppningsvis får bli mamma igen. Ofattbart! Så lycklig men rädd samtidigt.

• LjuvaMirakel
    Då kanske vi skall försöka uppdatera BF-listan då? Vi börjar ju bli några stycken här inne. Väldigt roligt =) Ni kopierar texten nedan och fyller sedan i er egen information.

BF-lista Aprilbebisar 2016

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet
    Backsvala - 4 april, första barnet
    Nystjärna - 7 april
  • LjuvaMirakel
    Symetrical skrev 2015-07-30 18:10:04 följande:
    Så det "ska" kännas ju!
    Jo, visserligen.. Men är så fruktansvärt rädd att lilla fröet inte skall stanna kvar =(
  • LjuvaMirakel

Jag har startat en Aprilbebis 2016-grupp här på Familjeliv också. Vad tror ni om det? Här kan man gå med så kan vi ju samla alla våra trådar m.m. där om ni vill? =)

www.familjeliv.se/forum/group/123778

• LjuvaMirakel

BF-lista Aprilbebisar 2016

Uliise - 27 mars, tredje barnet
    Land1991 - 2 april, första barnet

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet 
    Susseber -3 april, fjärde barnet
    Backsvala - 4 april, första barnet 
    miillaw - 4 april, första barnet 
    Nils-Eric - 4 april, första barnet
    Kashmir89 - 6 april, andra barnet
    Nystjärna - 7 pari, andra barnet
    Symetrical - 12 april, andra barnet
    Mlady - 12 april, första barnet

• LjuvaMirakel
    Nils-Eric skrev 2015-07-31 12:14:32 följande:

Ni som har lite erfarenhet!

Finns det någon medicin mot åksjuka man får lov att ta? 
    Calma (tuggummit) ska man enligt bipacksedeln inte ta när man är gravid, och jag kollade på fass.se hur det låg till med postafen och där stod det "i samråd med läkare".
    Jag ska flyga inom kort och är åksjuk i vanliga fall, har märkt redan nu hur det blivit 10 gånger värre och ser inte riktigt fram emot resan... :S

Postafen är ju åksjuketabletter som även kan användas mot just graviditetsillamående =)
  • LjuvaMirakel
    Nystjärna skrev 2015-08-01 07:58:37 följande:

Tog nytt test idag,Bim+1. Och visst är det tydligare och starkare? :) <3
    Tillräckligt starkt för bim+1 väl? :) phpdg7kg250439.jpg

Helt klart!! Stort grattis!! =)
  • LjuvaMirakel
    sandraellinor skrev 2015-07-31 22:35:23 följande:

Tänkte hoppa in här lite enkelt. Ny med allt som har med detta att göra.

22 år gammal och gravid för första gången. Tre positiva graviditetstest 25 och 26 juli. Beräknad födsel får jag till 3 och 4 april på olika sidor.
    Spännande och nervöst blandat med en oro för att det inte ska gå vägen..

Stort grattis och välkommen hit! =) jag plussade också 26:e med BF 3 april. Dock andra barnet och jag är så rädd och nervös. Men givetvis också glad =)
  • LjuvaMirakel
    Nystjärna skrev 2015-08-01 08:46:07 följande:
    Tack snälla :)  Är så glad nu och försöker bara njuta av det :) <3

Jag hoppas att lilla <3 vill stanna bara,men försöker vara positiv och njuta och ta en dag i sänder. Att oroa sig varje dag mår man inte bra av heller,vet av erfarenhet och man glömmer bort graviditeten och allt mysigt :) Så en dag i taget och njuter för varje dag :)
    Så klok du är! Mina tankar går i samma banor, men är svårare att agera efter. Jag är bara så rädd. Gick igenom fertilitetsbehandlingar med dottern under lång tid och lyckades helt otroligt själva denna gång.
  • LjuvaMirakel
    EmPe skrev 2015-08-03 15:17:19 följande:

Tyvärr slutar min resa här:( Har hela tiden haft på känn att allt inte stod rätt till. Har nu blött och test visar inget längre. Vi får ligga vidare;) Önskar er alla en lyckad graviditet <3

Nä vad tråkigt, ont i hjärtat jag fick =( Stooor kram till dig och hoppas det tar sig snart igen.
  • LjuvaMirakel
    Sandrull skrev 2015-08-03 20:43:59 följande:

Jag vill också vara med :) 27 år gammal, norrlänning och är i vecka 6. Ringde barnmorskan idag och fick tid för inskrivningssamtal 28/8.

För mig och sambon är det första barnet, har inte greppat att jag är gravid ännu trots symptom som molvärk, yrsel, kissmaraton, trötthet och ömma boobies, kanske för att jag är så van vid att ha 4 av 5 av dessa symptom inför varje ägglossning och mens? Jobbigast just nu för mig är dock hormonjäklarna som attackerar mitt psyke nu i början (säger i början för jag hoppas innerligt att det försvinner snart). Jag tvivlar på alla omständigheter runt ikring mig, speciellt min sambo och vårt förhållande -kommer vi klara denna förändring, kommer jag störa ihjäl mig på hans smågrejer som blivit så överjäkligt störande de senaste tre veckorna, var han ett så klokt val trots att jag kände så fort jag såg honom för tre år sedan att det är mannen som kommer bli pappa till mina barn? Ja ni ser ju, ångestbruden nummer ett här trots att vi planerat och velat det här länge nu :P Dem kloka säger att hormonerna är mäktiga i början av graviditeten så jag får väl lägga mig (och gärna sova;)) och min tillit i deras händer nu tills hormonerna börjar chilla en stund :)

Natten innan jag plussade drömde jag att jag var gravid och skulle föda och känner på något vis att detta känns bra, allt kommer gå vägen. Måste ba fatta det hela mer och försöka hitta mitt Hakuna Matata med allt runtomkring :) Ingen annan som känner av det psykiska?

Välkommen och stort grattis! Då är vi lika gamla, fast jag väntar nummer två. Ringde också BM idag och fick tid för inkrivning den 14/8.

Ärligt talat tycker jag att dagarna sniglar fram.. Alla tjatar om att det går så fort med andra barnet men jag vill bara komma förbi dom är första 12 veckorna och ber för att allt kommer gå bra. Att gå gravid (och sååå trött) i tysthet är ingenting för mig, jag blir så nedstämd och rädd. Om än lycklig.
  • LjuvaMirakel
    Uliise skrev 2015-08-03 22:59:34 följande:

Beklagar EmPe

Gällande oro för missfall/MA är jag väldigt krass, händer det så händer det. Inget jag kan påverka tyvärr.

Här har illamåendet kommit med besked. Mår illa i princip konstant. Slipper kräkas men ändå. I övrigt är det lite lite ömma bröst som kommit.
    Psykiskt har jag fått väldigt lätt att gråta, för allt som är lite sorgligt. Konditionen börjar vara på väg bort här också tyvärr, flåset är värre .-P

Ska på bröllop till helgen, tur att jag kör så man har en ursäkt att inte dricka!

LjuvaMirakel - eller hur! 3:e barnet här och tiden står ju still... Går inte alls fortare tyvärr

Men verkligen!! Heeeeeeeelt totalt stilla. Jag håller på att bli galen och gråter nästan av frustration för hur segt det går. Trots att jag har världens goaste lilla tjej att tillbringa dagarna med. Konstigt!
  • LjuvaMirakel
    Sandrull skrev 2015-08-07 20:38:16 följande:
    Jag känner väldigt lite oro för missfall, kommer tanken som hastigast försvinner den lika fort. Däremot har mina hormoner gått bananas mot ångesthållet, ifrågasätter valet av tvåsamhet och kan känna en jävulsk irritation mot min partner (kan verkligen inte vifta bort de där småsakerna man annars kan leva med iöht). Det är väldigt jobbigt att tänka så, det känns tabu att känna ångest inför något sånt här när vi skapar något fint men jag har så svårt att slå bort dessa tankar, dem tränger sig som förbi allt annat. Det blir nästan tvångstankeliknande. Ångesten är inte kopplat till barnet, det vet jag kommer bli svinbra, bara mot den livsförändring vi nu skapar. Är kanske dålig på att hanskas med större förändringar i livet :P
    Åh igenkänning här också! Då är det andra barnet och med första kände jag inte alls på det viset. Men så mådde jag inte såhär illa med första heller. Hoppas det ger med sig snart..
Svar på tråden Aprilbebis 2016