Aprilbebis 2016
Då har man precis bokat in ett tidigt ul :) Känns så bra och spännande. Kommet göra tidigt i september,kommer vara i vecka 9+. Känns så bra men nervöst med. Hoppas allt går bra tills dess. En månad att vänta. <3
Då har man precis bokat in ett tidigt ul :) Känns så bra och spännande. Kommet göra tidigt i september,kommer vara i vecka 9+. Känns så bra men nervöst med. Hoppas allt går bra tills dess. En månad att vänta. <3
God morgon!!
Jag är inte så orolig för min livssituation då jag är gift och vi har en dotter sen tidigare och båda har fasta jobb. De jag funderar kring de är väl mest hur dottern skall reagera om hon är redo att bli storasyster och så. Och hur vi skall hinna med hem,2 barn och hund. Då min man har lång resväg till jobbet. Men de löser sig.
Annars är jag orolig för missfall. Då jag haft de tidigare. Men jag känner mig konstigt nog ändå lugnare denna gången. Men försöket att inte tänka på de så mycket. Utan ta en dag i taget ich verkligen försöka njuta från dag 1. För annars förlorat man ju tiden som gravid. De går fort ich jag njöt knappt något med dotterns graviditet så tänker om denna gången och vill njuta allt jag kan :) Sen klart att oron finns och man känner efter. Men just nu känns det okej. Mitt illamående har kommit lite mer för varje dag men klarar mig okej ändå. Mest att jag är så trött,kände aldrig de när jag var gravid med dottern men alla graviditeter är ju olika. Sen ömma bröst och växt värk. De senaste har även yrseln blivit lite mer och så men ingen sån där otäck yrselattack sen senast ändå. Van att vara yr ibland då jag drack mycket kaffe men lite av annan vätska och mat. Men nu är jag så ordentlig med mat och vätska. Så lite obehagligt att bli yr då. Men de går nog över. :) Just nu längtar jag till mitt besök hos bm som är om ca 2 veckor och mitt tidiga ul som är den 7/9. Så nyfiken,spänd och nervös. Allt på samma gång. :) Idag är det iallafall vecka 6 (5+0) :) <3
Ha en bra dag alla :)
En till här som plussade. BF 1 april än så länge. Har en dotter på 3 och hela familjen längtar <3
Är det någon mer här som lider av yrselattacker? Jag hade ju en ordentlig förra helgen men sen dess lugnt. Bara små yr ibland. Men i helgen åkte vi färja och på den helt plötsligt blev jag så yr,kallsvettig,skakig och ännu mer illamånde. Min pappa trodde jag skulle ramla i golvet. Men gick bra som tur var och gick över. Var inte lika illa som första gången men ändå obehagligt.
Annars tycker jag illamåendet ökar för varje dag men ändå hanterbart. Inte som när jag var med dottern. Annars ömma bröst av och till och växtvärk. Sen är tröttheten kvar. Sen ibland väldigt hård i magen ibland åt andra hållet. (Förlåt för infon) men annars mår jag okej. Just yrseln som är värst. Eller mest obehagligt. Men får ju äta mat och behålla de så. Dock är jag sen helgen känslig för lukter. Inget jag märkt innan förens alla på färjan åt någon konstig mögelost. Så äckligt de luktade!! Haha :p
Hoppar in här!
Äntligen ett pluss efter 14 månader oskyddat och 8 "aktiva" försök.
BF 17 april 2016.
Har en dotter på 3 år sedan tidigare.
Hängde här inne en hel del även under förra graviditeten.
En stor skillnad som jag märkt efter att ha surfat runt en stund är att många inte slutar testa efter ett positivt gravtest utan fortsätter för att se stegringen. Har inget minne av att det ens var tal om det för 4 år sedan.
Var rädda om er! En graviditet innebär en massa oro och det går inte att ha kontroll, oavsett hur många gravtest man tar. Tänk på att forum som dessa skapar gemenskap men också lätt drar igång en hets som blir accepterat i denna slutna miljö.
Hejsan :) Är det några kvar är inne eller är alla på fb? Hur går de för er?
Här är allt okej. Dock känns de som illamående ökat och värre på morgonen. Förut var de kväll men som sagt morgonen känns värst nu och ingen paus på dagen heller. Men men. Dock upptäckt att jag inte kan dricka mitt älskade kaffe längre :( Älskar kaffe och köpte därför koffeinfritt kaffe när jag vart gravid. Och de har funkat men igår mådde jag sjukt illa när jag hade druckit kaffe men trodde de bara varför jag inte hade ätit direkt. Men idag på jobbet tog jag lite och klarade inte av de. Blev sjukt illamående,kallsvettig och mådde skit. Trodde jag skulle kräkas. Bara ta en klunk eller tanken på kaffe gjorde att jag höll på att kräkas. Hemskt. Så får vara utan mitt älskade kaffe nu. :( Någon mer som inte lan dricka kaffe eller fått avstå från något man gillat pga illamående?
Ja på torsdag är det iallafall dags för första besöket till min bm,skall bli så kul att träffa henne igen :)
Hej allihopa och välkomna alla nya :)
Jag har inte varit här inne på länge då jag verkligen inte mått bra. Mår sjukt illa och det är riktigt kämpigt att ta sig igenom ett arbetspass. Så jag har varit helt slut när jag kommer hem. Haft så dåligt samvete när jag knappt orkar leka med dottern eller göra något här hemma. Men jag hoppas verkligen att de blir bättre. Jag har provat med postafen men mår nästan ännu sämre utav dem och blir helt utmattat av de. Så de fungerar inte. Har bara kräkts en gång som tur är men tycker de är riktigt jobbigt att gå runt och mår så här illa hela tiden. Men jag hoppas att det snart skall gå över,de är ändå bättre än när jag var gravid med dottern. Jag har varit hos bm och gjort inskrivning och hälsosamtalet och tagit alla prover. Skall inte dit förens i mitten på september nu. Men om en vecka imorgon så skall vi göra vårt privata tidiga ultraljud. Längtar så!! Samtidigt som jag är nervös och rädd,men spänd också. Skall bli spännande,roligt och mysigt att få se. :) <3 Hoppas allt är bra med bebis bara och se om min räkning stämmer med veckorna. Hoppas ni andra mår bra och att allt går bra för er. :)
Alltså detta illamående :( När jag var med dottern kräktes jag konstant nästan och tappade vikt så minns knappt första tiden av den graviditeten för låg bara och kräktes. Så skall inte klaga för mycket nu. Men alltså att gå runt och må illa hela tiden och känna sig som man skall kräkas och hulkar men inte få upp något. Alltså känns så jobbigt. :( Hade hoppas på att slippa sånt här kraftigt illamående denna gången men tydligen inte. Så svårt med jobbet och när man har en liten sen tidigare. Försöker äta med jämna mellan rum men svårt när man mår så illa och vila är inte lätt heller alltid. Jag har prövat med postafen men första gången kräktes jag efter att ha tagit den. Andra gången mådde jag sämre än utan och båda gångerna blev jag helt utslagen. Någon som har något bra tips på vad som annars kan hjälpa? Har fullt upp på jobbet denna veckan så vill/kan inte sjukanmäla mig och vill kunna jobba längre denna gången och inte berätta så tidigt för jobbet som jag var tvungen att göra med dottern. Så lite hjälp och hopp tack :)
Försöker tänka på mitt ul nästa vecka så jag har något positivt i tankarna :)
Jag har provat med postafen men mår sämre. Ringt MVC och hoppas de ringer upp. Men får man lergigan skall ju de tas med mat också. Vilket känns svårt nu eftersom jag inte kan äta riktigt överhuvudtaget. Så vet inte alls vad jag skall göra. Aldrig testat sånt band. När jag var med dottern så testade jag postafen men de hjälpte inte,testade lergigan och de hjälpte inte heller. Fick andra tabletter tillslut men vet inte om jag får de nu igen.
Fick lergigan utskrivet och kommer vara hemma denna veckan. Känns bra faktiskt. Jag hoppas verkligen att lergiganen kommer och hjälpa mig. Men jag tror och hoppas. Nu längtar jag så galet mycket till på måndag då vi skall göra vårt tidiga ul. Längtar efter att få se bebisen och se så allt är bra och får reda på om veckorna stämmer. Just nu vill jag bara kunna mår bra,njuta och slappna av. Hoppas jag kan de snart.
Hej allihopa!
Här är det verkligen jättejobbigt nu. Fick ju lergigan utskrivet och tyckte de hjälpte. Men inte längre. Fick öka från 1 till 2 till 3 tabletter men mår sjukt illa ändå. Och igår kräktes jag och även idag har jag kräkts nu på morgonen och då finns ingenting i magen. Vilket gör så ont. Kan inte sova för att jag mår så illa på natten med,vaknar av att jag mår illa. Fick rådet av MVC går att åka till en gynmottagningen men den stängde tidigt på fredagar och man får bara komma dit med remiss. Så satt flera timmar på gynakuten istället dock fick jag ge upp. Orkade inte sitta där hela natten och de hade så mycket att göra. Så allt känns tungt och jobbigt nu. :( Vill ju kunna njuta,men detta liknar mer och mer hur de var när jag var gravid med dottern. Och jag kan inte vara hemma nästa vecka då jag redan varit hemma en vecka och inte fått sjukskrivning. Skall försöka se om jourcentralen kan hjälpa mig. Jag vet vad jag skulle vilja ha för tabletter som jag hade med dottern som funkade då. För vill inte börja kräkas massa och gå ner i vikt som med henne. Och nu har jag henne att ta hand om. Jag blir bara tokig av att må såhär nu,vill ha ork och njuta. Vet inte vad jag vill med detta inlägg,behövde nog få skriva av mig och snälla håll tummarna för att jourcentralen vill och kan hjälpa mig.
Hej alla.
Igår vart det en riktigt lång dag. Satt på gynakuten i över 10 timmar. Fick flera påsar med dropp och annat. Men slapp som tur var bli inlagd men vart tydligen lite gränsfall enligt en sköterska. Som först trodde jag skulle bli kvar. Men riktigt skönt att få komma hem till familjen även om det vart mitt i natten. Tyvärr så får jag fortsätta med lergiganen då de tagit bort den andra tabletterna då det tydligen någon ny studie som visat att det finns en liten liten risk för missbildningar på hjärtat hos bebisen. Liten men ändå en risk. Så de vågar inte. Så fått mer lergigan och sjukskriven i 2 veckor och hoppas på det bästa. Läkaren gjorde även ett snabbt ultraljud,dock fick jag inte se något :( Och han var tyst länge så vart nervös. Men sen säger han att det är en frisk och normal graviditet med tydlig hjärnaktivitet på bebisen :D <3 Det var det bästa jag hört på hela dagen,kan jag lova!! Dock fick han det till v 8+5 medan jag ville ha det till 9+1. Men däromkring ändå och han hade inte så bra kvalité och bara snabbt på magen. Men imorgon skall ju vi åka och göra ett privat ultraljud som jag bokat. Så då skall både jag och mannen få se bebisen för första gången och kanske mer exakt uträkning på vilken vecka jag är i. Längtar!! <3
Haft en jobbig dag idag. Bara för att igår var en bra dag där jag kände att jag mådde okej. Tänkt igår att jo men jag kanske kan börja jobba igen om 2 veckor men idag vet i tusan. Fick nog en dålig start på morgonen med för lite mat. Känts som jag skall kräkas hela dagen och bara kunnat ligga ner. När jag hade lämnat dottern på dagis och skulle hem så mådde jag så illa och vart helt galet yr och allt bara snurrade. Vart så obehagligt. Men fått i mig lite mat och en lergigan så känns lite bättre. Men är det någon här inne som vet om man får äta dextrosol när man är gravid? Tänker just på när man blir så yr. För tror de är blodsocker som gör det. Brukar bli yr om jag reser mig snabbt men inte såhär illa och länge. Och mitt blodtryck och järnvärde var bra vid inskrivningen så. Men vet någon här hur det är med dextrosol?