Inlägg från: Nidingbane |Visa alla inlägg
  • Nidingbane

En del näthat är tydligen OK?

Konstig egentligen, men såsom diskussionen artat sig så är det förmodligen ganska psykologiskt typiskt hur tjejerna svarar dem som de ser som motståndare såhär. Jag tänker då t ex på Niklas Strömstedt sång "Flickor talar om kärleken, män de gör ju ingenting alls".

• Nidingbane
    Mentat skrev 2015-07-30 12:09:28 följande:
    Någon machokultur ser jag inte i Sverige, nej. I Sydamerika, Sydeuropa och en hel del andra delar av världen finns det nog något jag kan kalla machokultur men jag ser den inte i Sverige, inte i någon nämnvärd omfattning i alla fall.

Nu försvinner jag på semester och tvingas lämna tråden. Tack för diskussionen!
    Där sa du något viktigt. För om vi jämför med det är i Sverige och hur det är på de flesta håll i världen, så kan nog svenska män snarare ses såsom några riktiga mesar. Själv vill jag dock inte se det på så sätt. Nej men jag kan nog däremot tycka att tjejer, kvinnor här lätt glömmer hur djävla macho världen förövrigt är. Ja för att inte säga hur macho vi varit här i Sverige. Vad finns det egentligen kvar av det t ex vikingen? Om man kan se det så, så är det kanske inte så tycker då jag att det inte ärt konstigt att det finns "män" som försöker bevara något, ja något litet av sin ursprungliga macho kultur. För helt lika lär vi kvinnor och män aldrig bli hur mycket vi än kan önska det. Nej man kan inte rå för det man föds till. Nej även om mycket kan bli bättre så skall vi nog snarare vara glada att vi kommit så långt som vi har gjort här i Sverige. Och det kommer alltid att finnas både de som anser man gjort för lite och för mycket. Så är det bara.    
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?