Inlägg från: junibarn19 |Visa alla inlägg
  • junibarn19

Första barnet 2016 (Stockholm)

Tänk vad olika det blir med magarna :) fint med gravidmagar :)

• junibarn19

Jag kände första i v.18-19 har moderkakan i bakvägg :) nu känner jag honom varje dag, han rör sig som mest på kvällen/morgonen när jag är lugn, så mysigt :) är i v.24 och har bf 19/2

Någonting sa pang i v.23 och magen är nu en tydlig gravidmage (hade väldigt liten mage tills dess)

• junibarn19
    Joni skrev 2015-10-31 04:15:30 följande:

Vet inte om ni andra upplevt det här ännu men nu sitter man uppe klockan fyra med halsbränna deluxe och dricker mjölk. Tur att det är helg!

Ingen halsbränna för mig, men drömmer mycket och vaknar flera gånger per natt. Väldigt tröttsamt!!
  • junibarn19
    Jamas skrev 2015-11-04 19:04:15 följande:

Hur mår ni? Någon som börjat känna sparkar sen sist? :)

Vad mysigt och kul med RUL, önskade verkligen man fick göra fler ultraljud :)

Min bebis är vaken på natten, fått en dålig rutin och vaknar runt 4 varje natt.. Ligger sen vaken några timmar då han bufflar runt och jag måste gå på toa. Känner bebis varje dag :) men är i v.25 i övrigt mår jag fortfarande väldigt bra!! Hur mår ni?
  • junibarn19
    Joni skrev 2015-11-04 20:41:07 följande:
    Haha, känner igen det där.. Vet inte alltid om jag vaknar av buffar eller vad men det brukar vara full fart på natten. Mysigt att känna sparkarna dock.. Mindre mysigt med trycker mot blåsan! :)

Jag mår i övrigt bra, vecka 30 och hade besök hos BM idag som gick toppen i vanlig ordning. Har turen att få göra ett extra ultraljud på fredag för att få se att lillkillen växer bra. Ska bli underbart :)

Hur har du det med krämpor?
    Jag har inga krämpor alls :) hade några dagar med ryggont tidigare, men nu är allt bra :)

Hur har du det?
    Va kul att få göra ett till UL :)
  • junibarn19
    Joni skrev 2015-11-05 08:45:14 följande:
    Mått toppen nästan hela graviditeten, har nu börjat få lite halsbränna och foglossningar. Har börjat vagga när jag går nu vilket säkert ser jätteroligt ut, men det beror på att jag har så ont i höften inte att jag är stor.. Ska ringa en sjukgymnast och se om man kan få hjälp :)

När har du bf? Slutet av februari?
    Ja jag har bf 19/2 :) när har du?
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-11-06 14:43:08 följande:

Det är jag alldeles säker på att den gör. Skönt att inte börja använda andra kläder eller att byta uniform på jobb så jag är glad att det är såhär just nu :)

Trevlig helg på dig med!

En bild på Lilleman från idag: 

Vad härligt att ha gjort RUL :) och att allt ser bra ut! :)
  • junibarn19
    Joni skrev 2015-11-09 09:41:02 följande:

Var på mama mias förlossningskurs på Danderyds sjukhus igår som var toppen, rekommenderar verkligen den! Väldigt bisarrt att befinna sig insett rum med 40-50 andra lila gravida kvinnor som en själv dock! :)

Va kul :) vi ska gå sen om några veckor fast på Huddinge :)
  • junibarn19
    Joni skrev 2015-11-12 09:27:24 följande:

Är det någon som tänker eller inte tänker vaccinera sig mot säsongsinfluensan? Vad har ni får för rekommendation av BM?

Jag ska till bm idag, får se vad hon säger. Jag har pga en annan sjukdom fått rådet att "undvika" att vaccinera mig i den mån de går. Pga. Vissa vaccin kan framkalla nya skov i sjukdomen.
  • junibarn19

Är det någon mer än jag som börjat läcka bröstmjölk? Har läckt två kvällar i rad. Är i v.27

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)