Inlägg från: Anonym (Birgitta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Birgitta)

Måste jag göra abort

Det avgör du själv. Det verkar som att du vet att alkohol kan orsaka skador hos fostret, både fysiska missbildningar och psykiska problem. Det är också skillnad på ett enstaka glas och en "rejäl fylla", särskilt första trimestern när allt är som känsligast. Och precis som "Hej!" skriver ovan så kan det visa sig senare i barnets liv, inte alltid direkt vid födseln.

Det du behöver avgöra är hur du kommer reagera ifall det faktiskt blir fel på barnet. Kan du leva med det? Känns det moraliskt rätt för dig att ha tagit beslutet att behålla det och ta den risken?

• Anonym (Birgitta)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-02 10:34:55 följande:

Hej tack för ni har tagit er tid att läsa och svara.

Ja som ni säger så finns det ju en risk att något kan hända när jag har drickigt ganska mycket.

Och jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag har gjort så det blev något fel på barnet. Så det måste väll bli en abort.

Känns så tungt bara att göra en abort, vet inte hur jag kommer klara det efter.

Men känns inte som jag har så mycket val.

De närstående jag har som gjort det har inte haft några problem att klara det då det inte funnits så mycket att klara av. En stor mensblödning är vad det är. Tvärtom har de varit lättade eftersom de av olika skäl haft en oro. Du har ett samvete och tänker efter, och det är bra, det är ingenting du ska må dåligt över utan tvärtom uppskatta hos dig själv.

Se det som positivt att du k a n bli gravid, då har du chansen till barn senare när du har fått ordning på livet och alkoholen!
Svar på tråden Måste jag göra abort