• maengs

Måste jag göra abort

Jag håller inte alls med de andra. Du vill ha barnet och han vill ha barnet då ska ni ju självklart behålla! Det kan ju dessutom vara helt friskt och även om det mot förmodan skulle vara nåt fel (vilket inte alls är säkert då du druckit vid enstaka tillfällen) så måste det väl ändå kännas bättre att ge det ett så bra liv som möjligt och massa kärlek än inget alls. Du måste absolut INTE göra en abort. Prata åtminstone med någon doktor som kan säga hur stor sannolikheten är innan du bestämmer dig. Du har all rätt i världen att behålla och vara glad över detta barn! Maila mig gärna om du vill: mssmile.maria@gmail.com

• maengs

Ursäkta om jag lät påstridig eller nåt. Tyckte bara det kändes så tragiskt att du känner att du behöver ta bort ett barn som du egentligen vill ha. Kram

• maengs

Men egentligen kan man aldrig veta hur framtiden blir. Du kanske trillar på magen i vecka 35 och barnet får en skada av det eller ens barn kan ju få en svår sjukdom vid ett års ålder. Det kan du aldrig veta och du vet inte om det tagit skada av alkoholen eller inte. Det enda du vet är att ditt barn lever, det lever och växer där inne och om du behåller det så visst det kan hända att massa hemska saker men då är ni ju tillsammans och kan möta framtiden tillsammans. Jag tycker liksom inte att du ska ge upp innan ni liksom ens fått chansen att försöka. Förstår du hur jag menar? Måste leka med min fyraåring nu men jag kollar tråden igen ikväll. Kram

• maengs

Du får som sagt gärna Maila mig om du vill prata mer utanför tråden. Stor kram

• maengs

Bra att du ringde sjukvårdsrådgivningen. Kan du ta det lite lugnt nu då tror du och tillåta dig själv att va lite glad över detta barn. Du har en galet spännande tid framför dig om du behåller. Kram

Svar på tråden Måste jag göra abort