MamaSniff skrev 2015-09-13 21:14:12 följande:
Fy, vad jobbigt! Både att må så dåligt, att behöva vara på sjukhus och vara ifrån sitt barn. Stor styrkekram till dig, jag hoppas att du mår bättre nu.
Om du vill och orkar så får du gärna berätta mer om hur du först misstänkte att du blivit överstimulerad. Hade kliniken sagt till dig att du låg på gränsen? Jag frågar eftersom jag fått höra att jag antagligen har lättare att bli överstimulerad pga pcos.
Tack för kramen:) Äntligen hemma! Blev utskriven i tisdags eftermiddag efter de dragit ut dränet.
Jag trodde redan efter äggplock att jag blivit överstimulerad eftersom magen var så uppsvälld och jag hade svårt och andas, illamående m.m men blodprover visade ingen överstimulering. Efter embryoåterföring så blev jag dålig ungefär samtidigt som ägget fäste men jag fattade inte att det var det, trodde först jag hade muskelvärk i höjd med lungan i ryggen, det var inte förrän jag knappt kunde andas och åkte in akut till sjukhuset som det konstaterades vätska i lungan, bara i ena som tur var. Även äggstockarna var (och är fortfarande) väldigt stora. Vad jag förstått så tillhör jag ingen av riskgrupperna men blev så sjuk ändå, var ingen om räknat med det. Nu är jag sjukskriven i tre veckor och ska ta fragmin sprutor (blodförtunnande) till vecka tolv. Men om du går upp snabbt i vikt, bukomfånget ökar, du känner dig andfådd av den minsta ansträngning, och känner dig allmänpåverkad och illamående så bör du vara vaksam......