• Charlie310

Ivf falun hösten 2015

Skönt att äntligen få köra igång! Ska in på ivf i början på september, börjar med sprutor om ca 2 veckor. Håller med om att denna karusell är väldigt förvirrande, man läser en massa trådar men blir knappt klokare ????

• Charlie310

Kul att kunna följas åt! Barnlöshet som barnlöshet, denna kamp blir nog lika jävlig för alla. Vilken känslokarusell man går igenom!

Någon som hört att man får levaxin inför ivf? Min läkare har skrivit ut det på recept, men har aldrig hört något om dåliga värden. Försökt fått tag på läkaren utan resultat.. Ska ju liksom köra igång nu. Blir ju tokig!

• Charlie310

Nu har min mens äntligen kommit så ikväll kör jag igång med sprutorna, nervös som tusan! Hatar allt som har med sprutor att göra, men bara att bita ihop! Så om allt går vägen åker vi till Falun 2 september. En bilresa på 40 mil. Nackdelen med att bo uppöver.

Orgalutransprutan känns mest gruvsamt, är den så hemsk som det sägs? Man googlar alldeles för mycket nu för tiden, haha.

• Charlie310

Almasmamma- Jag ska börja med orgalutran ikväll och i bipacksedeln står det att man ska dra tillbaka kolven för att se så man inte träffat ett blodkärl, men såg en video där dom inte gjorde det. Sambon jobbar borta i natt så jag måste gör det själv.. Hur gjorde du? Känns krångligt...

• Charlie310

Mamasniff- Har inte känt av några biverkningar av bemfolan, skulle va lite humörsvängningar då. Lätt för att börja grina.. Orgalutranet tog jag första igår, har haft lite ont i buken idag. Bara att bita ihop!

Tiden går såååå sakta när man väntar. Och det känns som att man inte gjort nått annat än att vänta dom senaste åren.

• Charlie310

Grattis! Åh vad roligt för er :)

Vi har ÄP på nu på onsdag. Känns nervöst och spännande..

• Charlie310

Äggplock i morse. Hittade 7 fina som åker i frysen. Dock hittade dom få omogna spermier hos mannen.. Så ingen lyckad framgång idag..

• Charlie310

Har en liten fråga, eller vill snarare höra er åsikt. Vi hittade ju som sagt endast några omogna spermier, så nu ska sambon ta sprutor i 3 månader ( en månad längre än förra gånger) för å se om dom kan hitta mogna i december. Min magkänsla säger att det inte kommer lyckas( kan inte låta bli att måla fan på väggen).. Så, ska man ställa sig på kö för spermiedonation nu eller ska man invänta och se hur resultatet blir i december? Det kan ju vara lång kö på donation...

• Charlie310

Mamasniff- Tänkte att om dom inte hittar spermier som är mogna så har vi iaf kanske kommit en bit på kön för spermier. Och om dom nu förhoppningsvis hittar spermier så hoppar vi bara av kön. Får ringa och rådfråga läkaren :)

Självklart vill vi ju att generna "simmar vidare", men hittar dom inte spermier så är det faktiskt helt omöjligt...

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015