• ninajessica

Ivf falun hösten 2015

Jag hoppar in i den här tråden om det är OK! 

Jag är nyss fyllda 40 (men fick paket i Falun i allafall), en son 2009 och har försökt på naturlig väg i några år men det lyckas inte, inga missfall, inte ens i närheten av graviditet. Sonen var en oplanerad överraskning.

Sk oförklarad infertilitet, alla värden ser bra ut.

Inne på vår andra runda - jag är på RD10 med två toppenembryon (3 dagars) och håller på att gå i taket av väntan, tolkande av symptom etc. Jag vill inte tjuvtesta, TD på fredag 10 okt, jag orkar inte med att få ett tidigt minus och vänta på mensen. Hjärtat brister ju varje gång.

Vår första runda slutade MKT snöpligt - fick ut 9 ägg och när vi kom för att sätta tillbaka en blastocyst var ALLA nio äggen borta/döda/degenererade eller vad man ska kalla det för. Vi var chockade. Hur kunde detta ske? Och varför hörde inte kliniken av sig?

Staffan sade att han aldrig varit med om något liknande. Visste inte hur jag skulle känna kring det. Ett par veckor senare ringde han och sade att han odlat embryona och att det var bakterier i alla. Från mig? Från mannen? Staffan kunde inte utesluta att det skett en kontaminering på kliniken. Det var tufft.

Annars tycker jag att Falun varit OK, har ju ingen annan erfarenhet. Däremot har relationen mellan hemortsläkare och Falun inte fungerat (det tyckte inte Falun heller att den gjorde och ville att jag bara skulle gå hos dem). De kommunicerade genom mig och verkade inte veta vad den andra partner gjorde etc. Sådant vill man ju helst slippa administrera när det är så krävande psykiskt och fysiskt ändå.

Önskar alla i tråden allt gott och hoppas på +!

• ninajessica

Tack alla!

Jag har bara en liten stund att skriva några ord men Mamasniff - var inte orolig! Läkaren sa att han aldrig upplevt det tidigare och barnmorskan att vi haft 'extrem otur'. Har googlat som en tok men kan inte hitta något om detta.

Den här gången hade jag bara fem ägg och det blev tre embryon men två av dem var topp och de fick jag tillbaka.

Det behövs ju bara ett toppenägg ju!

• ninajessica

Grattis sookie85 och Väntar2015 och ev andra i tråden till PLUS! Härligt! Det ger hopp och bra energi!

Jag har valt att berätta för t ex min mamma och ett par arbetskamrater som jag har förtroende för och som också är privata vänner. Annars skulle jag bli galen. Men jag håller på detaljerna och berättar inte exakt vilket stadie vi är i. Har också berättat för en annan kompis, hon förstår, hon och hennes man har hittills lagt 200 000 kr på sin process...

Jag har läst lite om vad ni andra haft för symptom under ruvningen, jag är ju idag på RD11 och har haft symptom från och till under hela tiden - mensvärk, molvärk, ömma bröst och nu de senaste dagarna illamående som kommer och går. Med min som född 09 mådde jag illa senare, typ från v8 men har läst att med illamående från v4 kan tyda på tvillingar. Eftersom jag ruvar på två så tillåter jag mig hoppas men bara en liten liten stund innan jag hamnar i verkligheten igen. Att kanske illamåendet bara är någonting annat och att mensvärken verkligen bara är det.Eller att allt är biverkningar av Lutinus. Men borde jag inte mått illa då jag började med Lutinus tre ggr om dagen för 11 dagar sedan?! Hjärnan snurrar.

Hittade en bra graviditetskalkylator för oss IVF:are på nätet:  www.yourduedate.com/

Där kan man räkna på ET datum, tre och femdagarsembryo.

Fattar inte hur jag ska ta mig igenom till fredag och TD. Är livrädd att mensen ska komma innan dess.

Hur har ni gjort?!

• ninajessica

Imorgon är det TD för mig. Eller dagen innan TD egentligen men jag klarar inte att hålla mig till lördag morgon. Jag måste veta. Fast egentligen vill jag inte veta heller, så rädd att bli besviken.

Illamåendet har fortsatt igår och idag på em.

All lycka till med ruvningen Mamasniff!

Vad är detta dropp ni får Sookie och Väntar? Får alla det? Noll koll.

• ninajessica

Jag plussade! Jag kan inte riktigt tro att det är sant, men det är det. Alla konstiga symptom, speciellt illamående tänkte jag nog innerst inne att om detta är Lutinus-biverkningar då blir jag galen.

Men det var det inte! Idag är jag V4+3 och ringde Falun. Inget dropp eller liknande för mig och Lutinus behöver jag inte ta längre.

Illamåendet håller i sig, kommer och går.

Nu är det bara att vänta på och se fram emot VUL som de rekommenderade från V7. Detta gör jag i Västerås. Då kan man tydligen se om det är två?! Så det blir ju onekligen spännande.

Jag kommer berätta för de allra närmaste som jag vill ha stöd av om det inte går vägen men ingen annan. Men jag gör som du Mamasniff och håller mig positiv och vill tro att min kropp är stark och fixar detta!

Ni anar inte hur glad jag är över att vara 40 och bli gravid på första riktiga (hela) försöket. Man kan stirra sig blind på statistik men det finns hopp! 

• ninajessica

Jag hoppas också din magkänsla är fel Mamasniff! Hoppas på att din vecka skall gå snabbt och att det går finfint på lördag.

Jag var tvungen att ta ett till gravtest i helgen, löjligt egentligen men men.. och ja, jag är gravid. Glad

Tycker också att det är skönt med måndag(!) så att man får jobba och får tiden att gå lite fortare. Jag längtar så till VUL.

Jag mår illa mest hela dagen och är väldigt trött. Gäspar hela eftermiddagarna.

Är tacksam att jag bara jobbar 75%, allt blir så mycket mer hanterbart då.

Håller tummar och tår för dig Mamasniff!

• ninajessica

Hur har det gått för dig Mamasniff? Håller tummar och tår för dig!!

Hur mår ni andra? Jag är konstant illamående, inga kräkningar ännu men under dagen är jag mer illamående än jag inte är illamående om ni förstår vad jag menar. Mycket molvärk tycker jag också det är. Men man är ju medveten om minsta lilla grej den här gången jämfört med första så inte så konstigt att man lägger märke till det.

När har ni andra första VUL? Jag har den 3/11 och jag vill att dessa tre veckor ska gå fort! Dagen efter VUL åker vi till London allihop, ville ha någonting att se fram emot. 

Är det någon av er som vet varför de tar blodprov för sköldkörtelhormon? Gjorde det förra veckan men Falun sa inte varför man skall ta det.

• ninajessica

Åh mamasniff, jag känner med dig! Men jag förstår vad du menar, när man är i limbo känns det nästan bättre att man bara får sikta in sig på att börja om. Vi hoppas och tror att er tvåa väntar på er i frysen.

Vad spännande med alla VUL! 

Jag vaknade inatt av illamående. Inte kul men samtidigt tacksam att jag känner symptom. Rejält trött idag, som alla dagar typ. Wow vilka långa pass Sookie! Jag är just nu tacksam att jag jobbar 75% men tänkte gå upp till 85% vid månadsskiftet, då når jag taket för Försäkringskassans ersättning.

Sex ja... en gång men väldigt tveksamt! Det kanske är löjligt men man är ju livrädd att det ska hända något.

Nej nu vill jag bara till VUL så att jag får någon slags vetskap om vad som händer där inne!

Ta hand om er allihop!

• ninajessica

I helgen försvann alla mina symptom tyckte jag (förutom tuttarna, svullnaden över magen var mindre tyckte jag) och jag kände mig riktigt nere. Sedan dess har jag fått tillbaka lite illamående men mindre än förut.

Igår fick jag en liten liten brun flytning som försvann på kvällen men var tillbaka fast lite mindre imorse. Klart man känner sig orolig. Men jag känner att om det inte skulle gå vägen så finns det ingenting jag kan göra, eller hur? Jag funderade på att försöka få ett tidigare VUL men då jag inte kan få det hos min läkare (fullbokat) och inte orkar börja om med en ny BM och förklara hela storyn så väntar jag till på tis (3/11).

Annars håller jag med om symptomen, jag har ungefär samma, men illamåendet kommer nu och går och är på en låg nivå.

Mina allra närmast sörjande vet men annars tänkte vi inte berätta för någon förrän efter VUL:et. Precis som ni.

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015