Ivf falun hösten 2015
Jag hoppar in i den här tråden om det är OK!
Jag är nyss fyllda 40 (men fick paket i Falun i allafall), en son 2009 och har försökt på naturlig väg i några år men det lyckas inte, inga missfall, inte ens i närheten av graviditet. Sonen var en oplanerad överraskning.
Sk oförklarad infertilitet, alla värden ser bra ut.
Inne på vår andra runda - jag är på RD10 med två toppenembryon (3 dagars) och håller på att gå i taket av väntan, tolkande av symptom etc. Jag vill inte tjuvtesta, TD på fredag 10 okt, jag orkar inte med att få ett tidigt minus och vänta på mensen. Hjärtat brister ju varje gång.
Vår första runda slutade MKT snöpligt - fick ut 9 ägg och när vi kom för att sätta tillbaka en blastocyst var ALLA nio äggen borta/döda/degenererade eller vad man ska kalla det för. Vi var chockade. Hur kunde detta ske? Och varför hörde inte kliniken av sig?
Staffan sade att han aldrig varit med om något liknande. Visste inte hur jag skulle känna kring det. Ett par veckor senare ringde han och sade att han odlat embryona och att det var bakterier i alla. Från mig? Från mannen? Staffan kunde inte utesluta att det skett en kontaminering på kliniken. Det var tufft.
Annars tycker jag att Falun varit OK, har ju ingen annan erfarenhet. Däremot har relationen mellan hemortsläkare och Falun inte fungerat (det tyckte inte Falun heller att den gjorde och ville att jag bara skulle gå hos dem). De kommunicerade genom mig och verkade inte veta vad den andra partner gjorde etc. Sådant vill man ju helst slippa administrera när det är så krävande psykiskt och fysiskt ändå.
Önskar alla i tråden allt gott och hoppas på +!