• Linnsan

God fortsättni g alla starka kvinnor i denna tråd .

Hoppas på ett fantastiskt barn år iår för oss alla.

Vi satte in ett fryst ägg i november men det blev inget så nu börjar vi från noll igen. Sprutor tas varje dag och på tisdag är det äggplock

• Linnsan
    canada skrev 2016-01-21 16:19:21 följande:

Hej. Är det någon som vet hur lång hållbarhet det är på il dropp? (Planerat att börja behandling i mars, men vet inte exakt när och tänkte jag skulle hämta ut snart så jag läst att det verkar vara slut då och då på apoteken )

oftast finns det på apoteket kronan i falun
  • Linnsan
    MamaSniff skrev 2016-01-22 16:27:38 följande:

VUL idag. 8+3, pickande hjärta och sprattel! Nu vågar jag släppa fram hoppet och glädjen! Jippi!

åh vad kul grattis, förstår oron samma som här nu är det insättning nr 9 och 7 äggplocket så vi hoppas så att det ska gå nu?
  • Linnsan
    väntar2015 skrev 2016-01-22 21:05:06 följande:

En stor kram till dig happy! Visst måste man få pausa och pusta. Känner så väl igen mig i det du skriver, att man nästan blir så "fokuserad" att man tappar bort sig själv och oss i resan efter det vi alla så gärna vill ha! Men måste säga att hur dåligt och hur kasst jag än mått förra året innan lilla pyret satte sig så känns det som att jag nästan glömt allt nu! Fantastiskt att ha så många som stöttar och finns där runtikring er.

Mamasniff - vad härligt! Visst är det en fantastisk känsla? Första lilla milstolpen (eller ja andra om man räknar med plusset :))

Linnsan - håller verkligen tummarna nu! Kommer inte ihåg, du kanske berättat förr men får ni nån extra "hjälp" vid sidan av, mediciner eller så?

Själv gick jag just in i v.21 och har äntligen vågat börja berätta på jobbet. Har nog äntligen förstått att nu, nu jäklar är det vår tur! :)

Pepp och stor kram till oss alla!

åh grattis vad underbart!@

nä vi får ingen annan hjälp , bara progynom, trombyl istället för fragminsprutor och prednisolon och vaggisarna.fick ni andra ngt annat än medicinerna?
  • Linnsan

[quote=76262730][quote-nick]väntar2015 skrev 2016-01-24 08:42:26 följande:[/quote-nick]Matilda76 - grattis och välkommen hit :) jag fick tre intralipiddropp med ca 3 veckor emellan och sista när vi var in på vul i ungefär den veckan du är nu. Jag åt prednisolon och trombyl och dem fick jag sluta med (trappa ner) med så fort jag plussat. Har dem inte sagt nå till dig hur länge du ska ta?

Linnsan - tack! :) vad är progynom? Om jag får vara nyfiken :) nej, fick tillslut extra mediciner jag med, tänkte mest på alla försök ni gjort om det finns något mer man kan göra. Vet ni nån orsak varför det inte går? På oss hitta dem ingen orsak, men dem misstänkte tillslut att det var mitt immunförsvar som var för starkt och stötte bort det fina vi var så envisa och satte dit hela tiden... vi sänkte mitt immunförsvar och vips så fastna lilla ärtan

kommer inte ihåg varflr jag fått progynon men kanske ngn annan som vet här i forumet. det är inge fel men ibland har jag ingen ägglossning

• Linnsan

vad härligt nu håller vi tummar o tår för att vi ska få våra små att växa till sig

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015