• irrbloss_83

Ivf falun hösten 2015

Kul att läsa att det går så bra för så många. Vi är fortfarande i väntans tider, så att säga (och inte på det bra sättet).

Väntar in mensen för att då äntligen få börja stimuleringen. Har känt mig lite nervös för alla hormoner, men har pratat med några på jobbet som jag vet att har gjort det och efter det känns det faktiskt bättre, även om det inte var några solskenshistorier heller egentligen. 

På torsdag blir det förhoppningsvis stimuleringsstart i alla fall, och så en road trip till Falun nån gång v 48 om allt går som tänkt.

Det är för övrigt SÅ konstigt att gå och vänta på den mens man hoppas ska vara den sista på bra länge. Mysko att få veta det på förhand, på nåt vis...

• irrbloss_83

Nu har jag klarat av första sticket, äntligen på väg på riktigt! Tjoho!

Tack för omtanken Sookie85 :)

• irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2015-11-12 22:29:50 följande:

Hej på er!

Nu har jag sett bebis på vul igen :) denna gång såg man den lilla kroppen och armar och ben :) fick höra hjärtat :) ca 36 mm stor var den!

Inskrivning på Mvc nästa vecka, är fortfarande lite orolig över MA.

Hur går det för er?

Häftigt! Härligt att höra att hjärtat pickade på. 

För mig går det bra, men jag är nog den i tråden med minst intressanta saker att berätta just nu. Jag stimulerar på, allt funkar bra, nothing to report, liksom. 

Hur var det för er andra under stimuleringen, mådde ni dåligt och när kom det i såna fall?
  • irrbloss_83

Väntar: Stimulering inför äggplock, allraste första gången, så jag är verkligen novis. 

Var hos "min" gynekolog idag, han var nöjd med mina äggblåsor, förutom en som han tyckte var lite väl stort och endometriet som han tyckte halkade efter en aning, så vi får se. Vi enades om att fortsätta med samma dos till torsdag och ses igen då så får vi se. 
    Har även fått preliminära datum för både ÄP och ET och plötsligt vart det så sjukt verkligt! 

Hur gör ni egentligen med hjärnan tjejer? Jag brukar försöka att inte tänka så mycket på det för att inte bli besviken, men har ju samtidigt aldrig plussat tidigare aldrig ens varit i närheten av att bli gravid så jag vill ju liksom drömma lite också. Vågar ni hoppas?

• irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2015-11-16 19:59:07 följande:

Spännande för dig irrbloss_83 :) jag var nervös när jag var i din situation och då trodde jag det skulle gå vägen. Efter andra försöket började jag ge upp och nu inför tredje så förväntade jag mig ingenting men då gick det ju bra :) nu är jag ju gravid i v 10 + 5 och vågar inte än tro på att de ska gå vägen.

OM det inte skulle gå vägen för dig nu första gången så ge inte upp. Då vet läkarna hur din kropp reagerar och kan göra det bättre till nästa gång, önskar dig stort lycka till :)

Väntar2015 jag är också super orolig! Mår bra men har molvärk på kvällarna, kissar varje natt och är väldigt trött, somnar typ 21 om kvällarna.

Tänkte fråga på mvc på torsdag om man kan få ett tidigare ultraljud eller lyssna på hjärtat. RUL kommer väl inte bli före januari och så länge kan jag inte vänta, kommer oroa mig för mkt då. Har du haft i skrivning?

Kram på er

Med risk för att jag får äta upp det senare så har jag ändå en bra "feeling" kring det  här. Jag har hela tiden väntat mig IVF och tänker mig att vi nog till sist i alla fall kommer lyckas... Men det är bra med pepp att ta till även om det inte blir nåt plus av det hela.  :)
    MamaSniff skrev 2015-11-16 21:32:25 följande:

Irrbloss, jag hoppades mycket under vårt första försök. Drömde, planerade och räknade datum osv. Vi fick ju också ett plus men mensen kom snabbt därefter. Tycker ändå att det var skönt att hoppas och jag tror inte att jag blev mer besviken för det. 

Nu inför FET är jag mest rädd att något ska gå fel. Vore ju typiskt om jag inte får ägglossning alls och måste vänta till efter nyår för nästa försök.

Vill också säga tack till er preggon i tråden för att ni hänger kvar här och uppdaterar oss ibland. Känns så hoppfullt!

Jag känner lite liknande, tror egentligen inte jag blir mer besviken om det inte blir nåt bara för att jag har hoppats. Så jag hoppas. Och enligt mina kalkyler borde det eventuella barnet födas 17/8 nästa år, så du är inte den enda som räknar datum. 

Tack för er pepp tjejer, det betyder massor att ha nån att prata med som fattar! :)
  • irrbloss_83
    Sookie85 skrev 2015-11-17 22:32:36 följande:

Håller alla tummar att det går bra och du får din augustibebis :)

Så rart av dig! :) Håller tummarna för dig och din lilla också :)
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-11-19 19:32:13 följande:

Hej alla fina!

Var på inskrivning idag, var en trevlig barnmorska. Blev dock irriterad när jag förklarade min stora oro och undrade om "tidigt" ultraljud och hon sa nej på en gång. Typ inget att diskutera om man inte har komplikationer som blödningar eller så... annars var det mest info jag redan visste, och proverna såg hittills bra ut :) hur gick det för dig Sookie? Jag är nyfiken!

Irrbloss - ja, alla tankar var jobbiga under behandligen,, verkligen en prövning för psyket! Hur hoppet byggs upp och allt känns så bra för att sen bara försvinna... men jag intalar mig att jag blir starkare än någonsin efter den här resan! :) hoppas på din braiga "feeling" och att känna hopp kan aldrig vara dåligt intalar jag mig :) hur mår du annars?

Mamasniff - när är din ÄL beräknad?

Kram!

Jag mår mycket, mycket bättre än förväntat. Märker ingenting av stimuleringen alls i princip förutom att byxorna är trängre än de brukar (och en tjej på jobbet idag frågade om jag var gravid, hon blev paff av svaret "nä, men om ett par veckor så") :D
    Var hos gynekologen idag, allt set bra ut, han tycker det går som tåget och jag har inga invändningar mot det. 14 folliklar räknade han till och 7 mm endometrium, och då är det några dagar kvar, så det kommer nog bli toppen.

På måndag är det dags för Ovitrelle och på onsdag bär det av till Falun. Så spännande!

Angående tidigt ultraljud, har fått för mig att det är "standard" vid IVF att man gör ett tidigt i ca v 9, är det det hon inte tycker du ska få eller har du redan passerat den första kollen? Har har dålig koll märker jag....
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-11-19 21:01:08 följande:

Vad spännande! Vad skönt att allt ser bra ut hittills! Och att du än så länge mår bra :) då är du ruvare inom nån vecka då om allt går som det ska!

Jodå, jag gjorde ett ultraljud på kliniken i vecka 8. Är nu i vecka 11+4 och det känns som om det är låååååångt till det vanliga rutin ultraljudet. Vill ju bara se att hjärtat slår!

Ruvningen startar måndag 30/11 om allt går enligt planerna, roligt nog samma dag som min bästa väninna blir igångsatt om inte hennes lillis kommer innan det. Blir att överlämna stafettpinnen, liksom :)

Åh, jag kan verkligen förstå det! Hemskt att behöva oroa sig till flera veckor till... Har du nån möjlighet att få ett privat UL?
    MamaSniff skrev 2015-11-19 22:39:00 följande:

Vad skönt att du mår bra Irrbloss! Spännande med ett ÄP i gruppen snart. Jag håller mina tummar. 

Väntar2015, man tycker ju att det borde gå att få ett UL tidigare om man känner en sådan oro som du gör. Finns det några privata gynekologmottagningar som gör ultraljud kanske det kan vara en lösning för er. Vore ju skönt för dig om du fick njuta nu.

Vi har ingen dag för ÄL än. Väntar på första mensen efter sista försöket och skall sedan ta pergotime för att försäkra att jag ägglossar (har PCO). Mensen är dock sen (inte gravid) och nu börjar jag bli orolig. Om mensen blir alltför sen kommer vi inte hinna med FET innan jul. 

Tack så mycket! Det gör jag också :)
    Hoppas på mens för din del då (känns lite bakvänt att skriva det i IVF-sammanhang, men du förstår vad jag menar...)
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-11-20 23:22:14 följande:

Vi bor på en ganska liten ort så finns nog inga möjligheter till det utan att åka en bit.. Men jag har bestämt mig för att verkligen göra mitt bästa för att lägga min oro på hyllan och försöka njuta nu,, förhoppningsvis går tiden till januari fort :) men är fortfarande arg att man inte kan få ett UL när man är orolig, gått igenom tidigare missfall och dessutom haft det så svårt att bli gravid.

Vad typiskt mamasniff! när man verkligen vill att mensen ska komma, då minsann kan den vara sen...!

Håller tummar å tår irrbloss att allt går enligt planerna! hur känns tanken att efter 30e kan det vara så att du är gravid? :)

Jag förstår, vi bor också "avsides" (i princip under en gran i norrlands inland...). Ja, det bästa är väl om man kan göra det, men jag förstår att det måste vara jäkligt svårt. Det här med barnavskaffande rör ju upp en del tankar om man inte är en av de där som blir gravida av att tvätta sin mans kalsonger...

Haha, det känns som science fiction, ärligt talat. Vågar inte riktigt tro på att det ska gå så lätt, när vi har kämpat så länge liksom... Fast samtidigt så har jag som sagt en bra "feeling" så vi får se. Försöker ladda mentalt för äggplocket nu, har en kollega som har genomgått IVF som har skrämt mig lite (inte medvetet, jag frågade henne hur hon upplevde det och hon svarade ärligt), men hon fick inte Rapifen... Så jag hoppas att det är överkomligt ändå :)

En annan fundering, kan ni nåt om E2-nivåer? Var ska de ligga ungefär under stimuleringen?
  • irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2015-11-21 12:28:43 följande:

Ninajessica - jag är 29 och barnmorskan pratade om KUB, men verkade inte heller aktuellt vad som verkade på våran ort... ringde du själv till falun för att få din tid då?

Irrbloss - ja man kan väl inte sticka under stolen med att det inte var så där jätte behagligt direkt. Första gången fick jag Samir (?) I falun och då var det jättetufft, andra gången fick vi Staffan och då var ÄP helt okej! Vad det berodde på vet jag inte, om jag var lugnare för jag visste vad som väntade eller om det helt enkelt gick bättre :)

E2 nivåer har jag ingen aning om vad det är :)

Jag har läst det där nån annan stans också, att det var lättare med Staffan än den andra, om han nu heter Samir :) Aja, smärta är bara smärta så det ska nog gå bra ändå. 
    Jag jobbar ju som narkosläkare i vanliga fall så det ska bli rätt intressant att få prova Rapifen (har aldrig testat nåt starkare än Voltaren innan så...), så jag fokuserar på det istället :P

E2 är östradion, det är det man mäter med det där blodprovet... Aja, jag får väl nöja mig med att de är nöjda i Falun :)
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015