väntar2015 skrev 2015-11-19 19:32:13 följande:
Hej alla fina!
Var på inskrivning idag, var en trevlig barnmorska. Blev dock irriterad när jag förklarade min stora oro och undrade om "tidigt" ultraljud och hon sa nej på en gång. Typ inget att diskutera om man inte har komplikationer som blödningar eller så... annars var det mest info jag redan visste, och proverna såg hittills bra ut :) hur gick det för dig Sookie? Jag är nyfiken!
Irrbloss - ja, alla tankar var jobbiga under behandligen,, verkligen en prövning för psyket! Hur hoppet byggs upp och allt känns så bra för att sen bara försvinna... men jag intalar mig att jag blir starkare än någonsin efter den här resan! :) hoppas på din braiga "feeling" och att känna hopp kan aldrig vara dåligt intalar jag mig :) hur mår du annars?
Mamasniff - när är din ÄL beräknad?
Kram!
Jag mår mycket, mycket bättre än förväntat. Märker ingenting av stimuleringen alls i princip förutom att byxorna är trängre än de brukar (och en tjej på jobbet idag frågade om jag var gravid, hon blev paff av svaret "nä, men om ett par veckor så") :D
Var hos gynekologen idag, allt set bra ut, han tycker det går som tåget och jag har inga invändningar mot det. 14 folliklar räknade han till och 7 mm endometrium, och då är det några dagar kvar, så det kommer nog bli toppen.
På måndag är det dags för Ovitrelle och på onsdag bär det av till Falun. Så spännande!
Angående tidigt ultraljud, har fått för mig att det är "standard" vid IVF att man gör ett tidigt i ca v 9, är det det hon inte tycker du ska få eller har du redan passerat den första kollen? Har har dålig koll märker jag....