Ivf falun hösten 2015
Grattis hoppas! Vad underbart! Nu är ju risken att det händer något väldigt liten. Plus att ni nu officiellt tillhör MVC och inte kliniken. Milstolpe!
Grattis igen! Hoppas ni kan njuta nu. Kram
Grattis hoppas! Vad underbart! Nu är ju risken att det händer något väldigt liten. Plus att ni nu officiellt tillhör MVC och inte kliniken. Milstolpe!
Grattis igen! Hoppas ni kan njuta nu. Kram
Nu har vi varit på TUL. Beräknas väga 2100g idag, 32+5, så exakt på normalkurvan. Normal mängd vatten också. Var mysigt att se lilla livet igen. Nu vill jag bara att veckorna skall gå så vi får träffas på riktigt.
Åh, hoppas vad jobbigt för dig/er! Ovissheten i sådana här situationer tar ju död på en.
Jag har också fått blödningar i båda mina graviditeter. Klarrött båda gångerna. Jag har tydligen en väldigt lättirriterad livmodertapp med många ytliga blodkärl så det var anledningen. Min syster blödde stora klumpar, gick också bra. Första trimestern suger!
Jag håller tummarna för att du vaknar och blödningen avtagit och är brun. Och givetvis att du ska få hjälp så fort som möjligt. Stor bsmsekram på dig!
Åh, vad skönt att höra!!! Så glad att lilla livet mår bra! Tack för att du uppdaterade oss.
Hej finee! Vad spännande med FET! Har du regelbunden ägglossning eller kommer ni att köra stimulerat?
Jag åt prednisolon och trombyl under vår FET och jag försöker komma ihåg när jag började äta dem. Tyvärr kommer jag inte ihåg när jag började, minnet säger att jag började vid ET men det kan nog inte stämma. Jag kommer i alla fall ihåg att jag åt båda fram till testdagen. Trombyl slutade jag med på en gång och predinsolon trappades ner gradvis efter TD. I mitt fall var det Staffan i Falun som föreslog medicinerna, så inte alls svårt att få utskrivet! :)
Här är det bra med magen även om det börjar bli rejält tungt nu. 36+0 i morgon, så inom 6 veckor är hon här. Känns spännande!
Håller tummarna för er Finee!
Själv ligger jag och ammar vår lilla flicka som kom igår. Jättefin förlossning och alla mår bra!
Välkommen Vallmo! Håller som de andra tummarna för att lei ska fungera för er. Har inte gjort det själv så har inget att bidra med tyvärr.
Tycker det är så givande att få följa med på alla era resor till de efterlängtade barnen. Även om vår IVF resa blev kort känns det lite som om man alltid kommer att tillhöra den världen. Så tack för att ni delar med er!
Finee, det är ju ett plus. Som du skriver kan det ju visa sig att det inte blir starkare men det kan ju också vara början på något underbart. Enda sättet att veta är att vänta. Något som man ju är mer än lovligt trött på som IVF-are.
Har glömt om du skrivit innan, har du plussat förut? Eller är det här första?
Kramar i massor och jag hoppas på starkare test om några dagar.
Ja, då förstår jag att det känns osäkert. Vi hade liknande; plussade på färsk men började blöda några dagar efter testdag. På fet-försöket plussade vi på ÄL + 12 men fick sedan ett mycket svagare test på ÄL + 14. Var helt säker på att det var kört men måste ha berott på utspädd urin eller något för nu ligger hon här och sover!
Så försök att ha is i magen. Eller skit i isen och bara tillåt dig själv att känna det du känner. Jag Fortsätter att hålla tummar och tår.
Kul att höra från er! Här går det också bra, lillan är 6 veckor nu. Storebror går igenom en ganska jobbig period och det är det som är jobbigast för mig. Inte lätt att lära sig dela på mamma!
Sover gör jag inte så mycket, men fortfarande mycket mer än vi gjorde med storebror i den här åldern så jag är ändå väldigt tacksam.
Jag var rejält trött på graviditeten i slutet och då föddes hon ändå i 39+0. Saknade att kunna röra mig som vanligt utan att få ont. Första graviditeten njöt jag av ända till slutet.
Irrbloss, tycker inte att du behöver bli nervös över förlossningen heller. Kroppen vet ju vad den ska göra, gäller att försöka slappna av så gott det går och låta den göra sitt jobb. Ingen förlossning är den andra lik, och hur mycket smärta man upplever verkar variera otroligt mycket. Jag håller tummarna för att du, liksom jag, hör till dem som skulle kunna föda varje vecka om det gick! ;)
Finee, jag tror ni har alla chanser att lyckas på ytterligare försök. Nytt äggplock innebär ju en ny chans att få till ägg med toppkvalitet. Vad säger kliniken? Jag håller tummarna för er. Uppdatera gärna här om du orkar, vill gärna följa er fram till bebis.
Åh, vad spännande att höra i från er båda. En förlossning och en ruvning i nära framtid. Lycka till båda två! Och uppdatera oss!
Här rullar livet på, lillan är två månader, äldsta kämpar med att behöva dela uppmärksamheten och jag börjar känna mig på banan igen. Spädbarnstiden är inte min favorit direkt (även om den var enklare gång nummer två) så det är skönt att vi börjar få lite mer rutiner.
[quote=77116396][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-11-08 14:23:21 följande:[/quote-nick]Hur gammalt är ditt äldre barn? Tänk att hon är två månader redan, tycker inte det var SÅ länge sen som det var förlossningar på gång i den här tråden, men det var nog det ändå... :)
Kul att allt går bra och att ni börjar hitta lunken liksom.[/ quote]
Äldsta är 4 år. Egentligen ville vi ha tätare mellan barnen, men det ville ju sig inte riktigt. Nu i efterhand tycker jag att ålderskillnaden hittills är ganska perfekt. En fyraåring klarar mycket själv och går ju att resonera med. Det är också skönt att bara byta blöjor på ett barn. ????
Jag kan tänka mig det. Hade nog också gärna väntat tills den kommande är typ 3-4 innan vi skaffar syskon, men nu när vi har försökt så länge med det här lilla knytet så har vi inte riktigt tid att vänta så länge. Framförallt eftersom jag tror jag vill ha tre barn innan jag är klar. (Säger jag nu, jag reserverar mig för eventuella ändringar :D)
Grattis irrbloss!!! Vilken fantastisk nyhet!
Synd att andra delen av förlossningen inte var lika lugn. Vår första blev också född med sugklocka och var rejält medtagen så jag kan föreställa mig hur det kändes för er. Skönt att allt är bra nu.
Om amningen skulle strula kan jag verkligen rekommendera hjälpmammorna på Amningshjälpen. Jag har dem att tacka att amningen fungerar så bra nu med vår tvåa.
Jag önskar er en fin första tid tillsammans. Kram och grattis igen!
Ja, amning kan verkligen vara klurigt. Med första gick det inte alls. Tur att ersättning finns säger jag! Med tvåan har allt gått relativt smidigt, hade ett sår jag fick hjälp med bara. Fast jag tycker fortfarande att det känns klurigt ibland, särskilt nu när Lisa börjar bli nyfiken på allt runt i kring.
Oj Hoppas! Vad jobbigt det låter! Håller alla tummar för att liten inte busar med er och tittar ut tidigt. Vad typiskt att åka på sådant trassel efter allt trassel att bli gravida. Man kan ju tycka att trasslet skulle delas ut mer rättvist. Massa kramar till er! Om du orkar får du gärna uppdatera hur det går för er, nu när jag vet att någon skriver här skall jag börja kolla dagligen.
Här blir lillan 5 månader nästa vecka. Sjukt vad tiden går snabbt nu. Nyss var hon en spädis och nu vår lilla knubbis som nyss lärt sig rulla runt.
Hur går det för er andra i tråden?
Oj, vad spännande att ni får träffa ert mirakel inom 10 dagar! Jag hoppas att ditt blodtryck håller sig stabilt så att du får komma hem. Det är ju inte så roligt att ligga på sjukhus. Fast i och för sig kan jag tänka mig att det kan kännas tryggare, att vara på plats on något händer.
Nu hör jag att lillan vaknat. Kram på dig! Jag håller tummar och tår!