• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Hej mamasniff! Det går bra! V 23+4 idag :) förstår din känsla. Jag kände likadant i början jag med. Var nog faktiskt först i v19 när vi var in på Rul och sen berättade för resten av omgivningen som jag verkligen började njuta och tro på riktigt! Nu när "alla" vet och magen har växt till sig fint så njuter jag för fulla muggar och trivs som fisken i vattnet att vara gravid! (Trots diverse krämpor) :)

Får du må bra i övrigt då?

• väntar2015
    Sookie85 skrev 2016-02-20 14:43:55 följande:

Hej på er!

Jag var också orolig fram till RUL men sen blev det bättre. Är i v 24+3 nu och är även nu orolig då bebisen är lugnare än normalt ibland, men de senaste dagarna har den kickat rejält i magen :)

Åh, kommer ihåg dessa sprutor, tur att de inte gör ont iaf, stort lycka till!!

Väntar2015: har du köpt nå babysaker än? Vi har beställt vagn och babyskydd, kommer i april. Har även köpt ett Babynest och lite kläder.

Vecka 24+2 är vi i nu, kul hur det kan va olika fast vi satte in samma dag! :) fast det är väl antagligen inte det dem räknar på. Är du beräknad 7 juni?

Jag känner inte så mycket sparkar som jag skulle vilja men jag känner till och från iaf. Moderkakan sitter ju i framvägg och då var det visst vanligt att kunna känna midre. Tråkigt men skönt att ha en förklaring :)

Vi har köpt säng, skötbord, vagn o lite kläder. Vagnen hade vi tänkt beställa lite längre fram men så hade vi sån tur att vi såg en blocket annons från en leksaksaffär som rea ut exakt den vagn vi tittat på! Så då slog vi till :) vad har ni beställt för vagn och babyskydd?

Hur mår du annars och hur går det att vara hemma?jag har blivit beviljad graviditetspenning från 11 april :)
  • väntar2015

Sookie85 - min barnmorska sa då att vi skulle få göra ett till i v32 pga det och det blev vi ju jätteglada för! Tänk att få se bebis igen innan det är dags! :)

Haha, ja det känns skönt att man köpt lite av de största sakerna iaf. För oss blev det en Emmaljunga city cross. Babyskydd har vi inte bestämt än.

Ca 7kg har jag hittills gått upp. När jag äter kolhydraltssnålt i vanliga fall har jag inge större problem att låta bli sötsakerna, men nu, gaaah, jag blir tokig på mig själv vad sötsugen jag är! Haha... du då? Jag har halsbränna och ont i höfterna till och från annars inga större problem! Än ;)

Vad skönt, det låter som fantastisk förberedelse innan bebis kommer, träna, fika och lugn :)

• väntar2015
    Sookie85 skrev 2016-02-22 18:45:08 följande:

Väntar2015:

Jag har gått upp 9 kg, är också sötsugen nu när jag äter kolhydrater, får se vart detta slutar haha!

Ska ni gå någon föräldragrupp? Vår börjar den 7 mars, spännande :)

Haha, ja inte är det lätt heller! Stackars bebis blir sockerbombad ;)

Vad spännande! jag ska till bm på fre få se om hon säger nå mer då. Sist jag var där så tyckte hon kommande träffar blev för tidiga för oss.
  • väntar2015

Vad skönt att allt såg bra ut Sookie85! Ja jisses vad tankarna kan dra iväg fort när det blir nå avvikande, men hellre att kolla en gång för mycket än en gång för lite :)

Hoppas 2014 - fy vilken tråkig nyhet! lider med er och skickar kramar och nytt hopp!

• väntar2015

Irrbloss - tack det går bra! V.28 (27+0) idag :) dock hade jag en jobbig början på veckan då jag knappt kände av bebis i 2-3 dagar... fick tips av en vän att dricka kallt och äta sött, ringde även till förlossningen och efter deras tips så kom bebis igång som sjutton! Igår hade jag inte en lugn stund, så skönt! :)

• väntar2015

Vad roligt att läsa alla inlägg och uppdateringar! Välkommen "somdu" och vad härligt att det äntligen gått vägen!

Själv gick jag in i v31+0 (v32) idag. Fantastiskt, då detta bara i somras kändes helt omöjligt! Jag har oxå moderkakan i framvägg men har den senaste veckan verkligen märkt skillnad på rörelserna. Häftigt att nu se hur hela magen verkligen buffar runt och guppar! :) igår gjorde jag sista arbetsdagen, så fantastiskt skönt då jag jobbar heltid inom vården. Nu är det bara fokus på mig, bebis, vila och måbra saker :)

Kul Sookie! vi ska oxå in på Tul nästa vecka :)

• väntar2015

Sookie85 - vad skönt att allt såg fortsatt bra ut! Vi var in igår och allt såg bra ut för oss med :) en uppskattad vikt på 1850g, dock sa hon inte vad hon beräknades väga vid förlossningen,, tänkte inte på att fråga heller, men det skulle vi ju gjort! Har ni boat klart där hemma annars? Hur känns det inför förlossningen? Själv har jag blivit lite mer nervös sen jag gick hem från jobbet förra veckan, gissar att jag har lite mer tid att fundera nu!

Mamasniff - vi såg typ inte vad det föreställde på bildskärmen, hihi ;) det enda jag kunde urskilja var en hand som visade sig och huvudet uppifrån. Iaf på vårat så blev det typ en kroppsdel åt gången :)

• väntar2015

Sookie85 - vad skönt att börja få allt i ordning. Jobbigt om du börjar få känningar av foglossning, men vad skönt ändå att du klarat dig så länge! Jag märker enorm skillnad på värk i höfterna och halsbrännan sen jag slutade jobba. Nu får jag ont endast när jag burit något för tungt eller gjort nå annat som kroppen inte tycker om, men nu kan jag ju välja vad jag gör på ett helt annat sätt! Halsbränna kvällar å nätter och störd nattsömn. Men annars är det prima! :) vi väntar en flicka, vilket hon bekräftade på tul oxå, men finns ju en liiten chans att det kikar ut en pojk. Men det känns som en liten tjej faktiskt :)

Har ni varit på nån föräldragrupp än? våra 3 träffar drar igång i början på maj, ska bli spännande :)

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015