Ivf falun hösten 2015
Stor kram till dig finee.
Idag har jag bf, men ingen bebis på G
Stor kram till dig finee.
Idag har jag bf, men ingen bebis på G
Lycka till hoppas2014 :)
Ingen bebis än, just nu känns det som att jag föralltid kommer vara gravid...
Tid hos bm imorgon iaf
Åh grattis!!! Har tänkt på dig att du säkert har fått din lilla :)
Gick allt bra? Hur är det att vara hemma? Var bm bra i Falun? Haha 1000 frågor :)
Håll tummarna att det blir min tur denna helg :)
Vad fort det gick! Hoppas du läker fort och får må bra :)
Ingen bebis än men vi hoppas att den kommer i helgen :)
Stor kram och bra jobbat!
Bf +12 idag och inga känningar.... Imorgon har jag tid i Falun för ultraljud och får då veta när jag blir igångsatt, hoppas jag blir det imorgon :)
Måt ni bra alla andra?
Grattis till plusset :)
Nu har äntligen vår pojk kommit :) 4160 gram och 53 cm lång. Fick jobba i 13 timmar och han kom i v 42+1 så vi är kvar i Falun då han måste göra lite olika test då han blivit överburen, men hittills är han felfri :)
Hej tjejer! Lite kort om min förlossning kommer här:
Jag gick 2 veckor över så det hela började med att jag fick en ballongkateter som gjorde att jag öppnades 3 cm och sedan kunde de ta hål på hinnorna och vattnet gick. Efter det började värkarna och lustgas hjälpte ett tag, fick sedan ryggmärgsbedövning och kunde sova genom värkarna :)
När jag var öppen 7 cm hände inget mer och de satt dropp på mig och då fick jag 39 graders feber men öppnade mig snabbt.
Sedan började krystvärkarna som varade över 1 timme innan han kom ut. Det var nära att de blev sugklocka och hade jag haft en pistol så hade jag lätt skjutit mig själv på plats! Det hela tog 13 timmar från första värken efter att vattnet gick.
Det värsta var krystvärkarna, aldrig varit med om sån smärta... BM tog liksom hennes händer i mig och drog ner mot analen, var nära att klappa till henne! Självklart är pojken min värd all smärta men det lär dröja innan jag gör om det.
Nu ligger han bredvid mig och kärleken jag känner ät obeskrivlig. Ni har något underbart som väntar er :)
Bara att fråga om ni undret ngt.
Kram
Tack för att du delar med dig Sookie, så intressant att läsa! Håller med dig, fy vilken smärta och vad kroppen egentligen klarar av, men så värt det när dem är här! Varför drog hon sina händer i dig?
Hur går det med amningen? Hur mår ni nu?
Usch då sookie, lät inge vidare det där.
Har inte så jätte romantiska idéer om hur förlossningen kommer att bli precis & känner mig rätt rädd inför det hela men samtidigt ser jag så fram emot att få se vår lilla bråkiga knodd :)
Är det nått speciellt man borde tänka på inför & ev få med sig i förlossningsbrevet ?
Hur är det med er alla & går det bra med graviditeter & bebisar ?
Själv känner jag mig som en ölstinn gubbe med andningsproblem ha ha
Ååå va härligt & lyxigt det låter att det går så bra med eran pojke sookie :)
Vi väntar oxå en pojk :)
Tack för tipsen ! Jag har tänkt tacka ja till all smärtlindring jag kan få :)
Jag har bf 26 aug så det är lite tid kvar.
Va på tul i måndags & fick då reda på att jag pga ålder (42 när jag föder första) inte skall gå över tiden utan kommer sättas igång om det inte kommer igång av sig själv innan. Kände en ohygglig lättnad, måste ha vart jätte jobbigt för dig att gå över så länge.
Va skönt att de mätte rätt på dig Sookie :) Hade en kompis här på fika igår & hon berättade att de mätt fel på hennes son med ca 2 kg !!! I för sig många år sedan men hon fick lov att akutsnittas pga storleken.
Min skulle väga 1936 enligt dem nu på 32+4 & skall få komma dit igen om ca 4 veckor & då skulle allt planeras :)
Hur länge va ni kvar på sjukhuset ?
Är så sjukt mycket känslor i det här med ivf & jag kan nog inte riktigt förstå att det är en liten baby där inne fastän han bonkar runt hur mycket som helst.
Antar det är för att man kämpat så, hoppats & misslyckats. Lyckats & fått ma, vart lycklig å förkrossad. Rädd för att vara för glad & för allt som kan ske.
Man borde få medalj för det här ;)
Min syster verkligen störtblödde flera gånger under sin sista ivf graviditet & hon fick en perfekt liten flicka.
Så försök att inte ta ut något olyckligt i förskott hoppas.
Håller tummarna för er !
Grattis hoppas :)
Åh så skönt att allt såg bra ut på Tul :)
Min pojk blir 3 veckor idag, han mår toppen men jag har pkt på mjölkstockning aj!!!!
Hur sover din tid på nätterna väntar? Här blir det inte mkt sömn....
Första leendet har kommit och det hos barnmorskan som bekräfta att han verkligen försöker skratta och att han ler :)
Sookie - fy sjutton för mjölkstockning! Jag har klarat mig men har hört vad hemskt det ska va :( hoppas det går över snart! Ja det är väldigt olika, men känns som kroppen äntligen börjat ställa in sig på den minimala sömnen, är inte jämt en vandrande zombie längre ìaf ;) men hon somnar allt mellan 20-23 och vaknar mellan 00-02 för mat och sen runt 4-5 igen. Ibland somnar hon om och ibland får vi gå upp en stund :) vi har haft problem med magknip runt 4 till mitt på dagen efter, har precis börjat med miniform idag ist för semper magdroppar få se hur det hjälper! Det var så skönt att kunna liggamma, men pga magknipet så sitter vi nu upp så hon får chans att rapa.
Hur sover din lilla kille?
Somdu - det är helt sjukt och det känns som att all tid vi försökt är så långt borta! Det känns overkligt och så fantastisk, jag trodde faktiskt inte vi skulle komma hit där vi är idag :) <3
Hoppas2014 - kan du höra av dig till ivf i Falun och få komma in på vul där? Blöder du nu med? Håller tummarna att det är som det ska, vanligt med blödning ju.
Väntar2015 - nu är mjölkstockning borta, men går runt med bröstvärmare dygnet runt.
Blöder du fortf från underlivet? Jag blöder lite så det räcker men trosskydd, ömheten börjar försvinna helt nu men har ont i svanskotan då jag suttit länge.
Grabben blir en månad på lördag :)
Åh så skönt!!!
Grattis mamasniff :)
Ligger också och ammar just nu, grabben har blivit 9 veckor och det känns som han alltid funnits i familjen :)
Lycka till alla gravida och ruvare, ni har en spännande tid framför er :)
Hej på er :)
Här går allt bra, sonen har blivit 3 1/2 månad och redan börjat få två små tänder längst ner, så det har varit lite gnälligt...
Väntar2015 vart ska ni resa? Vi har bokat resa till Thailand i mars :)
Irrbloss, är lite avundsjuk på dig som snart ska föda. Även om det gjorde ont som satan så var det sjukt häftigt och den där känslan när bebis kommer upp på bröstet är oslagbar!
Finee, trist att det inte gick, vi gjorde ett färskförsök och ett fet innan vi lyckades, vi gjorde två äggplock... jag håller tummar och tår att det går nästa gång för er:)
Kram till er alla!