• väntar2015

Vad härligt mamasniff! Jag kommer ihåg känslan på alla ultraljud, fantastiskt!

Här har lilltjejen redan hunnit bli 5,5 vecka! :)

• väntar2015

Sookie - fy sjutton för mjölkstockning! Jag har klarat mig men har hört vad hemskt det ska va :( hoppas det går över snart! Ja det är väldigt olika, men känns som kroppen äntligen börjat ställa in sig på den minimala sömnen, är inte jämt en vandrande zombie längre ìaf ;) men hon somnar allt mellan 20-23 och vaknar mellan 00-02 för mat och sen runt 4-5 igen. Ibland somnar hon om och ibland får vi gå upp en stund :) vi har haft problem med magknip runt 4 till mitt på dagen efter, har precis börjat med miniform idag ist för semper magdroppar få se hur det hjälper! Det var så skönt att kunna liggamma, men pga magknipet så sitter vi nu upp så hon får chans att rapa.

Hur sover din lilla kille?

Somdu - det är helt sjukt och det känns som att all tid vi försökt är så långt borta! Det känns overkligt och så fantastisk, jag trodde faktiskt inte vi skulle komma hit där vi är idag :) <3

• väntar2015

Sookie - ja den har vi provat vid några tillfällen när det varit jobbigt, men minifom dropparna har hjälpt jättebra! Lite trixigt på natten bara när bebis är hungrig och så ska man räkna droppar, sulla o ha sig ;)

Åå vad skönt med 5 timmar på raken, men förstår att det måste vara jobbigt att somna så sent :/

Så himlans kul nu när hon verkligen följer en med blicken, tittar intensivt och jollrar, skrattar o ler! Mina tårar rinner ofta när hon tittar upp med sina mörka blå ögon ;) <3

Har mjölkstockningen gått över?

Hoppas 2014 - skickar massa Kramar till dig och hoppas!

• väntar2015

Sookie - jag slutade blöda efter några veckor men hade sårvätska (?) Ganska länge...

Å vad skönt att höra hoppas! <3

• väntar2015

Håller tummarna för er finee! Kommer så väl ihåg vad sakta ruvartiden gick och vad mkt tankar. Hoppas ni kan koppla av och rå om varandra och kanske hitta på saker som får tiden att inte kännas så grymt långsam!

Här hemma har våran lilla tjej hunnit bli 12 veckor (på söndag) det känns fortfarande overkligt att hon faktiskt är våran! ?

• väntar2015
    finee skrev 2016-08-26 10:19:29 följande:

Ja, ruvartiden är en pers!

Vad härligt att ni till slut fick ert barn, förstår att det nästan kan kännas overkligt. Kram<3

Vad kul att hjärtat jag gjorde blev ett frågetecken, precis som att jag var osäker att hon är våran! :D lycka till, jag håller tummar å tår för er! <3
    MamaSniff skrev 2016-08-27 21:37:42 följande:

Håller tummarna för er Finee!

Själv ligger jag och ammar vår lilla flicka som kom igår. Jättefin förlossning och alla mår bra!

Grattis mamasniff! Vad skönt att ni alla mår bra! <3
  • väntar2015

Hej alla fina!

Hur mår ni och hur går det?

För oss går det bra! Tiden går fort och våran lilla tjej är nu 4 mån. Hon är mer och mer vaken och pigg. Vill ha mycket uppmärksamhet och svänger fort i humöret, arg, glad, ledsen, hungrig o trött :) men märks att hon för det mesta är mer o mer nöjd! Hon sover bra på kvällarna o nätterna, somnar runt 19-20 och sover till ca 07 med 2-3 amningar däremellan.

På tis ska vi åka utomlands så det ska bli spännande, få se hur skruttan reagerar på flyget! Lite nervös är jag allt... hon har riktiga röstresurser...! ;)

Kram! ?

• väntar2015
    irrbloss_83 skrev 2016-10-07 10:24:36 följande:

För mig/oss går det nog bra. Är inne på upploppet nu, v 35+1 idag. Har haft en rätt tung vecka, men jag tror det egentligen mer beror på förkylning och lite stress på jobbet. Själva graviditeten har jag faktiskt inte tröttnat på än, det är ju så vansinnigt mysigt att känna honom sparka runt där inne... Fast nu börjar det göra lite ont när han tar i, rejäla muskler på den lilla killen :)

Ska jobba två veckor till och får jag må så bra som nu så borde det gå finfint.

Vad skönt att höra att det går bra! spännande, då är det inte långt kvar nu...! Vad skönt att du kunnat jobba så länge och ändå mått bra. Jag jobbar inom vården med tunga lyft och massa smittor bla, så jag var jätteglad när jag fick gå hem 2 mån innan :)

Sparkarna kan jag sakna! Så det förstår jag :) sista veckorna/dagarna kommer du nog vara trött på det, jag trodde inte jag skulle tröttna på graviditeten, men ack vad jag bedrog mig! :D

Är du nervös?
  • väntar2015

Irrbloss - det kommer gå jättebra ska du se! Jag kände mig så trygg på både förlossningen o bb! (Falun) vi blev lite "överraskade" när det drog igång och smärtan slog mig med full kraft men lustgasen var min bästa vän ;) andningen och avslappningen gjorde jag så gott jag kunde med, ut kom hon iaf! :) <3

Vad härligt att höra mamasniff! 6 veckor... tiden går så fort! Förstår det där med känslan att vilja finnas för båda.

Finee - vad tråkigt att höra.. :( men snart är det eran tur med ska du se! Vi gjorde två färskförsök som misslykades och på första frysförsöket så lyckades vi med hjälp av dropp och kortison och trombyl!

• väntar2015

Kommer säkert gå jättebra men förstår att det måste vara lite extra nervöst med vetskapen om restiden! Vi hade ca 45 min in. Tur dem är vana och hoppas du får bra hjälp när det är dags!

• väntar2015
    Sookie85 skrev 2016-10-08 17:18:10 följande:

Hej på er :)

Här går allt bra, sonen har blivit 3 1/2 månad och redan börjat få två små tänder längst ner, så det har varit lite gnälligt...

Väntar2015 vart ska ni resa? Vi har bokat resa till Thailand i mars :)

Irrbloss, är lite avundsjuk på dig som snart ska föda. Även om det gjorde ont som satan så var det sjukt häftigt och den där känslan när bebis kommer upp på bröstet är oslagbar!

Finee, trist att det inte gick, vi gjorde ett färskförsök och ett fet innan vi lyckades, vi gjorde två äggplock... jag håller tummar och tår att det går nästa gång för er:)

Kram till er alla!

Vi reser till spanien, så "endast" ca 3,40 h :) vad härligt! Blir ni borta länge?

Oj, redan två små tänder! Det är nog nån på gång här men ingen som spruckit upp än!

Funkar jättebra med tandsprickningssalvan vi köpte, så det är jag tacksam för!

Finee - det var overkligt länge, jag förstod inte riktigt att det faktiskt var våran tur både när jag var gravid och efter förlossningen! Kram o lycka till!
  • väntar2015
    hoppas 2014 skrev 2016-10-12 13:25:06 följande:

Hej.. nu är det ett tag sen ja skrev..

Jag är i v21 nu. Rul förra v så var allt bra. Vi har tidigare gått igenom ma o 1.5 av ivf försök så vi har varit nervösa länge o bla undvikit sex... men igår så gjorde vi ett försök (anv glidmedel) o jag fick kraftiga smärtor efter (inte sammandragningar) i slida o uppmot magen. Som knivar... varit uppe halva natten o haft så ont att jag gråtit. På morgonen gjorde jag nr 2 o då släppte smärtan för några tim.. men nu tillbaka om än inte så mycket då jag gråter.

Nån som känner igen sig? Ställer frågan här i väntan på att barnmorska ska ringa upp

Förstår din oro! Dessutom mär man oxä har den bakgrunden som många av oss delar här!:/ hur har det gått för dig? <3
  • väntar2015
    irrbloss_83 skrev 2016-11-19 18:04:10 följande:

Nu är han här! Vår lilla Hugo föddes igår morse. Första halvan av förlossningen var som en dröm, klarade mig bra på bara andning, dusch och sterila kvaddlar, men sen blev det värre. Fick värkförstärkande, och eftersom han låg vidöppet fick jag krystvärkar redan vid ca 8 cm som jag inte fick krysta på. Usch! Till sist blev det sugklocka, och vår lilla kille var så tagen när han kom ut att han behövde få lite hjälp med andningen. Nu är allt dock perfekt, vi fördriver tiden med att lära oss amma. :) Det är verkligen helt galet hur mycket man kan älska nån som är så liten!

Stort, stort grattis till lilla Hugo! All lycka med allt! <3
  • väntar2015

Hej! Hur går det för alla? Här har våran "lilla" bebis blivit 8,5 månad. Hjälp, Vart tar tiden vägen? Hon äter mat, kryper och reser sig mot allt som går :) vi har haft det struligt med nattsömnen sen slutet av januari... zzz.. hoppas det ger sig snart och hon börjar sova bättre allting blir ju så påverkat när man sover dåligt!

Nån här inne som funderar på syskon? Vi vet inte om vi vill ha ett syskonen än men vi har inga ägg kvar i frysen så det lär ju bli en ganska dyr historia ifall vi inte lyckas på egen hand :/ för min del var det när dem sänkte mitt immunförsvar som det äntligen gick vägen, kan man i så fall få hjälp med "bara" det eller måste man köpa hela paketet tro? Nån som har en susning? :)

Kram!

• väntar2015
    irrbloss_83 skrev 2017-02-23 19:50:54 följande:

Här går det bra, Hugo är 14 veckor imorgon och börjar bli riktigt rolig. Han äter på sina och mina händer och kräver att få sitta och stå hela tiden. Ligga på rygg verkar vara passé.... Vi har haft det lite struligt med sömnen också, men jag tror, peppar peppar, att det börjar bli bättre nu faktiskt. Senaste nätterna har varit ok, men han vill äta var tredje till varje timme så det blir ganska upphackat, framförallt framåt morgonen.  

För oss är det inte dags för syskon än på ett tag, men vi har ett ägg kvar i frysen så vi har den chansen i alla fall. 

Jag vet faktiskt inte hur man tänker angående det där, man vill väl kanske inte att du går omkring med sänkt immunförsvar hur länge som helst heller om det inte tar sig för er på första egna försöket liksom.... 

Hihi, vad roligt! Det är så kul att se dem utvecklas :) ja fy det där med nattsömnen,, hoppas det är påväg att vända för er.

Det har du ju rätt i, så det är ju säkert inte ett alternativ. Vi får se när det väl är dags, om det blir dags :) träffade en vän med hennes 1 vecka lilla bebis idag, hon var så liten!
  • väntar2015
    hoppas 2014 skrev 2017-03-08 00:38:55 följande:

Hej

Våran lilla har hunnit bli 4 veckor redan <3

Hon va liten när hon kom i v37+1, 2406gram o 44cm men en stark liten en m mycket hår. Hon har nu precis passerat 3kg (vägde som minst 2180gram) o är jätte pigg.

Fattar fortfarande inte att hon är vår. Att vi äntligen lyckats. Helt klart det bästa vi gjort <3

Vad härligt att höra att hon växer och mår bra!

Ja visst är det fantastiskt, ibland far tankarna tillbaka till alla år av misslyckade försök, när man trodde att det var hopplöst, men tänk! Det var det inte! :) <3
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015