• MamaSniff

Ivf falun hösten 2015

TD är på måndag. Kommer antagligen få ett svagt plus då också, men hcg verkar vara på väg ner. Precis samma sak hände förra månaden också, med skillnaden att då hade vi mirakulöst blivit spontant gravida. Får hoppas på tredje gången gillt!

• MamaSniff

Vad skönt med så tydliga symptom Ninajessica, även om det naturligtvis inte är kul att må illa. Förstår att 3/11 känns långt bort, två veckor är ju tio evighetslånga dagar!

Själv håller jag på att bli vansinnig ;). Fortsätter att testa positivt men testen blir inte starkare alls. Med första graviditeten fick jag sådan fin stegring snabbt, så det känns ju inte som att det här är rätt. Samtidigt blir testen inte direkt svagare heller så det är svårt att helt ge upp hoppet. Idag var testdag, så nu har jag slutat med Lutinus. Får se om det kanske gör att något händer. Kändes tyvärr bara vemodigt att ringa kliniken idag. Har VUL inbokat till 11/11, men magkänslan säger att vi inte tar oss dit. Vi får väl se.

Jag googlade varför vi gör sköldkörtelhormonsprov. Embryon/foster kan inte producera eget förrän v. 18 och är beroende av mammans nivåer. Dessa nivåer får alltså inte vara för låga men heller inte för höga. Det debatteras om alla gravida bör screenas för detta, men idag är det bara vissa "riskgrupper" som kontrolleras. En av dessa grupper är de som varit "infertila" i över ett år, dvs alla vi IVF:are. Men TSH-prov tas ju på oss innan vi påbörjar en IVF-behandling, så det skall nog inte vara något att oroa sig för.

• MamaSniff

Och så kom blödningen...

Känns ärligt talat nästan lite skönt att den kom så fort. Hellre det än att det drar ut på tiden och vi hinner bli mer hoppfulla. Nu hoppas vi på att min magkänsla vid ET var rätt, att det är en av våra frysta embryon som är vår lilla tvåa.

Lycka till med era graviditeter. Jag har en känsla att det kommer att gå bra för er alla! Om ni orkar för ni gärna uppdatera här när ni har gjort VUL. Är så nyfiken och hoppas för er skull. Förstår dock om ni inte hinner eller glömmer.

Kram på er och tack för det fina stödet!

• MamaSniff

Sookie, hcg ökar fram till vecka 9-12 och börjar sedan sjunka igen. De individuella skillnaderna är stora så det är inte alls säkert att ett vanligt hemmatest ser starkare ut än de du tog i början. 

reginaw - vi får vänta tillsammans. Väntar på att få mens så vi kan gå vidare med FET. Tråkigt för er att inte få göra ET, förstår att det måste vara jobbigt. Jag försöker tänka att när vi väl blir gravida kommer allt det jobbiga vi går igenom att vara så värt det. Ert barn väntar, det behöver bara lite mer tid på sig!

• MamaSniff

Irrbloss, jag hoppades mycket under vårt första försök. Drömde, planerade och räknade datum osv. Vi fick ju också ett plus men mensen kom snabbt därefter. Tycker ändå att det var skönt att hoppas och jag tror inte att jag blev mer besviken för det. 

Nu inför FET är jag mest rädd att något ska gå fel. Vore ju typiskt om jag inte får ägglossning alls och måste vänta till efter nyår för nästa försök.

Vill också säga tack till er preggon i tråden för att ni hänger kvar här och uppdaterar oss ibland. Känns så hoppfullt!

• MamaSniff

Vad skönt att du mår bra Irrbloss! Spännande med ett ÄP i gruppen snart. Jag håller mina tummar. 

Väntar2015, man tycker ju att det borde gå att få ett UL tidigare om man känner en sådan oro som du gör. Finns det några privata gynekologmottagningar som gör ultraljud kanske det kan vara en lösning för er. Vore ju skönt för dig om du fick njuta nu.

Vi har ingen dag för ÄL än. Väntar på första mensen efter sista försöket och skall sedan ta pergotime för att försäkra att jag ägglossar (har PCO). Mensen är dock sen (inte gravid) och nu börjar jag bli orolig. Om mensen blir alltför sen kommer vi inte hinna med FET innan jul. 

• MamaSniff

Hej! Vad kul att det händer grejor i tråden. Håller tummarna för er med TD i helgen!

Jag var på VUL i Falun igår inför FET. Ska ta Ovitrelle imorgon och FET blir på tisdag. Sedan blir jag ruvare igen. Vi fick frågan om vi ville testa intralipiddropp den här gången. Visst är det några här som har fått det? Vi är lite osäkra, framförallt på grund av kostnaden och att det inte finns några större studier gjorda, så det skulle vara skönt att höra hur andra resonerat. Vi vill ju samtidigt göra allt för att det skall gå hela vägen.

• MamaSniff

Vad tråkigt Irrbloss! Kanske bra att ta ett test som du säger så att du slipper gå och gissa. Ovissheten är så jobbig. Vill skriva att det ju inte behöver vara kört, men samtidigt känner jag igen behovet att få upp hoppet alltför mycket. En stor kram till dig vad som än händer!

• MamaSniff

Jag tror att det är rätt vanligt med småblödningar i början. Själv blödde jag till och från i ca två veckor under graviditeten som ledde till vår son. Så blödning i sig behöver ju inte betyda att det går åt skogen. Väntan på att man ska få reda på hur det går är dock olidlig tycker jag. Tiden går ju så sjukt långsamt!

• MamaSniff

Tråkigt att höra Irrbloss! Men precis, du får fokusera på laxen och champagnen. Hoppas ju givetvis att du inte får dricka på nyår...

Jag har räknat ut att med FET på tisdag kommer TD antagligen vara den 28:e. Så jag kan också använda det tankesättet. Antingen firar jag nyår som gravid eller så får jag sippa champagne. 

Happy, jag håller tummarna för dig också. Tänker du också testa snart?

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015