• Sookie85

Ivf falun hösten 2015

Hej tjejer!

Hur mår ni?

Var på hälsosamtal på mvc igår och inskrivning om 2 veckor.

I förrgår kväll/natt hade jag jätteont i magen.

Idag har jag inte känns nånting, inga symtom alls, livrädd för MA igen!!

Känner ni molvärk och har ömma bröst hela tiden eller kommer det och går?

• Sookie85

Fick en jättebra barnmorska på mvc.

Ska till Falun om en vecka, så får lugna mig tills dess.

Man blir ju så orolig när symptomen avtar, fast min kompis sa att de gjorde så för henne med, sen kom de tillbaka.

Fick veta att man får göra ett extra UL i v 32 om man gjort ivf.

Kram!

• Sookie85

Jepp, hon sa det på mvc. För ivf-barn kan vara lite mindre och därför gör man gärna ett extra UL.

• Sookie85

Åh! Förstår att du blev besviken, men tänk på att du och din kropp måste må bra. Annars kanske ni "slösar" bort ett embryo.

Dom satt ju in ett embryo på mig när jag var överstimulerad och det tog bara 5 dgr innan jag började störtblöda.

Er tur kommer snart, senast i januari :) kram!

• Sookie85

Jag har fått tillbaka känningarna i magen :)

Vet ni hur det är ned hcg i kroppen? Kommer det alltid vara lika högt under graviditeten eller sjunker det? Tänkte om man gör ett sent gravtest...

Kram på er!

• Sookie85

Har också funderat på det. Tror inte vaccinet har något med vårat dropp och göra. Droppet varar bara i 2-3 veckor sa dom till mig.

Ska vill mvc nästa vecka, ska höra då om vaccinet.

Mår du/ni bra annars?

• Sookie85

Ska till mvc på tors nästa vecka och till Falun på VUL nu på torsdag, sååååå nervös!

Har varit på ett hälsosamtal på mvc men nästa vecka blir det inskrivning med provtagningar.

Jag mår illa då jag inte äter och har molvärk på kvällarna. Förra veckan kände jag inte så mkt men nu har jag börja känns av magen igen :)

Har redan fått en liten Kula som jag måste dölja, hur ser er mage ut?

Irrbloss_83 hoppas du snart får komma igång med allt :)

• Sookie85

Hej på er!

Nu har jag sett bebis på vul igen :) denna gång såg man den lilla kroppen och armar och ben :) fick höra hjärtat :) ca 36 mm stor var den!

Inskrivning på Mvc nästa vecka, är fortfarande lite orolig över MA.

Hur går det för er?

• Sookie85

Spännande för dig irrbloss_83 :) jag var nervös när jag var i din situation och då trodde jag det skulle gå vägen. Efter andra försöket började jag ge upp och nu inför tredje så förväntade jag mig ingenting men då gick det ju bra :) nu är jag ju gravid i v 10 + 5 och vågar inte än tro på att de ska gå vägen.

OM det inte skulle gå vägen för dig nu första gången så ge inte upp. Då vet läkarna hur din kropp reagerar och kan göra det bättre till nästa gång, önskar dig stort lycka till :)

Väntar2015 jag är också super orolig! Mår bra men har molvärk på kvällarna, kissar varje natt och är väldigt trött, somnar typ 21 om kvällarna.

Tänkte fråga på mvc på torsdag om man kan få ett tidigare ultraljud eller lyssna på hjärtat. RUL kommer väl inte bli före januari och så länge kan jag inte vänta, kommer oroa mig för mkt då. Har du haft i skrivning?

Kram på er

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015