• finee

Ivf falun hösten 2015

hoppas 2014 skrev 2016-08-04 18:22:31 följande:

Hej.

Här går det bra tror jag (trots bruna flytningar o en blödning som beror på lågt liggande moderkaka tror man), går in i vecka 12 imorgon:)

Även mitt minne sviker mig om när jag började med medicinerna men tror det var vid insättning (jag gjorde ET). Det var deras förslag (hade dr Raghad Samir) o skillnaden mot förra gången jag blev gravid men slutade med MA var att prednisolon skulle jag äta t vecka 8 istället för till TD. Trombyl slutade jag båda ggr vid TD. Jag har dock inte lyssnat riktigt utan faktiskt fortsatt med både lutinus (skulle fortsätta 3ggr om dan t v8) o prednisolon o ska nu trappa ner efter v12. Jag har både läst o lyssnat på hon som ger mig intralapiddropp i Stockholm (enligt Falun gör man det bara 3ggr sista ggn v8 men tex Grekland rekommenderar ända till v12 el längre) om hur de gör utomlands och läst om hur andra gör.. jag har flera gamla recept... rätt eller fel men så har jag gjort..

Håller tummarna! Kram

Vaf skönt att det verkar gå bra trots att du hade en del blödningar/brunt där ett tag. Snart gått över den magiska v12-gränsen - GRATTIS!

Förstår helt att du inte vågar sluta. Och nu kan man ju verkligen läsa på internet om hur andra rekommenderar. Man tar ju iofs en liten risk, men det upplever man ju att man gör även om man slutar "för tidigt". Jag tar ju Pravidel för för högt prolaktin, och enl rekommendation ska man sluta med det då man plussar. Dock har jag läst att man i både USA och Storbrittanien fortsätter med detta till typ v12. Läste också en studie där de sett att risken för MF var halverad om man fortsatte med medicinen v9 ut, och här på FL skriver alla i "högt prolaktin-tråden" att man ska fortsätta några veckor in i graviditeten. Så om jag nu plussar så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Känns fortfarande lite läskigt att inte gå på läkarena inrådan. Samtidigt så rekommenderar som sagt läkare utomlands annat. Nåväl, får ta det då om jag väl kommer så långt som till ett plus...

Tack att du delade med sig hoppas2014!!
  • finee

Hej alla! Hur går det för er? MamaSniff - du borde väl föda vilken sekund som helst va? Själv var jag nyss på kliniken och satte in ett fryst embryo. Nu börjar den oroliga ruvarperioden... Håller tummarna som tusan!!

Kram på er

• finee
    irrbloss_83 skrev 2016-08-25 17:40:45 följande:

Åh, vad roligt! Hoppas den lilla eskimån fastnar som den ska! 

För mig går det bra, bebis växer och frodas (så vitt jag vet i alla fall). Jag är i 29+0 idag, snart upploppet :) Jag mår fortfarande ganska bra, har börjat känna av lite minimal foglossning, och kissar typ JÄMT! Men i övrigt har jag inget att gnälla på :)

Håll oss uppdaterade om hur det går med ruvningen! Kram

Skönt att det går bra Och att du klarar dig ok med graviditetssymptomen. Tänk v29!! Vad tiden går fort!

Ja, jag hoppas också att den här vill stanna hela vägen, verkligen!
  • finee
    väntar2015 skrev 2016-08-26 08:59:41 följande:

Håller tummarna för er finee! Kommer så väl ihåg vad sakta ruvartiden gick och vad mkt tankar. Hoppas ni kan koppla av och rå om varandra och kanske hitta på saker som får tiden att inte kännas så grymt långsam!

Här hemma har våran lilla tjej hunnit bli 12 veckor (på söndag) det känns fortfarande overkligt att hon faktiskt är våran! ?

Ja, ruvartiden är en pers!

Vad härligt att ni till slut fick ert barn, förstår att det nästan kan kännas overkligt. Kram<3
  • finee
    MamaSniff skrev 2016-08-27 21:37:42 följande:

Håller tummarna för er Finee!

Själv ligger jag och ammar vår lilla flicka som kom igår. Jättefin förlossning och alla mår bra!

Nämen åhh! Vad fantastiskt! Grattis<3
  • finee
    Sookie85 skrev 2016-08-29 03:22:54 följande:

Grattis mamasniff :)

Ligger också och ammar just nu, grabben har blivit 9 veckor och det känns som han alltid funnits i familjen :)

Lycka till alla gravida och ruvare, ni har en spännande tid framför er :)

Vad mysigt! Vill också komma dit

Jag är på ruvardag 4 idag. Egentligen skulle jag kunna börja tjuvtesta typ imorgon, men kommer att låta bli. Känner inga symptom, men det är nog för tidigt för det.
  • finee
    Vallmo78 skrev 2016-08-29 07:24:39 följande:

Hej på er! Tänkte joina er här om det går. Lite kort om oss. Vi gör ivf i Falun också. Vi har gjort 3 beh i Stockholm och 2 beh i Falun. Vi har lyckats bli gravida 3 gånger dock alla slutade m missfall i v 6-11 ;(. Nu har vi några blastisar och ska köra lei inför FET. Är det några som har fått lei i Falun? Hur gick det för er? Det glädjer mig att ni är gravida och håller tummarna :) kram

Hej! Välkommen Tråden är väl inte så jätteaktiv längre, men ett stabilt gäng Jag kom in på sluttampen då nästan alla redan var gravida.

Jag har inte fått lei, men intralipiddropp. Vad är skillnaden? Är det första gången du får det? Jag gjorde ett färskförsök i maj som blev ett plus, men sen ett mkt tidigt missfall. Om jag plussar detta försök ska jag ringa på en gång och få mer dropp så fort som möjligt. Beklagar dina missfall! Hoppas nästa vill stanna.
    väntar2015 skrev 2016-08-29 11:50:05 följande:

Vad kul att hjärtat jag gjorde blev ett frågetecken, precis som att jag var osäker att hon är våran! :D lycka till, jag håller tummar å tår för er!! <3

Tack för tummar och tår
  • finee

Liten uppdatering: Fick det här suuupersvaga idag på ÄL+13. Med ett testa-tidigt-test som mäter från 10mlU. Så det är tyvärr nog alldeles för svagt för att vara något. Sannolikt en så kallad kemisk graviditet

• finee
    MamaSniff skrev 2016-09-02 11:03:36 följande:

Finee, det är ju ett plus. Som du skriver kan det ju visa sig att det inte blir starkare men det kan ju också vara början på något underbart. Enda sättet att veta är att vänta. Något som man ju är mer än lovligt trött på som IVF-are.

Har glömt om du skrivit innan, har du plussat förut? Eller är det här första?

Kramar i massor och jag hoppas på starkare test om några dagar.

Jo, jag hoppas ju verkligen att det ska bli starkare. Jag plussade vid färskförsöket i maj. Då hade jag ganska starkt test (samma märke) på eftermiddagen (hade hållt mig i 5timmar) på ÄL+14. Det blev ett mycket tidigt missfall/kemisk graviditet, började blöda på ÄL+18 Så det är bog den erfarenheten som gör mig orolig, trots att det ju är ett svagt plus Tack för ditt stöd Kram
  • finee

Vilken rysare att ni plussa på ÄL+12 men sen fick svagare på ÄL+14! Underbart att det gick vägen och att er lilla plutta ligger och sover vid dig nu <3

Åh, vad härlig du är gällande is i magen-rådet, hahaha, det är ju precis som du säger att man känner som man känner fastän man intalar sig att man ska "ta det lugnt och bara ta ett nytt test imorgon"... Tack för dina timmar å tår

• finee
    irrbloss_83 skrev 2016-09-02 12:59:12 följande:

Alltså, det ser ju verkligen ut som ett svagt plus.... Håller verkligen tummar och tår och alla andra kroppsdelar för att det ska bli starkare! 

Heja, heja lilla embryot! 

Tack för hejarramsan
    Vallmo78 skrev 2016-09-02 13:13:28 följande:

Håller med att det är ett plus :D Grattis! Nu håller vi alla tummar och tår för lilla embryot!!

Ego: vi var i Falun i början av veckan och gjorde LEI. Gick smidigt och fick IL- dropp med. Nu har mensen också kommit så det blir att vänta ägglossning och därefter förhoppningsvist få FET.

Fick du dropp alltså innan den cykel som du ska göra FET i? Förstod jag det rätt då? Jag fick droppet i samband med återföringen. Hoppas det lyckas med ert FET-försök!
  • finee

Imorse var stickan helt blank nu på ÄL+14, precis som jag trodde. Så även den här ville inte hänga kvar Ledsamt nog. Vi har ju i alla fall två kvar i frysen. Är det någon som vet om man kan göra en ny FET direkt i nästa cykel i Falun? Har gjort ostimulerat FET nyss, endast tagit Lutinus, men jag tog sista igår. Eftersom det var minus idag tänker jag inte ta fler(trots att kliniken sagt att jag ska ta till officiell TD på onsdag). Mensen kommer sannolikt ikväll eller imorgon bitti. Vill komma igång med nya försök så fort som möjligt. Väntan tar kål på mig. Sommaruppehållet har varit så jobbigt. Kram på er<3

• finee
    hoppas 2014 skrev 2016-09-03 18:05:09 följande:

Styrkekram <3

Tack<3
    irrbloss_83 skrev 2016-09-03 20:00:59 följande:

Äsch! 

Jag vet faktiskt inte hur de tänker med cykler. Jag ville vänta till nästa "riktiga" cykel, och sen fick jag aldrig nån ÄL då, så vi väntade 2,5 månad mellan våra försök... 

Har inte så mycket info att komma med, men du får en styrkekram i alla fall! 

Ok. Tack för att du tog dig tid att svara<3 Men jag tänker att det rent medicinskt inte borde vara något problem att köra på nästa ÄL. Har bara tagit lite progesteron liksom, som jag slutat med innan mensen. Men jag ska ringa till dem nästa vecka och fråga.
  • finee

Vad härligt att höra att det går bra för er Verkligen! Nervöst med förlossning snart Irrbloss, men det kommer säkert gå jättebra.

Själv har jag misslyckats med mitt andra FET. Blev en till så kallad kemisk graviditet (svagt positivt test, men sedan mens ändå ). Fick ju tre till frysen, två frysinsättningar har nu misslyckats och den tredje från frysen klarade inte upptining Så nu blir det IVF-omgång 2 med nytt färskförsk i november. Blir fjärde insättningen och hoppet börjar dala. Känns svårt att tro att det skulle funka när det inte funkat på de första tre insättningarna. Hur många insättningar har ni gjort?

Kram <3

• finee

Tack alla för er pepp. Den behövs. Ibland svårt att hålla hoppet uppe. MamaSniff- jag försöker också tänka som så att nytt äggplock betyder ny chans till att få fram fina embryon. Vill ju så gärna att det ska fungera. Yes, jag ska se till att uppdatera här i tråden om hur det går

Blir glad av att läsa era historier i alla fall - att det lyckats för er. Måste kännas helt overkligt nästan va? Varmaste kramen till er och era bebisar <3

• finee
    irrbloss_83 skrev 2016-11-02 09:06:39 följande:

Hej tjejer! Hur har ni det allihop?

Jag går här och väntar på en förlossning som inte visar några tecken på att bli av inom en snar framtid. Är i och för sig bara i 38+6 idag också så det är ju lite tid kvar...

Lilla ligisten i magen har bestämt sig för att ligga rygg mot rygg med mig, han vänder sig tillbaks till högervänt ibland och då sägs han vara fixerad, men eftersom han bara timmar senare snurrar runt igen så är jag skeptisk till den där fixationen...

Hut går det för dig?? Du borde ha fött nu ju!!? Har inte varit in i tråden på ett tag. Men berätta GÄRNA hur det har gått

Själv ska jag göra äggplock på onsdag, tar ovitrellen om en och en halv timme. IVF 2, fjärde insättningen. Hoppas på bra resultat, men känner mig nervös inför allt. Har svårt att hålla hoppet uppe.
  • finee
    irrbloss_83 skrev 2016-11-07 19:42:06 följande:

Ja, det kan man verkligen tycka, men jag är inte ens på BF än, men 39+4 idag så det närmar sig. Det har nog på det stora hela gått bra, har börjat få lite högt blodtryck nu på slutet så de håller lite extra koll på mig, men annars är det lugnt. Vill mest att han ska komma uuuuuuut!

Ja, jag förstår det... Men förr eller senare så går det, jag håller tummarna för många fina ägg och gärna flera guldägg :)  Berätta gärna hur det går sen när du ruvar och sådär :)

Haha, trodde du var över BF Men nu är det verkligen på sluttampen i din graviditet, any minute now! Förstår att du vill att han kommer ut

Yes, jag uppdaterar här under ruvningens gång. Gör gärna desamma, vill veta hur det går för dig med förlossningen och allt
  • finee
    irrbloss_83 skrev 2016-11-19 18:04:10 följande:

Nu är han här! Vår lilla Hugo föddes igår morse. Första halvan av förlossningen var som en dröm, klarade mig bra på bara andning, dusch och sterila kvaddlar, men sen blev det värre. Fick värkförstärkande, och eftersom han låg vidöppet fick jag krystvärkar redan vid ca 8 cm som jag inte fick krysta på. Usch! Till sist blev det sugklocka, och vår lilla kille var så tagen när han kom ut att han behövde få lite hjälp med andningen. Nu är allt dock perfekt, vi fördriver tiden med att lära oss amma. :) Det är verkligen helt galet hur mycket man kan älska nån som är så liten!

Åh vad alldeles underbart fantastiskt! Största grattiset som finns! Vad skönt att det gick bra till sist, trots lite dramatik där ett tag. Njut nu av ert mirakel
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015