• väntar2015

Ivf falun hösten 2015

Det låter som en jättebra plan! Förnuftigt att vara ledig en vecka efter insättningen och bara rå om sig själv och ta det lugnt. Det önskar jag att jag gjort, man är orolig ändå för allt man gör :)

Tack jag mår bra! Gick in i v 12 (eller ja v13 hur man nu ser det) så det känns jätteskönt! Väldigt trött fortfarande men det står man ut med. Börjar dessvärre känna av foglossning när jag jobbar :/ googlat och hittat lite övningar som jag ska försöka göra.

• väntar2015

Ja jag hoppas oxå övningarna hjälper, gäller bara att ta sig i kragen och göra dem! stort lycka till på ons och bra du laddat med vetekudde :)

Aha, det funkar så ninajessica. Kan va bra att veta :)

Sookie - hur går det för dig, hur mår du?

• väntar2015

Ibland är det nog bra att ställa in sig på det värsta, eller ja nästan iaf :) men vad skönt att det gick så pass bra! Och 8 små fina ägg,, hur gick det med dem små rackarna?

Hur mår du idag?

• väntar2015

Irrbloss - spännande! Håller tummarna för dig nu! håll oss uppdaterade :)

Ninajessica - jag har inte berättat nå än på jobbet, än så länge ser det bara ut som jag är pluffsig om magen, men det är på gång och snart går det nog att lista ut! Till min fördel så är arbetskläderna lite stora och det dröjer nog ett tag innan det syns i dem :) vilken vecka är du i nu?

• väntar2015

Hej tjejer!

Hur är det med er? Själv gick jag in i vecka 14 idag (15 beroende hur man ser det) :)

• väntar2015

Vad spännande ni som ruvar, kul att ni har samma TD! Snart är det söndag och jag hoppas på + för er skull!

Irrbloss - ja jag fattar det inte riktigt själv, att man kommit över vecka 12 betyder bara det så mkt!

Mamasniff - vad skönt att det äntligen är dags! Vi fick itralipiddropp nu tredje försöket + kortison och blodförtunnande att ta fram till testdag. Och jag är övertygad om att det var det som gjorde att det gick vägen den här gången. Dock fick vi ju det gratis eftersom vi fortfarande var på våra gratisförsök från landstinget. Men även om vi skulle betalat så hade vi nog prövat! Lycka till!

• väntar2015

Vad härligt att få se! Känner du dig lite lugnare nu?

Jag känner verkligen inte mkt alls. Som du säger lite molvärk och foglossning ibland. Tröttheten är nog det jag märker av mest och det är jag glad för även om det är jobbigt. Men märker ju att magen blir större :)

Väntar å väntar på tiden för RUL jag med. På barnmorskan lät det som att jag skulle få den strax innan det var dags. Men kan ju vara bra med lite framförhållning med tanke på att man jobbar å så!

• väntar2015

Ja, tänk om man ändå fick göra ultraljud varje vecka! :)

Va? En vecka? Vilken framförhållning... jag som inte ens får ta semester en bit i januari. Hade varit skönt att veta ett tag innan!

Oj, Hur känns det att kanske få gå hem redan nu? Men har man ett riskfyllt arbete har man iof kanske inte så mkt val.

Vi har berättat för våra familjer, men har inte sagt något till varken kolleger eller chef än. Inget som syns i mina arbetskläder så jag väntar lite till. Helst till rul känner jag, men vi får se :)

• väntar2015

Irrbloss - vad tråkigt att det inte verka bli nå den här gången :( vet så väl hur det känns! Men vad skönt att ni har några små rackare kvar i frysen, kan vara guldägget :)

Grattis Happy till plusset! hoppas det håller i sig!

Sookie - vad skönt att det gick bra utan krångel! Som man ändå hör de flesta har med försäkringskassan.

Hade en hemsk mardröm inatt, drömde att jag började störtblöda och känslan och oron höll i sig jättelänge efter jag vaknat. Längtar bara till ultraljudet nu :)

Trevlig helg!

• väntar2015

Välkommen Canada och lycka till! Vad spännande att köra igång "karusellen" :) vi hade nog inte så mkt frågor från början, dem kom nog efter hand tror jag. Och ringde jag kliniken med frågor fick jag alltid ett lika gott bemötande :)

Sookie - vad konstigt det måste kännas, när man är van att jobba :) tur du har hund så du har lite sällskap.

Håller tummarna för dig nu mamasniff! skönt att du iaf ska äta prednisolon och trombyl (som kan hjälpa lite på traven iaf)! Var observant på humöret, jag blev jätteirriterad på prednisolon, stackars min sambo innan jag kopplade ihop det ;) hihi...

Nu väntar jag bara på att det ska bli den 13e januari då jag ÄNTLIGEN fått tid för rul! Sookie har du fått nån tid än?

Svar på tråden Ivf falun hösten 2015