Ivf falun hösten 2015
Så hemskt ledsen för er skull, Finee. Förstår att du är förtvivlad. Det suger att behöva gå igenom detta efter allt kämpande innan och under IVF. Stor kram till dig.
Så hemskt ledsen för er skull, Finee. Förstår att du är förtvivlad. Det suger att behöva gå igenom detta efter allt kämpande innan och under IVF. Stor kram till dig.
Hoppas, grattis till fina blastisar! Håller tummarna för er. När är testdag?
Själv ligger jag klarvaken i sängen klockan 4:00 med värkande fogar och allmän oro. Missförstå mig inte, jag är så tacksam att jag är gravid men den här delen av graviditeten är jobbig tycker jag. Längtar till aug/sep och BF!
Grattis väntar! Vad fantastiskt att ha henne på utsidan. Hoppas allt gick bra trots snabbt förlopp och att ni får möjlighet att njuta trots allt det nya.
Vill också bara säga att ifall allt inte känns så underbart så är det helt normalt. Mina första veckor med vår kille var kaotiska och inte alls mysiga. Lätt att man känner press att allt ska vara perfekt. Kom ihåg att allt du känner är helt ok.
Sookie, förstår att det måste vara tungt att vänta nu. Håller tummarna för snar igångsättning! Och vad spännande att ni får barn nu i veckan!
Jag är nu i vecka 30, och det börjar bli tungt. Har mycket fler sammandragningar än förra graviditeten, men det är tydligen vanligt för omföderskor. Har dock bara två veckor kvar på jobbet, så förhoppningsvis blir det lättare sen.
Angående dag för insättning: jag har inte så mycket att bidra med där. Jag åt pergotime i FET-cykeln och sprutade med ovitrelle eftersom min ägglossning ofta uteblir. Och det gick ju bra!
Irrbloss, det låter som foglossning. Jag har ett bälte som jag använder ibland som trycker ihop bäckenet åt en. Kan rekommenderas, inte kul att ha ont. Sov med kudde mellan benen också, det hjälper mycket!
Grattis Hoppas! Vilken underbar nyhet! Nu går det vägen ska du se.
Grattis Sookie!!! Vad underbart att läsa. Hoppas allt gick bra för dig och att allt fortsätter vara bra med lillen. Jag önskar er en lugn och fin första tid ihop.
När du orkar (kan dröja vet jag) får du gärna berätta mer om förlossningen. Jag knarkar förlossningsberättelser nu.
tack för att du berättade lite om förlossningen Sookie. Tråkigt att det blev så smärtsamt och lite traumatiskt för er. Repeterar väntats fråga: hur går det nu? Hur mår du? Och trots all smärta och stök första tiden, grattis igen!
Angående blödningar i tidig graviditet; det har jag haft i båda mina graviditeter. Precis just i vecka 6-7 också. Mina var till och med klarröda, men det gick bra ändå. Nu i den här graviditeten fick jag också en lite större blödning i vecka 14. När jag var in till gyn så fick jag förklaringen att det är livmodertappen och omgivande vävnad som är blodfylld och lättblödande. Så även om det är extremt läskigt är det väldigt vanligt med blödningar i tidig graviditet.
Här är det dags för TUL i nästa vecka. Skall bli spännande att se vår lilla kicka (bokstavligen!) igen. Jag mår ganska ok, men är trött, trött, trött. Har dock ett hb-värde på 93, så det är väl inte så konstigt. Längtar så till förlossningen nu, det känns så spännande att få vara med om det igen.
Somdu - ja, visst är det irriterande och jobbigt att folk ska kommentera magstorlek hela tiden. Jag har det omvända problemet, har väldigt stor mage, men även den mäter precis på normalkurvan när livmodern mäts. Blir så ledsen när folk hela tiden skall kommentera att jag ser färdigbakad ut, blir tokförvånade att jag inte redan passerat BF eller frågar om jag är säker på att det inte är tvillingar. Kan tänka mig att det är superjobbigt att höra spekulationer om varför magen är liten.