• irrbloss_83
    finee skrev 2016-08-04 13:57:46 följande:
    Hej alla Falu-IVF:are smile1.gif Hur går för er med magar eller bebisar? smile1.gif

Själv tror jag att mensen kommer i helgen, och att det blir FET i den cykeln. Har en fråga till er i tråden som fått prednisolon och trombyl (vet att iaf irrbloss, Sokie och hoppas2014 har fått det, väl?). Vilken cykeldag började ni ta det? Och hur länge tar ni det? Var det svårt att få det utskrivet?

Kram! smile1.gif
    Hejsan, vad kul att höra av dig, och vad roligt med FET! Tjoho!
    Jag fick Prednisolon och Trombyl av Staffan i samband med insättningen. Började samma dag. Även i mitt fall var det Staffan som föreslog det (well, han mer bestämde än föreslog men....) så det var inte ett dugg svårt. Jag tog båda till TD och sen kunde jag sluta med Trombylen och trappa ut Prednisolonet under några dagar. 

Här går det bra, men det börjar kännas på riktigt nu att jag delar min kropp med nån. Lillkillen är snäll och morgontrött, vilket jag hoppas håller i sig även efter han är född. Jag börjar få halsbränna och det broar bli jobbigt att stå och gå långa stunder, men annars har jag inte mycket att gnälla på förutom att jobbet har börjat igen och i mitt huvud är jag redan mammaledig :D
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-08-25 15:44:01 följande:
    Hej alla! Hur går det för er? MamaSniff - du borde väl föda vilken sekund som helst va? smile1.gif Själv var jag nyss på kliniken och satte in ett fryst embryo. Nu börjar den oroliga ruvarperioden... Håller tummarna som tusan!!
    Kram på er smile1.gif
    Åh, vad roligt! Hoppas den lilla eskimån fastnar som den ska! 

För mig går det bra, bebis växer och frodas (så vitt jag vet i alla fall). Jag är i 29+0 idag, snart upploppet :) Jag mår fortfarande ganska bra, har börjat känna av lite minimal foglossning, och kissar typ JÄMT! Men i övrigt har jag inget att gnälla på :)

Håll oss uppdaterade om hur det går med ruvningen! Kram
  • irrbloss_83
    finee skrev 2016-08-29 06:56:36 följande: Vad mysigt! Vill också komma dit Jag är på ruvardag 4 idag. Egentligen skulle jag kunna börja tjuvtesta typ imorgon, men kommer att låta bli. Känner inga symptom, men det är nog för tidigt för det.[/quote] Det är svårt det där med om man ska tjuvtesta eller inte. Första gången gjorde jag det men inte andra, tyckte nästan det var lättare att inte testa för min del. Gäller ju att hitta sitt sätt mest tror jag. Jag hade inga symtom alls under ruvningen, förutom att jag började bli hungrig mot slutet :P Håller verkligen tummarna för er :) [quote=76922534][quote-nick]Vallmo78 skrev 2016-08-29 07:24:39 följande:
    Hej på er! Tänkte joina er här om det går. Lite kort om oss. Vi gör ivf i Falun också. Vi har gjort 3 beh i Stockholm och 2 beh i Falun. Vi har lyckats bli gravida 3 gånger dock alla slutade m missfall i v 6-11 ;(. Nu har vi några blastisar och ska köra lei inför FET. Är det några som har fått lei i Falun? Hur gick det för er? Det glädjer mig att ni är gravida och håller tummarna :) kram

Välkommen till tråden :) har inte kört lei så jag har inget vettigt att komma med om just det. Men hoppas det funkar! :)
  • irrbloss_83

Alltså, det ser ju verkligen ut som ett svagt plus.... Håller verkligen tummar och tår och alla andra kroppsdelar för att det ska bli starkare! 

Heja, heja lilla embryot! 

• irrbloss_83
    finee skrev 2016-09-03 10:30:47 följande:
    Imorse var stickan helt blank nu på ÄL+14, precis som jag trodde. Så även den här ville inte hänga kvar smile4.gif Ledsamt nog. Vi har ju i alla fall två kvar i frysen. Är det någon som vet om man kan göra en ny FET direkt i nästa cykel i Falun? Har gjort ostimulerat FET nyss, endast tagit Lutinus, men jag tog sista igår. Eftersom det var minus idag tänker jag inte ta fler(trots att kliniken sagt att jag ska ta till officiell TD på onsdag). Mensen kommer sannolikt ikväll eller imorgon bitti. Vill komma igång med nya försök så fort som möjligt. Väntan tar kål på mig. Sommaruppehållet har varit så jobbigt. Kram på er<3
    Äsch! 

Jag vet faktiskt inte hur de tänker med cykler. Jag ville vänta till nästa "riktiga" cykel, och sen fick jag aldrig nån ÄL då, så vi väntade 2,5 månad mellan våra försök... 

Har inte så mycket info att komma med, men du får en styrkekram i alla fall! 
  • irrbloss_83

För mig/oss går det nog bra. Är inne på upploppet nu, v 35+1 idag. Har haft en rätt tung vecka, men jag tror det egentligen mer beror på förkylning och lite stress på jobbet. Själva graviditeten har jag faktiskt inte tröttnat på än, det är ju så vansinnigt mysigt att känna honom sparka runt där inne... Fast nu börjar det göra lite ont när han tar i, rejäla muskler på den lilla killen :)

Ska jobba två veckor till och får jag må så bra som nu så borde det gå finfint.

• irrbloss_83
    väntar2015 skrev 2016-10-07 11:38:16 följande:
    Vad skönt att höra att det går bra! spännande, då är det inte långt kvar nu...! Vad skönt att du kunnat jobba så länge och ändå mått bra. Jag jobbar inom vården med tunga lyft och massa smittor bla, så jag var jätteglad när jag fick gå hem 2 mån innan :)
    Sparkarna kan jag sakna! Så det förstår jag :) sista veckorna/dagarna kommer du nog vara trött på det, jag trodde inte jag skulle tröttna på graviditeten, men ack vad jag bedrog mig! :D
    Är du nervös?
    Nej, det börjar dra ihop sig, framförallt nu när jag inte ska jobba så länge till heller, för när jag slutar jobba är han ju fullgången och då är det liksom fritt fram. Även om jag fortfarande tror att han blir lite sen - förhoppningsvis inte så sen att jag behöver sättas igång men...

Jag jobbar också inom vården, men är narkosläkare och har sett till att ha en rätt lugn placering nu innan, så det går faktiskt rätt bra att jobba. Men det känns å andra sidan väldigt skönt att det inte är mer än två veckor kvar också. 
    Ja, alla säger att man tröttnar, min bästa vän som fick barn för nästan exakt ett år sen var superless från v 30 och framåt, men så illa är det inte för mig. Fast det kanske beror på att de lyckades på första försöket och jag är så jäkla glad att det faktiskt verkar bli barn över huvud taget :P

Näe, är inte så farligt nervös faktiskt, men känner mig lite oförberedd inför förlossningen, hade velat hinna träna mer på avslappning och andning och sånt där, men det är ju några veckor kvar också så det är ju inte för sent än :)
  • irrbloss_83
    MamaSniff skrev 2016-10-07 20:57:25 följande:
    Kul att höra från er! Här går det också bra, lillan är 6 veckor nu. Storebror går igenom en ganska jobbig period och det är det som är jobbigast för mig. Inte lätt att lära sig dela på mamma! Sover gör jag inte så mycket, men fortfarande mycket mer än vi gjorde med storebror i den här åldern så jag är ändå väldigt tacksam. Jag var rejält trött på graviditeten i slutet och då föddes hon ändå i 39+0. Saknade att kunna röra mig som vanligt utan att få ont. Första graviditeten njöt jag av ända till slutet. Irrbloss, tycker inte att du behöver bli nervös över förlossningen heller. Kroppen vet ju vad den ska göra, gäller att försöka slappna av så gott det går och låta den göra sitt jobb. Ingen förlossning är den andra lik, och hur mycket smärta man upplever verkar variera otroligt mycket. Jag håller tummarna för att du, liksom jag, hör till dem som skulle kunna föda varje vecka om det gick! ;)

Ja, det låter ju som en drömförlossning. Jag tänker att jag inte kan påverka det så mycket utan mest får försöka följa med och vara så avslappnad som det bara går. Men jag litar på kroppen, tänker att den nog klarar av det :)
    finee skrev 2016-10-08 09:44:56 följande:
    Vad härligt att höra att det går bra för er Verkligen! Nervöst med förlossning snart Irrbloss, men det kommer säkert gå jättebra. Själv har jag misslyckats med mitt andra FET. Blev en till så kallad kemisk graviditet (svagt positivt test, men sedan mens ändå ). Fick ju tre till frysen, två frysinsättningar har nu misslyckats och den tredje från frysen klarade inte upptining Så nu blir det IVF-omgång 2 med nytt färskförsk i november. Blir fjärde insättningen och hoppet börjar dala. Känns svårt att tro att det skulle funka när det inte funkat på de första tre insättningarna. Hur många insättningar har ni gjort? Kram <3

Åh, vad tråkigt med kemisk graviditet och sen misslyckad upptining! BLÄ för det. Våran lilla kille blev till på andra insättningen (första FET), men det kommer bli er tur också.... vägen är längre för vissa bara men nästan alla får ju sina efterlängtade små guldklimpar till sist. :)
Svar på tråden Ivf falun hösten 2015