väntar2015 skrev 2016-10-07 11:38:16 följande:
Vad skönt att höra att det går bra! spännande, då är det inte långt kvar nu...! Vad skönt att du kunnat jobba så länge och ändå mått bra. Jag jobbar inom vården med tunga lyft och massa smittor bla, så jag var jätteglad när jag fick gå hem 2 mån innan :)
Sparkarna kan jag sakna! Så det förstår jag :) sista veckorna/dagarna kommer du nog vara trött på det, jag trodde inte jag skulle tröttna på graviditeten, men ack vad jag bedrog mig! :D
Är du nervös?
Nej, det börjar dra ihop sig, framförallt nu när jag inte ska jobba så länge till heller, för när jag slutar jobba är han ju fullgången och då är det liksom fritt fram. Även om jag fortfarande tror att han blir lite sen - förhoppningsvis inte så sen att jag behöver sättas igång men...
Jag jobbar också inom vården, men är narkosläkare och har sett till att ha en rätt lugn placering nu innan, så det går faktiskt rätt bra att jobba. Men det känns å andra sidan väldigt skönt att det inte är mer än två veckor kvar också.
Ja, alla säger att man tröttnar, min bästa vän som fick barn för nästan exakt ett år sen var superless från v 30 och framåt, men så illa är det inte för mig. Fast det kanske beror på att de lyckades på första försöket och jag är så jäkla glad att det faktiskt verkar bli barn över huvud taget :P
Näe, är inte så farligt nervös faktiskt, men känner mig lite oförberedd inför förlossningen, hade velat hinna träna mer på avslappning och andning och sånt där, men det är ju några veckor kvar också så det är ju inte för sent än :)