• Espresso

följas åt för vår/sommarbebbe -16

För mig har väntan på Bim aldrig blivit lättare, eller snabbare. Det är lika segt varje månad. Dessa två outhärdliga långa veckor när man hoppas så!

Nu går jag och väntar på äl, blir nog mellan 4- 11 september skulle jag tro. Jag håller iaf tummarna och snippan för er att ni är med barn! :)

• Espresso
    Moneal skrev 2015-09-05 19:03:20 följande:

Åh jag blir galen.

Enligt min app ska äl vara 7:e sep.

I går och I dag har jag mått få fruktansvärt illa, har inte kunnat äta utan att bli spyfärdig, har jätte ont i brösten som blivit svullna och vårtotna gigantiska och mörka, även mer ådriga.

Jag är då trött så jag knte vet vart jag ska ta vägen, om massor av molvärk.

Måste vara en sju jäkla äl på g annars håller jag väll på att bli sjuk.

hur känner ni vid äl?

Jag ska ha äl någon någon gång nu mellan 7-14, men det enda jag märker det på är flytningarna och ibland lite magont. Dock vet jag väldigt tydligt när det är dags, så då tar jag ett test och än så länge har de varit positiva när jag tycker de ska vara det ;)
  • Espresso
    Moneal skrev 2015-09-06 20:27:26 följande:

vad skönt att du känner det så tydligt! hade som du innan oxå, men nu när vi vill ha barn nr:4 har det blivit värre.

är som att allt blir mer och mer ju fler barn man får :)

Tyvärr hjälper det ju inte att jag har koll på äl, jag blir inte mer gravid för det...

@bustrollet

Synd på mensen, men vi bryter ihop och kommer igen.

Idag ska jag ta ett äl-test. Tror knappast det är positivt, känner inte av de vanliga tecknen, men jag borde ha nu om några dagar så lika bra att börja testa.
  • Espresso

Jag tar tillbaka allt jag sagt om att jag känner av min ägglossning. Antingen känner jag inte alls min oregelbundna cykel eller så spelar den mig ett spratt. Tog precis ett superpositivt äl-test, men har inte känt av några av mina vanliga tecken. Men strunt i det, nu blir det full action här hemma hela helgen!

Beräknar Bim till 28 september.

• Espresso
    myownworstenemy skrev 2015-09-15 07:36:12 följande:

Plussade på BIM idag. :)

Åh, stort grattis!

Själv påbörjar jag nu de två evighetslånga veckorna till bim.
  • Espresso
    Vogue skrev 2015-09-16 07:48:43 följande:

Plussade idag <3

Underbart! Stort grattis! :)
  • Espresso

Det är så sjukt svårt att låta bli att testa för tidigt. Jag tänker varje gång att nu ska jag vänta och ge mensen en chans, men sen när det väl drar ihop sig sitter jag ändå där och bränner test bara för att börja blöda fem minuter senare haha.

Igår hade jag molvärk hela dagen. I min rosa önskevärld inbillar jag mig att det är ägget som fäste. Det får en att överleva de tio dagarna som är kvar till bim.

• Espresso
    Moneal skrev 2015-09-18 18:25:19 följande:

Vad tror ni? blir det en maj/juni bebis? :)

Kan inte avgöra om jag ser ett svaaagt sträck eller ingenting. Hur tolkade du testet?
  • Espresso
    Moneal skrev 2015-09-19 08:00:50 följande:

I verkligheten är det rosa/lila och helt klart positivt, men nu på morgonen på testet jag tog, nästan helt obefintligt så jag vet inte....

Men om det första var positivt så borde väl inte det det andra spela någon roll?

Superdupergrattis!!
  • Espresso
    Moneal skrev 2015-09-19 09:22:05 följande:

kan vara ett tidigt missfall i så fall då inte hcg ska sjunka, men får vänta några dagar och se vad som händer

Tack I alla fall :)

Jag håller tummarna och snippan för dig!
  • Espresso

Jag ska testa på söndag, så fyra långa dagar kvar. Det känns annorlunda den här gången dock, en molvärk som kommer och går. Jag hoppas så att det inte bara är önsketänkande utan att det faktiskt tog sig den här gången. 

Ni som har barn och ni som plussat, har ni tidigt känt av tecken innan positivt test?

• Espresso

Dåså, ett negativt gravtest. Beräknar mensen till mån/tis, så får väl bara vänta och se vad som händer.

Det hjälper inte heller att ha fått en inflammation runt en visdomstand så man knappt kan äta. Varför kommer alltid sånt här på helgerna? Blir jourtandläkaren i morgon...

• Espresso

Här kom mensen i måndags, så det är bara att ta nya tag (som vanligt). Äl någon gång mellan 12-18 oktober så får jag beräkna Bim sen.

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16