• Björken

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Jag är 34 år och har ett barn som snart fyller 4 år. Vi började att försöka få ett syskon för drygt två år sedan. Det tog 8 månader till ett plus. Dock fick vi reda på, i vecka 11, att det var en mola. Skrapning följde och graviditetsförbud i minst ett halvår för att kunna se om alla blåsor var borta eller om det spred sig. Vid nyår blev jag friskförklarad och sedan dess här vi fortsatt försöka. Fortfarande inget positivt resultat. Jag försöker tänka som så att vi har lyckats bli gravida två gånger (ettan och molan) så det kommer att ske. Ettan tog också lite tid, men visst är det jobbigt. Ettan har dessutom blivit bebisfixerad och pratar om att vara storasyskon och att alla gosedjur är bebisar.

Men visst är det jobbigt när det inte händer. Att känna frustrationen varje månad när det inte går. Jag vill inte heller ha för stor åldersskillnaden mellan barnen, men nu blir det minst 4,5 år. Funderar på att kontakta vården för att få en utredning, men samtidigt här vi ju redan ett barn, så uppenbarligen kan vi ju få till det även om det tar tid.

Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?