• Anonym (Aa)

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Mitt barn är yngre än ditt, men vi började också försöka i vintras vilket slutade i missfall blev gravid igen vilket och så slutade i missfall nu är jag iallafall gravid igen i v.17 så än sålänge är det tredje gången gillt. Rätt vad det är, är du gravid igen och då går det säkert vägen. Ingen tröst kanske vet hur tufft det är men det är min historia.

• Anonym (Aa)
    EmPe skrev 2015-08-08 12:00:07 följande:
    Grattis Aa:) Skönt att höra historier som slutar bra! Verkar som att det är vanligt med två mf på raken.. Läser man andra trådar står ofta likadant..
    Vi är ett helt gäng i tråden "så rädd för missfall" som haft två mf där det nu går bra, så det verkar vara väldigt vanligt! Det var det även enligt min bm
  • Anonym (Aa)
    Anonym (TS) skrev 2015-08-09 20:21:23 följande:
    Det är ju många som haft missfall, men jag känner inga som haft två på raken... 

Har ni berättat om era missfall? 
    Det gjorde inte jag heller. Var övertygad ett tag om att det var fel på mig och att det aldrig skulle gå men det gjorde det iallafall än så länge (rul nästa vecka). Jag valde att inte berätta om mina mf förrän nu när den tredje graviditeten gått bra, berättade om missfallen v.12 när jag ändå berättade om den nya graviditeten, både för vänner och familj. Att jag valde att inte berätta innan var mest för att jag inte ville att folk skulle gå runt och undra att snaaart är hon väl gravid igen, jag ville också ha min sorg i fred men för andra känns det säkert bättre att berätta direkt. När jag berättade fick jag dock höra flera historier där andra haft 1 eller flera mf där det gått bra sen så det är nog vanligare än det känns. Jag var dock superorolig i min nya graviditet och har gjort två vul privat för att stilla oron vilket hjälpte mig. Är säker på att ni kommer att bli gravida rätt vad det är och att det kommer gå vägen förr eller senare
Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?