Inlägg från: Anonym (försöker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (försöker)

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Sitter lite i samma sits som er försökt i aktivt i 2 år men tog ur spiralen tidigare men då körde vi inte aktivt. Sonen är snart 6 år. Fått 3 mf det senaste 1,5 året. Det senaste i förra veckan och då enligt min beräkning var jag i v 13, enligt barnmorskan v 14. Så känner att nu får det bli mf-utredning, vilket jag bad om när vi var inne och hoppas de kollar upp min pcos med för tror inte ens jag har äl varje månad. Denna gång har vi berättat först efter mf har inte berättat alls med de andra mf, men var mest för att jag blev så dålig att vi fick åka in akut. Så blev tvungen och tala om för chefen...

Så vet inte om man ska chansa och köra direkt eller vänta men känns som det kan dröja innan mens eller liknande så tror det inte spelar så stor roll. Fast vår ålder är ingen fara med men är mer att det bara blir större åldersskillnad mellan sonen och ev. syskon. Lite trist då han varken har kusiner och föga troligt att det skulle ploppa upp heller de närmsta åren eller vi kompisar som har barn.

• Anonym (försöker)
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-09-29 09:50:32 följande:
    Välkommen till tråden! Hoppas att ni får en ordentlig mf-utredning nu, stå på dej om det! Beklagar att ni behövde få ett så relativt sent missfall, det måste ha varit väldigt jobbigt.

Jag har haft två (tidiga) MF och hade gärna fått utredning redan nu men kan ju förstå att man inte drar igång det efter "bara" två missfall med tanke på statistiken om att det lika gärna kan vara slump. Om jag lyckas bli gravid igen kommer jag att på eget bevåg käka barnalbyl, det kan tydligen minska risken för proppar och just vid tidiga missfall som mina (vecka 5 och vecka 6) kan proppar vara en anledning har jag läst mig till.
    Jo känner mig svagare nu i och med att det var mer nyligen och blödde en del, så är försiktig med fysisk ansträngning. Värre än de andra och ångra att jag inte åkte till gyn akuten tidigare innan det eskalerade. Sen mår man inte så bra psykiskt heller men var bara hemma två dagar må, ti förra veckan kände att var bättre och återgå till vardagen.

Mina tre har ju varit i olika veckor kanske bara ren otur... första tror jag att fostret dog i v6-7 och stöttes ut ett par veckor senare. Andra i v 5 och tredje v 13-14.
    Anonym (TS) skrev 2015-09-29 08:25:45 följande:
    Min gynekolog sa att man sett att det är lite högre risk för MF om man blir gravid utan en mens emellan, så hon brukar alltid avråda med att försöka direkt. 
    Eftersom mensen brukar kunna hoppa så antar jag att skulle råka bli direkt så får man väl se om det går vägen iaf, eller ett bakslag till. Men eftersom de inte sagt något och jag slutat blöda nu. Ska på besök hos gynekolog nästa vecka.

• Anonym (försöker)
    Varit på utredning i onsdags, de tog prover men antog att vi kan haft ren otur då vi redan har ett barn så inte lika troligt att de hittar något, möjligen att jag kan försöka gå ner några kg typ 8-9 kg för att få mer regelbunden mens, gick ner 5-6 kg för 1,5 år sen och hållit vikten sen. Men ska nästa gång jag får mens börja med pergotime så borde ju skynda på lite får jag hoppas Har inte tagit det tidigare. Men fick ju pcos diagnosen för 7 år sen då jag hade strulande mens innan jag blev tillsammans med gubben men gjorde inte färdigt hur omfattande den var. Vet inte när mensen borde komma men största äggblåsan var 11 mm så om jag läst rätt kanske har ägglossning sent i nästa vecka och ingen på sjukhuset har sagt att vi ska skydda oss :-/
    Fast märker att jag fortfarande har hormoner som spökar för mår dåligt av och till och bryter ihop stundvis. Klarat mig idag trots besök på underbara barn mässan.
  • Anonym (försöker)
    BusigaSyrran skrev 2015-10-25 13:52:14 följande:

Underbart för er som lyckats plussa :)

Känner igen mig i det du skriver, dock så har jag redan utreds o det känns som att de inte vet vad de skall göra nu. vi har också ett barn gemensamt, inget e fel på oss och våran vikt är perfekt.

försökt att få barn i över ett år nu och känns som att jag håller på att gå isönder samtidigt som det känns nu som att jag lika gärna kan ge upp för en bebis igen kommer jag aldrig att få...den känslan är som tusen nålar men ändå e jag så duktig på att dölja det och gå sönder när jag är själv hemma.Gråter
    Har fått svar på proverna och inget som är avvikande. Lite lågt hb 107 men måste ju ha varit ännu lägre ett par veckor tidigare, nu kan tom vara lite bättre, käkar en järntablett om dan och folsyra nu. Ingen aning om när mensen kommer sen, tippar inom två veckor. Gått ner drygt ett, två kg på en månad iaf.

Fast är kämpigt när man inte vet om när kanske, eventuellt det blir ett syskon. Glad att inte åldern är emot oss. Nån gång kanske vi får ett barn till var. Men känns som väntan är längre än när det väl sker sen och man tänker tillbaka.
Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?