• FruSen

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Hej, kände att jag ville komma in här och ge er alla en stor varm KRAM !! Hjärta

Är inte aktiv på familjeliv så ofta längre men fastnade när jag såg rubriken på tråden. Jag var i samma sits för några år sedan, i drygt 2 år försökte vi få syskon till vår dotter (som blev till på första försöket, hade aldrig trott att det skulle vara svårt att bli gravid sedan). 

Och så omgivningens "är det inte dags för syskon snart?" Skrikandes

Ja, det är ju så lätt liksom... Rynkar på näsan

Jag fick reda på att jag har PCOS och efter många om och men blev jag tillslut gravid med hjälp av Pergotime. Dubbelt upp dessutom (tvillingar). BabyBaby

Håller tummarna för er, det är verkligen en skitjobbig och tuff resa! 
    Jag hoppas ni snart ser ert efterlängtade plus på stickan och att allt går hela vägen för er! Nalle

• FruSen
    Anonym (TS) skrev 2015-09-29 08:09:19 följande:
    Tack!! Inger hopp! Hur många års åldersskillnad blev det? Hur funkar det? Jag och maken pratade om det igår, att vi ändå inte skulle velat ha det som ALLA våra vänner med 1,5-2 år mellan barnen! Kaos, kaos. 

Vi började försöka rätt tidigt (då vår ursprungstanke var att ha syskon tätt) och det blev ganska precis 4 år mellan vår äldsta och tvillingarna. Vilket kom att bli väldigt skönt eftersom äldsta var såpass självgående (blöjfri, sov bra om natten, kunde klä sig själv mm). Det har gått super och storasyster har kunnat vara så hjälpsam (hämta saker mm). Nu är tvillingarna 2 år och storasyster 6 och det bråkas mer men de kan även leka tillsammans av och till (även om storasyster ofta försöker bestämma över sina systrar med mindre lyckad framgång)  

Jag känner såhär i efterhand att det var väldigt skönt med åldersskillnad mellan barnen, särskilt med tanke på att det blev tvillingar ! Hade nog gått i väggen flera gånger om om storasyster bara varit omkring 2 när tvillingarna kom..!!

• FruSen
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-09-29 09:45:30 följande:
    Åh, TACK för att du kommer in och sprider lite hopp! Tvillingar vore drömmen för mej. Jag ska börja med Pergotime snart så det ökar ju chansen för att få en "two in one"

Om man bara visste att man någon gång kommer att få syskon skulle man väl kunna lugna sig lite i det. Men väntan är himla jobbig.

Håller tummarna för er!

Ja, jag förstår vad du menar! Om man bara kunde få veta att det blir ett syskon en dag... 

Hjärta 
    Vägen dit är verkligen tung och jobbig när det tar tid... 

Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?