• mane03

Någon fler som mår skit dåligt?

Är nu gravid med mitt 4:e barn ( v 7)

Just nu kan jag inte fatta att jag gör om detta igen. Är det någon fler som mår så fruktansvärt illa under graviditeten.? Under mina andra graviditeter har jag mått såhär hela graviditeten så tror inte detta kommer gå över under dom närmaste månaderna :(

Priset i slutändan är klart värt det men det är fruktansvärt jobbigt att må såhär i flera månader.

Min yngsta dotter är 1 1/2 år och när jag var gravid med henne var jag sjukskriven under hela graviditeten. Förutom ett sjukt illamående så hamnar mitt blodtryck på 80/55 och ett hb på mellan 80-90, så att ens sitta upp är en kamp.... Känns som en lång väg kvar att gå. Någon fler i samma situation?

• Svar på tråden Någon fler som mår skit dåligt?
  • Elin1947

finns en tråd som heter "jag HATAR att vara gravid"... typ så heter den. kolla där, där finns det fler som verkligen ogillar detta tillstånd. du är inte ensam!

• juilao

Jag var så nu med min fjärde. Jag är idag i vecka 26 (25+0). I början var det hemskt med illamående och framförallt trötthet!

Och jag kan ju inte säga att denna graviditet är lättare nu heller. Illamåendet försvann någongång i vecka 11 eller 12, men är nu tillbaka. Foglossning från helvetet och sammandragningar till en extrem mängd. Orolig för att tappen kan bli påverkad.

Till det hela så har jag faktiskt inget gott att säga förutom att han är frisk(enl. ul), vilket jag är glad för. Annars är det ganska mycket pina att bära detta barn.

• gravidochtjock

Jag väntar mitt första barn nu och är i vecka 8. Mår faktiskt fruktansvärt. Illamående, snurrig och ont i magen nästan hela dagarna långa.

Är väldigt rädd för att det inte ska släppa!

• mane03
    juilao skrev 2015-08-11 14:12:12 följande:

Jag var så nu med min fjärde. Jag är idag i vecka 26 (25+0). I början var det hemskt med illamående och framförallt trötthet!

Och jag kan ju inte säga att denna graviditet är lättare nu heller. Illamåendet försvann någongång i vecka 11 eller 12, men är nu tillbaka. Foglossning från helvetet och sammandragningar till en extrem mängd. Orolig för att tappen kan bli påverkad.

Till det hela så har jag faktiskt inget gott att säga förutom att han är frisk(enl. ul), vilket jag är glad för. Annars är det ganska mycket pina att bära detta barn.[/

[quote=75624972][quote-nick]juilao skrev 2015-08-11 14:12:12 följande:[/quote-nick]Jag var så nu med min fjärde. Jag är idag i vecka 26 (25+0). I början var det hemskt med illamående och framförallt trötthet!

Till det hela så har jag faktiskt inget gott att säga förutom att han är frisk(enl. ul), vilket jag är glad för. Annars är det ganska mycket pina att bära detta barn.

Skönt att du kommit så långt i graviditeten, då kanske du snart kan se slutet framför dig. Fast jag vet ju hur hemsk och lång bara en vecka kan vara så det känns säkert som en evighet kvar. Håller tummarna för att du får må bättre
  • mane03
    gravidochtjock skrev 2015-08-11 15:32:16 följande:

Jag väntar mitt första barn nu och är i vecka 8. Mår faktiskt fruktansvärt. Illamående, snurrig och ont i magen nästan hela dagarna långa.

Är väldigt rädd för att det inte ska släppa!

Då ska vi ha ungefär samtidigt. Jag är i v 8 imorgon.

Fixar du att jobba? Jag är sjukskriven och hoppas att Jag kommer kunna jobba i alla fall några veckor under graviditeten. Jag var sjukskriven hela min förra graviditet :(

Är din man duktig på att hjälpa dig? Man behöver mycket hjälp när man mår såhär dåligt. Jag känner mig så hjälplös när jag har tre barn att ta hand om men jag orkar inte. Man känner sig som en dålig mamma.

Hoppas ditt illamående släpper snart, många mår ju bättre i v 12.
Svar på tråden Någon fler som mår skit dåligt?