Inlägg från: emmajohannaS |Visa alla inlägg
  • emmajohannaS

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hakar också på här från andra sidan havet! Skrattande Vi har två barn sen innan födda -12 och -14 (22 månader mellan). Och hos oss är det också så att det är en massa kalas hela tiden från sommaren ända in till jul typ, så att få bebis nångång på första halvåret vore mer trevligt tycker jag.

Att ha barn med ca 2 års mellanrum har varit.. mer kaotiskt än med ett, men när man ser syskonkärleken och att de verkligen tycker om varann så är det definitivt värt det. Men visst begränsar det lite ibland. Orkar inte handla med dem båda, eller besöka en massa bekanta hela tiden som jag kanske gjorde med bara ett barn nu när de är i denhär åldern (3 och 1år). Mormor och farmor är ju annorlunda då man själv kan varva ner lite då man är där. Glad Fast jag tänker ju också att dethär är övergående. De kommer bli större och förståndigare med tiden, och då kan man göra saker igen. Tror också att då man tänker tillbaka på denhär tiden längre fram så var den inte speciellt långvarig eller tog för mycket av mitt eget liv. Vi har också rest massor sen barnen kom. I första hand charter då, men det har faktiskt funkkat över förvänttningarna. Klart att man inte riktigt får lägga sig ner och vila speciellt mycket som man är van vid utan barn, men. Det är ju vad man anser att är viktigt förståss.

Nu är det då dags att börja baka en trea småningom. Vill medvetet ha 3 år mellan 2an och 3an då lillasyster är rätt mammig ännu. Blir bäst såhär känner vi båda..

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?