Inlägg från: marengen90 |Visa alla inlägg
  • marengen90

Någon som sätter igång i maj 2016?

Får man hacka på här!? :)

Vi ska börja 1maj men vårt första försök på syskon till vår son som blir 2 år i maj. Ska bli så kul och är så förväntansfull att jag spricker snart! Men läskigt också. Hur "orkar" man två när ett barn kan köra slut på ens energi? ;P

• marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-16 10:17:33 följande:

Ja men självklart. välkommmen. Jag har också en 2-åring. hon fyller i juni.

Ja jag undrar också hur det blir med två. inte av en anledningen kanske men vår är så snäll och lugn och lätt så jag är rädd att nästa ska bli ett monster. Hon vi har nu sover hela nätter och har typ alltid gjort, blöjfri, inge trots och allmänt lätt i alla avseenden. Så jag hoppas verkligen att vi får en till sådan

Vilken lätt unge, härligt att höra att dom också finns ;) Hoppas nästa barn blir sådan. Sonen har energi och har alltid något på gång och en vilja av stål (på gott och ont!). Idag måla han hela vår vita hallmöblel med sina kritor medans jag gjorde lunch. Som tur var gick det att ta bort!! Kul att hon är blöjfri redan. Sonen bryr sig inte alls och vill inte ens säga till när han behöver göra sina behov haha.

Hur lång tid tog det för alla här att bli gravid förra gången??

För oss tog det sig på första försöket förra gången. Hoppas på samma tur denna omgången.
  • marengen90
    stellanocte skrev 2016-04-16 08:50:43 följande:

Haha, jag tänkte samma sak men sedan insåg jag att vi köpte någon form av storpack sist vi handlade kondomer. Kan bli kämpigt att göra sig av med cirka 100 stycken innan maj ;)

Hur mådde ni alla under era förra graviditeter? Sitter och funderar på vad man kan förvänta sig. Illamående? Trötthet?  

Jag fick ömma bröst som första tecken och sen kom illamående runt v.6-7 och höll i sig till v.12. Kräktes aldrig men satt med en hink för säkerhetsskull vissa dagar. Sen blev jag istället vrålhungrig resten av graviditeten! Fick karpaltunnelsyndrom v.25 i båda händerna och lite foglossnigar och ischiassmärtor. Men tänker ändå att jag kom lindrigt undan haha.
  • marengen90
    Svelin skrev 2016-04-16 14:30:11 följande:

Första barnet tog sig på första försöket. Vi gjorde en tjuvstart och hon blev beräknad till 31 dec, men tittade ut i januari. Andra barnet tog 8 försök, men vet inte hur noga vi var och jag hade inte någon större koll på äl. Nu börjar mensen ebba ut så snart kör vi igång på första försöket på trean. :)

Spännande att ni börjar så snart! Jag ska få mens i slutet på nästa veckan och efter den så kör vi igång. Så förhoppningsvis sista mensen på länge. Hur gamla är dina barnen? :)
  • marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-16 22:43:24 följande:

ja hon är väldigt lätt men nog kan hon hitta på bus hon med. Hon hällde babyolja över vår soffa här för några veckor sedan. billig bebis kan jag säga ;)

Ja men hon har ju suttit på pottan sedan 4 månaders ålder så det kom naturligt.

Det gick fort för oss också men jag känner nästan att jag inte vill att det ska ta sig på första nu. jag vill komma igång för att komma igång liksom men vill att det tar sig på 3 eller 4 gången ;)

Haha aj då! Ja dom kan allt ställa till det ibland hur söta och snälla dom än är :) Så tänker min man med. Han vill "göra barn" länge tid denna gången.

Känns konstigt och läskigt alltihop men ikväll kastade vi skyddet för den här gången, då jag ändå får mens om 4 dagar så blir det inget den här månaden. Så nu är vi igång!

Svelin: Kul med en vän som också väntar smått! Vi har en snart 2-åring så han kommer väl hinna bli 2,5-3år innan syskon kommer.
  • marengen90
    stellanocte skrev 2016-04-17 04:16:33 följande:

Åh, vad spännande. Vi har också funderat på att göra det men vi vet inte om vi vågar ännu. Jag har beräknad mens nästa lördag så det borde ju vara säkert men man vet ju aldrig :)

Vi hade ett långt samtal om allt efteråt och vi är både redo och inte redo för syskon (blir man nånsin helt redo!?). Kul att se om det blir några januaribebisar i tråden snart för de med tidig bim :)
  • marengen90

Kul med fler i tråden! Idag har vi prata möblering och hur vi ska göra praktiskt. Älskar att drömma och planera :)

• marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-17 20:05:00 följande:

Roligt. Hur har ni tänkt det? Jag funderar lite på vagn. Frågan om man behöver en syskonvagn om det tar sig fort. Dottern kommer ju vara under 3 år så.

Ska bli så kul att göra i ordning bebisens rum. Nu är det bara förråd men det är vårt sista renoveringsobjekt i huset förutom köket. Efter det så har vi gjort alla rum. Längtar så tills jag kan börja.

Har också funderat kring vagn. Sonen kommer också vara under 3år och jag tror vi ska ha en syskonvagn, eller en vi kan göra om till syskonvagn iaf. Är man på stan är det skönt att kunna sätta honom på ett säkert ställe eller om han blir trött i bena när vi är ute länge. Blev barnvagnsnörd med sonen så letar redan efter den perfekta syskonvagnen haha.

Kul med renovering!! Vi bor i hyresrätt men drömmer om hus, så bara att gilla läget ett tag till :)
  • marengen90
    hurtänktedunu skrev 2016-04-17 22:14:24 följande:

Ja men lite så jag känner. Även fast jag allt annat än tycker om denna vagn så är jag mycket inne på en donkey eftersom den har barnen på bredden och sen går att göra om till enkel. Har verkligen vart emot den men funktionen är ju guld. Så jag får väl gilla läget helt enkelt.

Ja vi har ju bara bott här ett år men vi har hunnit mycket. Men får bebis eget rum eller hur stort bor ni?

Tycker donkeyn verkar ranglig men kan ju vara visningsex som många känt på också.. är sugen på att testa uppababy vista. Men vi får se. Hinner ändra mig många gånger innan det är dags ;)

Åh vad härligt. Önskar så en trädgård och ett eget hem att fixa i ordning. Nej tyvärr vi bor i en 3a. Men bra planlösning och fint område. Bebis får bo inne i vårt sovrum och om det funkar blir det kanske ett syskonrum i sonens rum, tills vi flyttar nästa gång.
  • marengen90
    stellanocte skrev 2016-04-18 08:51:46 följande:

Åh, jag tycker också om att fundera på barnvagnar Vi har kikat lite extra på Britax Go Next och Bugaboo Donkey. Har ni några erfarenheter av dessa? 

Inte själv men hört mycket gott om go next. Dock ej plant liggläge och svårt att få upprätt sittdel. Är mer nyfiken på go big som kommer snart! Donkey ska ha liten sittdel och dyr (såklart), annars hört mycket gott. (Gud vad nördig jag känner mig nu haha)

Älskar barnvagnar!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?