Inlägg från: Minlillaplutt |Visa alla inlägg
  • Minlillaplutt

Någon som sätter igång i maj 2016?

Hej allihopa!

Får jag vara med här? Börjar oxå försöka få plus nu :) hade ÄL 29.4 och man kan säga att vi "tjuvstartar" lite, eftersom vi tänkt börja försöka först i maj... :D

Men nu har jag BIM om en vecka, trol. 12-13.5... Och jag försööööker att inte gå o tänka på det hela tiden, haha :P Har haft konstiga känningar i tjejmagen och hade molvärk långt efter Äl, men man vet ju aldrig ..

Vi använder äl-test för att vara säker men jag brukar alltid känna av min ÄL själv.

• Minlillaplutt
    marengen90 skrev 2016-05-07 10:11:19 följande:

Hej!

Vi tjuvstarta också och har bim 12e :) Har mycket molvärk och en känsla av att det tog sig. Kunde inte hålla mig så tog ett test igår men det var neg. Ska ta ett till imorgon annars vänta till efter bim och ta ett till om mensen inte dyker upp. Vill så gärna! :)

Oj va kul att vi har typ samma! :) Jag vågar inte testa före bim, försöker vara tålmodig... Är inte länge kvar mer!!
  • Minlillaplutt
    marengen90 skrev 2016-05-08 10:10:34 följande:

Ja testa igår och fick något ybersvagt streck. Hoppas att det är något och inte en skugga bara :) Tålamod är inte min grej när det kommer till det här har jag märkt!

Grattis till det svaga strecket! Håller tummarna för dig :)

Jag var förut jätteotålig men just nu är det så mycket annat på samma gång (bla. ska vi gifta oss i sommar) så med bebis försöker jag ta det lugnt :) Tänka att det blir när det är meningen...
  • Minlillaplutt

Just nu känner jag mig inte alls tålmodig!!! Hade bestämt att jag inväntar mens (nu tors - fredag )och OM ingen mens dyker upp så testar jag typ på söndag.... Men idag känner jag mig bara SÅÅ gravid!!! Suck!!! Har bara två stycken grav.test hemma och hade inte tänkt behöva köpa fler alls... Så jag försöker vääänta......

Sorry, måste bara skriva av mig :)

• Minlillaplutt
    stellanocte skrev 2016-05-09 19:28:33 följande:

Någon som har beräkad ÄL runt skiftet maj/juni? Min ÄL bör vara runt den 31:a maj (gissar jag, jag har aldrig gjort några tester). 

Jag bör ha ÄL ca 1-2 juni, OM jag nu får mensen den här veckan ;) det återstår att se...
    hurtänktedunu skrev 2016-05-09 21:11:19 följande:

Får jag bara fråga en sak. Bara nyfiken så vill inte verka otrevlig. Men varför är ni så många som tar äl-tester? Och ligger ni bara runt äl då?

Är det inte bara lättare att försöka ha sex regelbundet isället för då missar man det ju inte.

Eller hur tänker ni? Som sagt inget illa menat är bara nyfiken.

Känns ju lite som man gör det till ett helt projekt.

Jag köpte storpack av billiga äl-tester för en tid sedan, bara för skojs skull (och lite som preventivmetod efter att jag tagit ut spiralen). De har bäst före datum i höst så jag använder dem mest som bekräftelse på att ÄL är igång, vilket jag ofta känner i kroppen.

Vi har nog sex relativt regelbundet :)
  • Minlillaplutt

Jag kände mig supergravid imorse och kunde inte hålla mig, så tog ett grav.test... Bim-2 eller -3. Negativt.

Plötsligt känner jag mig inte alls gravid längre... :P konstigt....

• Minlillaplutt
    FlikkanM skrev 2016-05-11 07:02:40 följande:

Åh tror säkert det visar positivt imorgon eller några dagar framåt ????

Tack för tanken, men...
    Tussilago6 skrev 2016-05-13 06:20:38 följande:

Hur går det för alla? Jag hade en liten stegring på äl-test idag, hoppas på ägglossning i helgen! Det känns skönt att kroppen verkar funka efter spiraluttaget.

...tyvärr kom min mens! :(
  • Minlillaplutt
    Lilla.p skrev 2016-06-04 14:45:10 följande:

Hur många här inne försöker producera nummer 3?

Vi med. Eller ja, min tredje. Har samma situation som dig lillagumman85, mina barn är från tidigare förhållande och min man har ingå egna (ännu!).

Jag har skrivit i tråden förut, ett tag sen nu, då jag råkat få nytt jobb nu så har inte orkat el haft tid. Lite olägligt kanske o bli på smällen då man just börjat jobba, men får se vad som händer.... ;)

Hade ÄL nu i veckan och det finns en chans att jag blivit gravid. Ändå vågar jag inte hoppas, då jag ALLTID känt mig gravid om jag tänkt på det för mycket, och besvikelsen som följt är olidlig...

Så nu koncentrerar jag mig på jobbet o händer det så händer det! :)

GRATTIS till er som plussat!!!!
  • Minlillaplutt
    Topa90 skrev 2016-08-27 21:52:11 följande:

Härligt för er som får

Positivt :) skulle

Vilka ställa en fråga till er, känner mig så dum men som ni säkert vet funderar man mycket, fram och tillbaka då längtan efter ett plus är stort.

Vi är på 3 försöket, har inte ritkontoret haft koll på min menscykel tidigare så har kanske varit helt debut tidigare månader. Har även testat ägglossningsstickor men använt de så mycket i början av perioden, de visar neg och sen är de slut så då har de blivit lite chansning och tänkte att nästa månad ska jag vänta osv.. Men blir nog lite stressad av dessa test. Så denna månad har jag skitit i dessa, utgått ifrån det jag vet från min förra cykel, och min kropp.

I början av vecka började jag få det där "kända" trådiga sekretet med lite vitt i, inte helt genomskinligt. Kände även av lite svag molande

Värk sp min sambo och jag passade på. I onsdags var de trådiga kvar

Men genomskinligt, molnande värken var där till och från så vi passade på sent på onsdagkvällen. Sen på torsdags förmiddagen hade jag en ihållande något starkare värk i högra "tjejmagen" igår fredag började de blir lite

Mer vitt sekret och ikväll är de inte alls trådogt och helt vitt...

Vad tror ni, kan jag prickat rätt? Fär det är väl så att då man har genomskinligt är de på g? Kan man alltid "lita" på att läsa av kroppens signaler såhär. Detta blev långt, hoppas någon orkar läsa ;)

Vi får hålla tummarna ;)
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?