• hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu är jag kanske ute långt i förväg men jag känner att jag måste hitta fler. Jag gör min man galen. Jag är precis lika jobbig nu som jag var inför första barnet.

så nu undrar jag, är det någon mer som kommer sätta igång och försöka nästa år?
    Vi har ett barn nu som är 1 år så vårt första barn kommer vara 2 när vi sätter igång.

• Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?
  • columbus
    Svelin skrev 2016-06-04 11:02:04 följande:

Jag väntar på BIM den 9/6. Jag har kort lutealfas tror jag (9 dagar om det stämmer) så jag kommer inte kunna testa på bim om inte mensen dykt upp. Jag hoppas verkligen inte att den kommer för barnens skolavslutning är då och jag blöder så mycket de första 2-3 dagarna. Inte kul att sitta där och känna att det kanske läcker. :( Vi prickade äl bra så jag håller tummarna att det går vägen denna gång. Försök två är detta.

Vilken ÄL-dag tänkte du testa på? Jag har också relativt kort lutealfas, 11 dagar. Gjorde test igår på ÄL +10 men inte helt oväntat negativt. Får se om mensen dyker upp imorgon eller på måndag (brukar kunna diffa en dag).
  • hurtänktedunu
    Svelin skrev 2016-06-04 11:02:04 följande:

Jag väntar på BIM den 9/6. Jag har kort lutealfas tror jag (9 dagar om det stämmer) så jag kommer inte kunna testa på bim om inte mensen dykt upp. Jag hoppas verkligen inte att den kommer för barnens skolavslutning är då och jag blöder så mycket de första 2-3 dagarna. Inte kul att sitta där och känna att det kanske läcker. :( Vi prickade äl bra så jag håller tummarna att det går vägen denna gång. Försök två är detta.

Håller tummarna att det går nu då
  • Lilla.p
    lillagumman85 skrev 2016-06-04 11:23:22 följande:

Ännu en dag utan mens här.. jag är dessutom modig nog att klä mig i vitt. Haha

Hoppas att mensen håller sig borta även denna dag.

Man måste leva farligt emellanåt. Du klarar dig garanterat, hihi.

Håller tummarna för er trea nurå. Har ni försökt länge?

Här "råkade" det bli en graviditet med ett avslut av missfall i januari och har därefter börjat fundera att en nummer tre inte vore så dumt :) så nu ligger vi i...
  • Svelin
    Lilla.p skrev 2016-06-04 14:45:10 följande:

Hur många här inne försöker producera nummer 3?

Vi också!
    columbus skrev 2016-06-04 15:00:11 följande:

Vilken ÄL-dag tänkte du testa på? Jag har också relativt kort lutealfas, 11 dagar. Gjorde test igår på ÄL +10 men inte helt oväntat negativt. Får se om mensen dyker upp imorgon eller på måndag (brukar kunna diffa en dag).

Jag tänkte testa lördag eller söndag. Det blir äl +11 eller 12. OM inte mensen har kommit vill säga.

Jag håller tummarna för att mensen håller sig borta. Vilket försök är ni på?
  • lillagumman85
    Lilla.p skrev 2016-06-04 15:23:55 följande:

Man måste leva farligt emellanåt. Du klarar dig garanterat, hihi.

Håller tummarna för er trea nurå. Har ni försökt länge?

Här "råkade" det bli en graviditet med ett avslut av missfall i januari och har därefter börjat fundera att en nummer tre inte vore så dumt :) så nu ligger vi i...

Ja.. min magkänsla säger att jag klarar mig från mens.

Detta är vårt första försök.

Jag har två barn sedan ett tidigare förhållande så detta blir min sambos första. (Om det nu finns nått litet frö)

Mina två barn tog 6 respektive 7 försök innan de blev till.

Tråkigt med mf

Hopas att det tar det för er snart!!
  • columbus
    Svelin skrev 2016-06-04 16:08:33 följande:

Vi också!Jag tänkte testa lördag eller söndag. Det blir äl +11 eller 12. OM inte mensen har kommit vill säga.

Jag håller tummarna för att mensen håller sig borta. Vilket försök är ni på?

Håller tummarna! Det här är vårt första försök på första barnet så borde såklart inte förvänta mig något alls. Dessutom känns det nu under eftermiddagen som att mensen är på G men upp till bevis imorgon eller måndag som sagt :) vilket försök är ni själva på?
  • columbus
    columbus skrev 2016-06-04 16:21:48 följande:

Håller tummarna! Det här är vårt första försök på första barnet så borde såklart inte förvänta mig något alls. Dessutom känns det nu under eftermiddagen som att mensen är på G men upp till bevis imorgon eller måndag som sagt :) vilket försök är ni själva på?

Skrev förresten fel förut. ÄL+10 är idag och inte igår :)
  • Svelin
    columbus skrev 2016-06-04 16:21:48 följande:

Detta är vårt andra försök. Första barnet blev till på "tjuvstarten" alltså första försöket. Så det är inte omöjligt. Då blev jag beräknad till 31 dec, men hon kom i januari. Andra barnet tog 8 försök. Så jag hoppas vi hamnar någonstans mittemellan, men man vet ju aldrig. Vi är ju 7 och 8 år äldre än vad vi var sist. Det är bara att köra på, försöka pricka äl och hålla tummarna! :D
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?