• TimeOfMyLife

Ont i magen och röd i snippan

Min dotter på tre år säger ofta att hon har ont i magen, och var och varannan gång gråter hon och säger "jag har ont i magen, jag vill åka till doktorn"

Till saken hör att hon brukar säga att hon behöver bajsa men istället kissar (hon har fullständig koll på vad som är vad och brukar inte ta fel). På slutet har hon sagt att hon ska kissa, ibland flera gånger på en halvtimme men det kommer inget. Hon är jätteröd i snippan och luktar lite skumt (blöjbarn). Vi har sett att det kommit flytningar.

Är det en uvi igen eller svamp? Någon som har något klokt att säga?

~Beauty lies in the eyes of the beholder ~
  • Svar på tråden Ont i magen och röd i snippan
  • Klexane

Låter som uvi som möjligen har gått opp till njurarna, eftersom hon har ont i magen. Har hon haft det länge?

• Eleonor01

Barn säger alltid att de har ont i magen när de har ont någonstans så det är väldigt svårt att veta vad de menar. Ta ett besök på Bvc å börja där

• Klexane
    Eleonor01 skrev 2015-08-11 20:45:06 följande:

Barn säger alltid att de har ont i magen när de har ont någonstans så det är väldigt svårt att veta vad de menar. Ta ett besök på Bvc å börja där

Va?
  • TimeOfMyLife

Klexane, jo hon har haft ont till och från rätt länge. Förut trodde vi det var förstoppning men hon bajsar varje dag och det verkar inte göra nämnvärt ont. Kanske ska ta ett urinprov imorgon igen och ringa vc.. Men blir man röd i själva snippan då? Hon pekar rätt högt upp i magen, typ vid revbensbågen.

• TimeOfMyLife

Eleanor01, jag vet det där med magen men den här tjejen är otroligt duktig på att både formulera sig och veta vart hon har ont. Bvc går man till och väger och mäter, inte såna här saker :) iaf inte här hos oss, man brukar inte få så mycket svar där :)

• Klexane
    TimeOfMyLife skrev 2015-08-11 21:00:29 följande:

Klexane, jo hon har haft ont till och från rätt länge. Förut trodde vi det var förstoppning men hon bajsar varje dag och det verkar inte göra nämnvärt ont. Kanske ska ta ett urinprov imorgon igen och ringa vc.. Men blir man röd i själva snippan då? Hon pekar rätt högt upp i magen, typ vid revbensbågen.

Det kan absolut vara bra att ta ett urinprov och be att de skickas på odling.
  • pigglet

Tänker på stjärtfluss, eftersom det är rodnat och kommer flytningar. Ett enkelt test på vårdcentralen för att kolla - man gör som vid halsfluss och petar med en bomullspinne lite.

• Eleonor01
    TimeOfMyLife skrev 2015-08-11 21:02:21 följande:

Eleanor01, jag vet det där med magen men den här tjejen är otroligt duktig på att både formulera sig och veta vart hon har ont. Bvc går man till och väger och mäter, inte såna här saker :) iaf inte här hos oss, man brukar inte få så mycket svar där :)

Ok om de inte är så duktiga så gå till vårdcentralen. Men gör det så fort som möjligt så det inte blir värre om det är uvi. Hemskt när ens ögonsten mår dåligt. Lycka till
  • Klexane
    Eleonor01 skrev 2015-08-11 21:08:42 följande:

Jepp så e det

Har aldri upplevt det så det är individuellt.
Svar på tråden Ont i magen och röd i snippan