• Aphrodite01

Somna med sitt barn

Hejsan!

Jag separerade från barnets pappa för 5 år sedan och sedan dess somnar hon alltid i min säng. Barnets pappa har sedan dess träffat två kvinnor och även bott ihop med dessa (ja inte samtidigt..haha) och hon har alltid kunnat somna, eller ja, nästan alltid kunnat somna där själv. Våra rutiner har alltid varit desamma dock här hos mig. Sedan i våras somnar hon inte så lätt hos pappan och hans nya (de har bott ihop i ett år) och nu tycker pappan att jag ska sluta låta vår dotter somna i min säng eller tillsammans med mig för att hon har svårt att somna hos dem. Han anser att det är VÅRA sovrutiner här som gör att hon inte kan somna i egen säng där...

Kan tillägga då att vår dotter är 10 år och grymt trygg i sig själv!!

Vill höra vad ni tycker om detta? Att han vill "tvinga" oss att ändra på våra mysiga sovrutiner.

Tacksam för åsikter

• Svar på tråden Somna med sitt barn
  • Eleonor01

Kan bara hålla m pappan. Är hon tio år så borde hon sova i egen säng för länge sedan

• Maddi

10 år och somnar inte själv? En 10 åring hade jag aldrig legat bredvid för att somna, om det nu barnet har något handikapp naturligtvis.

Vilket daltande, ska du sen följa med henne till högstadiet och torka rumpan åt henne, skala potatis och få henne sova middag?

Säg att detta är ett skämt, 10 åring som inte somnar själv Hahaha

• Flickan och kråkan

Delar inte alls övrigas åsikter här. Trivs ni med att somna tillsammans så gör ni det. Det är inte att dalta. Jag tycker också att det är trivsamt att somna tillsammans med någon....inte oro eller rädsla eller att jag inte kan utan sällskap, utan för att det helt enkelt är mysigare. Och jag är 40 år .

Har flickan svårt att somna hos pappan så handlar det om andra saker och han får tillsammans med sitt barn hitta vägar som fungerar för dem. Löjligt att han lägger över problemet på dig. Hans situation, hans relation till sitt barn. Och nej, barn har inga problem med att vuxna gör olika.

Tråkig syn på barn och relationer som luftas i inläggen ovan. 

• Anonym (a)
    Flickan och kråkan skrev 2015-08-15 06:27:57 följande:

Delar inte alls övrigas åsikter här. Trivs ni med att somna tillsammans så gör ni det. Det är inte att dalta. Jag tycker också att det är trivsamt att somna tillsammans med någon....inte oro eller rädsla eller att jag inte kan utan sällskap, utan för att det helt enkelt är mysigare. Och jag är 40 år .

Har flickan svårt att somna hos pappan så handlar det om andra saker och han får tillsammans med sitt barn hitta vägar som fungerar för dem. Löjligt att han lägger över problemet på dig. Hans situation, hans relation till sitt barn. Och nej, barn har inga problem med att vuxna gör olika.

håller med!Solig
    det är pappans ansvar över vilka regler som gäller hos honom. ett barn på 10 år förstår det oxå att vad som gäller hos mamma är en sak och vad som gäller hos pappa är en annan sak!
    stå på dig TS! och hoppas det löser sigGlad
  • Sisisisi
    Flickan och kråkan skrev 2015-08-15 06:27:57 följande:

Bra skrivet, hållet med dig.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Aphrodite01

Borde kanske förtydligat så att även Eleonor01 och Maddi förstår att hon absolut kan somna själv, det är inte det som frågan gäller här

Hon har somnat själv hos sin pappa i egen säng i 5 år i alla de boenden och familjekonstellationer de haft men nu för att hon är utsövd och under loven, inte somnar själv så inbillar han sig att det är för att hon inte sover i egen säng här,... (självklart kan hon somna själv här också) Vi har bara valt att sova som vi gör här för att det är mysigt.

Men tack till allas åsikter och svar!

Svar på tråden Somna med sitt barn