Inlägg från: Penida |Visa alla inlägg
  • Penida

socialen tog min 1 månaders dotter utan grund

Nej, du döljer något. Det vet du själv innerst inne. Socialen "tar" inte en nyfödd från sina föräldrar utan orsak, läs på om LVU och den process det handlar om innan ni skriker kidnappning.
    Jag hoppas att andra föräldrar som läser här inte inbillar sig något liknande, ni kan vara lugna.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    jennienoe skrev 2015-08-16 23:17:46 följande:
    Har suttit på internet i många år. Och kan gratulera du är nog den dummaste jäveln på internet.
    Det där fick dig att framstå som ännu mer seriös. Eller inte.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (undrande) skrev 2015-08-16 23:18:10 följande:

Ni som har koll, av vilken anledning skulle socialtjänsten välja att omhänderta ett spädbarn? Ge gärna konkreta exempel.

Missbruk hos föräldrarna. Modern har använt droger under graviditeten.  Misshandel (kvinnan vägrar lämna förhållandet) där det finns risk att barnet drabbas.
    Barn som får barn.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    jennienoe skrev 2015-08-16 23:17:46 följande:
    Har suttit på internet i många år. Och kan gratulera du är nog den dummaste jäveln på internet.
    Varför är jag den dummaste jäveln på internet?

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (undrande) skrev 2015-08-16 23:34:54 följande:
    Jag utgår ifrån att du menar pågående missbruk? För tidigare missbruk räknas väl inte även om det skulle ha skadar barnet i magen väl?

Omhändertar man automatiskt barn vars föräldrar också är barn eller testar man annat först? Tänker eftersom tonåringar snabbt växer och blir vuxna.
    Som jag skrev, där modern missbrukat under graviditeten. Barnet föds många gånger med absintens.

Nej, då handlar det snarare om barn som själva har växt upp i fosterfamilj eller har ett missbruk eller lever i osunda förhållanden som de har lite mer koll på.

Oftast omhändertas inte barnen utan man försöker hjälpa familjen. Placerar dem tillsammans t.ex. Det ska mycket till för ett LVU.
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden socialen tog min 1 månaders dotter utan grund