Inlägg från: Regnbågsfärg |Visa alla inlägg
  • Regnbågsfärg

BF maj 2016

Myyslii skrev 2015-08-23 15:45:04 följande:

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

Hej!
    Jag plussade 15 augusti. I uträkningar via hemsidor så säger de bf 22/4
    Men jag vet att ägglossningen var 1/8 och då skedde också insemineringen.
    Förra gången flyttades vi till exakt 9månader efter inseminering och vår dotter föddes några dagar efter bf.
    När hade ni ägglossning ?

Jag tror ändå jag får majbebis.
    Vi har en dotter född juli förra året :)
  • Regnbågsfärg
    Adorii skrev 2015-08-23 20:30:21 följande:

Hej hopp!!(: 
    Jag hade ägglossning 8/9 aug så jag är beräknad den 30 april men jag tror starkt på en majbebis igen så jag tänkte att jag hoppar in hos er!!:)

Skönt med en som tror som jag hihi
  • Regnbågsfärg
    LillaEochP skrev 2015-08-24 16:37:48 följande:
    Myyslii skrev 2015-08-24 16:30:01 följande:Undrar också vilken vecka du är i och hur du får ul så tidigt??:D jag är i v 5 enligt min app ;) 4+0
    Jag är i vecka 5 (4+0) nu och ultraljudet blir i vecka 9 (8+1)! Skrattande

Det är en privat mottagning men med vårdavtal så man fick välja om man ville göra ett i samband med inskrivning för 250 kr, vilket vi gjorde då Skrattande

Var bor du? :D jag vill också se plutt!
  • Regnbågsfärg
    Hajarna skrev 2015-10-18 22:36:26 följande:
    Regnbågsfärg, spännande att du oxå gjort en insemination, har du gjort den här i Sverige? Har oxå gjort en insemination.
    :)
    Vi gjorde det i Danmark. Gjorde du i Sverige?
    Vi bor nära gränsen och ville vara säker på bra bemötande så blev Danmark :)
  • Regnbågsfärg
    Hajarna skrev 2015-10-19 22:07:58 följande:
    Vi gjorde också i Danmark storklliniken var vi på, super bra.
    Bara hört gott om dom :) vi var på vitanova. Har bara positiva erfarenheter därifrån!
  • Regnbågsfärg
    Laen skrev 2015-10-22 00:27:12 följande:

Hej, jag har följt tråden ett tag och känner mig redo att vara med nu :) Jag är i vecka 10 (9+2) och gravid för första gången, efter flera år av försök (inseminstioner och IVF:er). Men det gick den naturliga vägen tillslut! Har under de senaste två åren gjort det jag kunnat för att optimeta mina chanser (kost, akupunktur, olika tillskott, yoga mm) och tillslut så gick det! Har BF den 28 maj, men har en ganska kort cykel så tror att datumet kan komma att ändras. Det blir kanske den bästa presenten då jag fyller 40 den 24 maj! :)

Känns skönt att läsa om era symptom mm. För mig har det gått fram och tillbaks, men jag har främst haft yrsel, trötthet, ömma bröst nästan från start och riktigt ömt när jag blir kall. Är ofta kall överhuvudtaget.

Stort grattis!
Svar på tråden BF maj 2016