Inlägg från: Pyret13 |Visa alla inlägg
  • Pyret13

BF maj 2016

Hoppar in också. Plussade i morse. Barn nr 2 för oss.

• Pyret13

Jag är gravid i V.34, har bf 7/5 och jobbar 4 veckor till. Det här är mitt andra barn och känner mig tröttare, tyngre och klumpigare denna gången :)
    Samlat på mig vätska de senaste 4v så på kvällarna är fötterna bra ömma och svullna. Har även börjat få kapraltunnelsymptom i händerna, vaknar på nätterna av att fingrarna är bortdomnade :(

Sedan början av veckan har vår krabat lagt sig till rätta och magen har sjunkit en hel del, vilket innebär att halsbrännan som var förjäklig innan har lättat ordentligt. Trots att vår dotter aldrig sjönk ner eller fixerade sig så upplevde jag inte sån halsbränna som denna gången. Känns som det blir lite extra av allt gång nr 2...

• Pyret13

Jag får absolut inte glömma lypsyl i väskan! Blir så torr av lustgasen.

Vi fick stanna tre dagar förra gången. Jag hade uvi så fick penicillin under förlossningen för att barnet inte ska bli smittat, därför fick vi stanna för observation samt att jag förlorade mer blod än man "får".
    Vi tyckte det var skönt att få vara kvar och bara ta det lugnt och få maten serverad :)

• Pyret13

V. 38 för mig idag och jobbar 1 vecka till sedan ska det bli skönt med lite ledigt! Ganska mör i kroppen, samlar vätska ganska ordentligt i ben och fötter. Har kapraltunnelsymptom i båda armarna och värk :(

• Pyret13
    TriciaN skrev 2016-04-20 09:48:26 följande:

Hej alla! Ni som har foglossning, blev det ännu värre när barnet fixerat sig?

Jag upplever att jag fått mer ont senaste veckan i takt med att magen sjunkit. Upplevde inte detta förra gången och hon fixerade sig aldrig heller.
  • Pyret13

Idag är det bf här, men det är lugnt och stilla i magen. Förra gången fick jag vara gravid i 17 bonusdagar men det hoppas jag slippa denna gången. Var på koll igår och då gjordes hinnsvepning, i förhoppning att det ska snabba på processen. Jag tyckte inte det var så obehagligt. Har det inte hänt ngt till tisdag så ska jag dit igen.

• Pyret13

Jag gick både på IKEA och köpte blommor igår, inte blev det någon bebis för det. Båda sägs framkalla förlossning, men mest bara illamående för min del :)
    Har fått en jobbig slemhosta som håller mig vaken på natten, inte vad man vill ha precis i slutet av en graviditet eller som nyförlöst. Hoppas att det ska släppa snart.

• Pyret13

Jag är kvar, hade bf 7/5. Efter 2 hinnsvepningar är det fortfarande stiltje. Får se vad de hittar på idag.

• Pyret13

Bf för 7 dagar sedan. Idag 4 hinnsvepningar senare är det fortfarande lugnt tyvärr. Vi väntar ivrigt.

• Pyret13
    SJLN skrev 2016-05-15 18:16:58 följande:

Bara jag som inte är "redo" än? ^^ Det är klart att kommer det igång så gör det, men jag har en sista vecka kvar på jobbet som jag verkligen vill hinna göra klart först. Och nu märker jag att förlossningen närmar sig, tidigare har det varit rätt lugnt bortsett från lite sammandragningar men nu gör det ont lite här och var nu och då. Och att gå omkring på affären för en storhandling kan vara nästintill outhärdligt ibland då jag får onda sammandragningar.

Nej jag hoppas bebisen stannar kvar i minst en vecka till jag har visserligen bf först den 27e så jag förstår ju såklart att ni som är närmare bf eller till och med gått över har lite mindre tålamod kvar

Jag har 0 tålamod så här 8 dagar över :) Men det verkar inte bekymra bebis.
  • Pyret13

Inatt kom vår "lilla" tjej 52cm 4kg till världen bf +9 dagar. Det gick ungefär lika fort som med storasyster från 3cm till att hon var ute ca 2h 45min. För min del räckte det med lustgas.
    Nu ska vi sova lite. Lycka till ni som har det framför er.

• Pyret13
    jag_1987 skrev 2016-06-14 23:05:40 följande:

De har gått en vecka efter fl och mitt avslag försvann nästan efter 4 dagar sen började dt komma igen som typ klumpar och nu har ja typ fyllt två nattbindor bara sådär vid två tillfällen.. Dessutom luktar avslaget avlopp.. Så sjukt vidrigt.. Är detta normalt tro?

De är ju mitt andra barn och minns inte att första va så men då hade jag druckit hallonbladste länge inna fl de fgjorde ja tyvärr inte nu för ja ville se om de va skillnad. Då hade ja avslag typ 9 dagar luktfria.

Amningen har inte heller fungerat mjölken värkar va för tunn då hon vill tutta hela tiden och grät väldigt mkt så de blir ett ersättningsbarn av nr 2 med vilket knte gör mig något då första är frisk och glad tjej men kan ändå känna att ja hade velat amma lite mer än en vecka.. Sammtidigt är de väldigt skönt att sambon kan ta henne med.. Hur går ammningen för er?

Här har det också varit struligt med amningen, men så var det med första barnet också. Vi lägger till lite ersättning när det behövs, mest på kvällen. Kör även med Syncotin nässpray för att utdrivningen skall bli kraftigare, kan vara värt att testa kanske.
Svar på tråden BF maj 2016