Inlägg från: SunnyB |Visa alla inlägg
  • SunnyB

BF maj 2016

Tack för tipset om den här tråden!

Efter att ha varit med om ett MA för ca 3 månader sedan så är jag otroligt glad över det plus som jag fick igår. Om allt går som det ska denna gång så ser det ut som att BF är 3/5.

• SunnyB

Grattis till plus även om datum är oklart! ??

Grumpy88 skrev 2015-08-26 16:59:53 följande:

BF 1 maj här med tror jag! Lite osäker över min menscykel men ett plus är det iaf xD

• SunnyB

Inte meningen att det skulle bli ?? utan jag gjorde en glad gubbe. Familjeliv och min telefon samarbetar tydligen inte!

Grumpy88 skrev 2015-08-26 16:59:53 följande:

BF 1 maj här med tror jag! Lite osäker över min menscykel men ett plus är det iaf xD

• SunnyB

Är er grupp hemlig eller sluten också? Så att man inte syns om man inte vill gå ut med det på FB än.

Sajocawa skrev 2015-08-26 17:55:09 följande:

Myyslii - Du kanske kan redigera trådstarten och skriva med att vi har en Facebook som heter "Majmammor 2016" så att det syns tydligt och att inte fler missar det, då det blivit lite missar nu när nya medlemmar tillkommit till tråden. Gruppen är hemlig nu i början och därför får man lägga till mig på som vän först så lägger jag till i gruppen. "Caroline Wallbäck" på Facebook.

• SunnyB

Förlåt ser nu att du redan skrivit det. :)

Sajocawa skrev 2015-08-26 17:55:09 följande:

Myyslii - Du kanske kan redigera trådstarten och skriva med att vi har en Facebook som heter "Majmammor 2016" så att det syns tydligt och att inte fler missar det, då det blivit lite missar nu när nya medlemmar tillkommit till tråden. Gruppen är hemlig nu i början och därför får man lägga till mig på som vän först så lägger jag till i gruppen. "Caroline Wallbäck" på Facebook.

• SunnyB

Det betyder att du har gått 4+1 veckor men är inne på v 5. :)

Majviva skrev 2015-08-27 14:46:26 följande:

I appen som jag har laddat ner så står det att jag är i graviditetsvecka 5(4+1), vad menas med siffrorna inom parentes? Är min första graviditet och jag känner mig fruktansvärt vilsen, haha

Har fått ont i svanken och det strålar liksom ner i skinkorna, är det fler som känner så? Borde jag vara orolig?

Man blir ju så fruktansvärt nojig över att något ska vara fel..

• SunnyB

Du behöver inte vara nojig det är jättemycket som händer i kroppen just nu så det kan kännas på alla möjliga olika sätt..

Vet inte om jag var så tydlig i mitt tidigare svar. Jag menar att du har gått 4 fullständiga veckor plus 1 dag men du ör inne på vecka 5. Du och jag ligger lika i tid då. 3/5? :)

Majviva skrev 2015-08-27 14:46:26 följande:

I appen som jag har laddat ner så står det att jag är i graviditetsvecka 5(4+1), vad menas med siffrorna inom parentes? Är min första graviditet och jag känner mig fruktansvärt vilsen, haha

Har fått ont i svanken och det strålar liksom ner i skinkorna, är det fler som känner så? Borde jag vara orolig?

Man blir ju så fruktansvärt nojig över att något ska vara fel..

• SunnyB

Precis så är det. Du är i vecka 5. :) Nej, det är inte alltid lätt. Jag är en som kan börja oroa mig ganska lätt men jag har beslutat att låta kroppen göra det den ska. Skulle något vara fel så känner man det. Är du orolig så är det bästa att prata med din barnmorska. :)

Majviva skrev 2015-08-27 16:44:06 följande:

Ska försöka intala mig själv att det faktiskt är så, men det är inte alltid så lätt :)

Så om någon frågar vilken vecka jag är i, så ska jag svara 5 då?

Precis, 3/5 :)

• SunnyB

Jag tycker om att det finns en grupp för oss majmammor, det känns skönt att den är hemlig för man kan dela med sig av privata tankar osv som man kanske inte vill gå ut med på fb annars.. Jag är inte säker på att jag vill gå ut med min graviditet alls på fb. Detta pga tidigare erfarenheter.. Jag får nog tänka på saken då..!

Svar på tråden BF maj 2016