Inlägg från: Majorie |Visa alla inlägg
  • Majorie

BF maj 2016

Hej allihopa! Vad härligt att läsa era plusshistorier!

Jag plussade redan i måndags på ruvardag 11 efter IVF, alltså vecka 3+5.Har fått se digitala testet gå från 1-2 veckor gravid till 2-3 veckor gravid när jag testade två dagar senare. Kändes som ett väldigt bra tecken!

Eftersom vi varit väldigt öppna med att vi gör IVF så vet alla att vi fått positivt test. Känns jätteudda att vara begravas när typ 40 personer runt om oss vet om det, men att smyga med klimakteriesprutor och nässpray och hormonsprutor var aldrig ett alternativ för oss. Så nu hoppas jag att det lilla embryot vill stanna!

• Majorie

Har molvärk i ryggen konstant nu. Jag har en bakåtlutad livmoder så jag antar att det är därför det molar i rygg mer än i magen. Vad kan man göra för att lindra? Vågar inte äta panodil och har läst att värmekudde i ryggen inte skulle vara bra. Hur gör ni andra med molvärk?

• Majorie

Fick tid för tidigt UL den 18/9. Är ju en heeeeeel evighet tills dess. :) Kommer då vara i 7+2 och har gjort IVF så det är därför jag får tidigt UL.

Jag tycker de här tidiga veckorna går så fruktansvärt långsamt. Man mår illa, vill sova massvis, är trött, humörsvängningar. Och så går man bara och väntar på att komma förbi vecka 12, göra rutinultraljud och få en fin mage. Lever inte direkt i nuet just nu...

• Majorie

Hur gör ni andra med hårfärg? Min utväxt gör sig påmind och håret känns tråkigt. Samtidigt vet jag inte om jag vågar färga, det är ju så mkt kemikalier. I Danmark så avråder de tydligen gravida från att färga håret.

Tänker ni andra färga håret under graviditeten?

• Majorie

Jag har blivit proffs på att äta ofta. Måste börja dagen med att liggandes dricka nyponsoppa. Annars slår illamåendet omkull benen på mig. Sen kan jag fortsätta med sittande frukost. Jag äter i stort sätt varannan timme hela dagen. Så fort magen blir det minsta tom så blir jag illamående. Måste liksom äta i förebyggande syfte. Sjukt jobbigt.

Har ni några tips på goda mellanmål?

• Majorie

Jag verkar inte fattat att jag är gravid än... Har haft ont i halsen och varit förkyld. Härom natten mitt under värsta halssmärtan grävde jag fram några halstabletter jag handlade på apotek i Riga och tog dem. Först nu, 3 dagar senare, inser jag att jag inte läst någon bipackssedel och om man kan käka dem när man är gravid. Så jag försökte googla och det verkar som om man helst inte ska ta dem som gravid, att det inte finns direkt forskning men att tillverkaren hävdar att de inte är farliga. Jag satte hjärtat i halsgropen ett tag! Visserligen har jag bara tagit 4 tabletter, men vilken läxa att glömma kolla bipackssedel. Ska på VUL imorgon så ska fråga om detta då.

Kommer vara väääääldigt noggrann från och med nu med vad jag stoppar i mig! :)

• Majorie

Var på VUL idag i 7+2 och fostret var perfekt stor och vi fick se ett pickande litet hjärta. Väldigt skönt att få se!

• Majorie
    EmPe skrev 2015-09-18 13:37:58 följande:

Grattis, så härligt:)

Tack! <3
    Novembersmile skrev 2015-09-18 14:55:10 följande:

åh vad roligt.. jag har mitt vul om 2 veckor. är i v, 8+1 då.

Stort lycka till! 8+1, då kommer du få rätt ok UL-bilder tror jag. Mina var bara sudd. :)
  • Majorie
    Novembersmile skrev 2015-09-20 17:19:11 följande:

Blödde syndafloden idag och haft riktiga värkar/kramper.  Så det är garanterat ett missfall. Var in på akuten men de kunde hjälpa mig. Så jag ringer gyn i morgon bitti och ber om att få komma dit. Så länge håller jag mig  i bakgrunden här inne. 

Inte trodde jag mf var såhär smärtsamt. Hoppas alla ni som är med i gruppen slipper detta och får era bebisar i maj. :) 

Bara jag får klartecken kör vi igen, så kanske får en sommarbebis om jag har tur. 

Skickar en kram till dig! Hoppas du får en snabb tid till gyn för att göra VUL.
  • Majorie
    Sally Cinnamon skrev 2015-09-23 06:43:19 följande:

Hej! Får man hoppa in här? Just fått veta att jag är gravid med vårt andra barn, är jättelycklig och nervös att det inte ska stanna kvar. Har en son som är nästan två år. Båda barnen är provrörsbebisar.

Grattis och välkommen! :) Jag har också gjort IVF och är i 8+0 idag.

Jag oroar mig rätt mycket för att något ska hända och att vi måste börja om hela IVF-processen igen. Men försöker våga vara glad också. Blir lite lättare för varje dag som går.
  • Majorie
    Aziris skrev 2015-09-24 17:22:38 följande:

Hej på er!

Jag har skummat lite i tråden och det verkar ju vara en del majmammor här!

Hoppas att det är okej att jag hoppar på?

Plussade idag på BIM+6. Tog 2 test bara för att vara säker ;)

Har en dotter sedan tidigare som blir 4 i november!

Grattis och välkommen! :)
Svar på tråden BF maj 2016