Inlägg från: Stemia |Visa alla inlägg
  • Stemia

BF maj 2016

Hej!

Plussade på digitalt test idag gravid vecka 1-2 enligt sidor på nätet borde barnet bli beräknad 15maj

Första barnet därav lite funderingar: när ska man ta kontakt med barnmorska?

Bör jag börja äta vitaminer av nå slag,hört många äter mittval osv.

• Stemia
    noraaa skrev 2015-08-29 17:31:34 följande:

Kosttillskott till gravida. Innehåller bland annat folsyra, så du behöver inte mecka med andra tabletter, räcker gott och väl med dom.

Okej äre något visst märke som är att rekommendera?

Sen undra ja om de ä normalt att känna obehag där nere då man är gravid,alltså de känns lite som UVI emellan åt?
  • Stemia

Förresten kan någon hjälpa mej att förstå hur man tyder veckorna på veckoindikator? På mej blev de gravid 1-2 i lördags, betyder de att jag är gravid i vecka 1-2? Borde haft äl 24e så får de inte att gå ihop?

• Stemia

Är de någon av er som ha tips på en bra graviditetsapp? Har android

• Stemia

Gör ont i högersida, är de normalt?

Känns lite molande, gör extra ont om ja gör något ansträngande tex rastar hunden,dammsugar osv.

Va kan de bero, äre missfall på gång?

• Stemia

Hej alla! Nu ha ja lite dumma frågor att komma med igen..men jag är en sån som frågar då jag är osäker.

Igår hade jag och karln sex, efteråt blödde det litegranna, läste då på internet att de kunde bli så pga något med livmodertappen men då är min fråga ska man hålla sig ifrån sex första grav veckorna?

Är de vissa ställningar man ej bör göra? Större risk med infektioner å dyl om man använder leksaker när man är gravid?

Kort och gott undrar jag vad får jag göra i sängen?

• Stemia
    Mahlin skrev 2015-09-07 20:11:07 följande:

Jag blödde varje gång jag och sambon hade sex förra graviditeten fram tills vecka 12-14 någongång. Nu är vår dotter två år :) men jag blev skit skraj i början, trodde jag fått ytterligare ett missfall.

Okej, va skönt att höra att det är normalt!

kunde du blöda även lite dagen efter? Ha blött lite nu ikv, inte mycket alls utan mer som att det blir mörkt på pappret då ja kissat..
Svar på tråden BF maj 2016