Inlägg från: Meliaz |Visa alla inlägg
  • Meliaz

BF maj 2016

Hej! Jag hoppar in här =) Plussade förra veckan och är nu (enligt uträkning här på familjeliv) i v. 6 och bf är 2 maj. Väntar nu 3:e lilla plutten =)

• Meliaz
    Planritning skrev 2015-09-01 18:59:19 följande:

Och grattis! Vi är beräknade till samma dag än så länge :)

Tack, o grattis till dig med. Vad roligt att det är samma dag, får se längre fram om det ändras =)

Fler än jag som har som molvärk i magen o neråt mot underlivet och ljumskarna? Det liksom svider emellanåt och känner mig uppblåst. Är också väldigt hård i magen.
  • Meliaz

Grattis till alla som plussat =)

En fundering... efter några timmar på jobbet så får jag så ont neråt i magen o i ljumskarna som sen sitter i nästan hela dagen. Även ont i svanken. Har inge ont när jag vaknar på morgonen. Jobbar på förskola så man är inte still så mycket! Vad kan det bero på? Är i v 6.

• Meliaz
    mammamagi skrev 2015-09-04 10:43:29 följande:

Det är nog livmodern som växer... kan kännas som mensvärk och molande och lite som att det strålar. Alla tarmar och sånt kommer också att flytta på sig och det kan göra lite ont också. Grattis till plusset förresten! 

Tack för svaret, man blir ju lite orolig. Väntar nr 3, men yngsta är 6år så kommer inte ihåg hur det kändes i början ???? En spännande resa det här ?
  • Meliaz
    Treanhoppsan skrev 2015-09-06 19:22:00 följande:

Jag väntar också trean, och min yngsta fyller 6 år i november :)

Grattis till graviditeten!

Nämen vad roligt att våra yngsta är lika=) Grattis till dig också
  • Meliaz

Mår nå fruktansvärt illa flera gånger på dagen, jobbigast är på jobbet =( Jobbar som förskollärare o är inte lätt bland alla barn o kollegor när det är nära att man spyr. Vet inte hur länge jag kan hålla mig med att inte berätta...går in i v 8 imorn.

Vet inte hur jag ska hålla illamåendet borta...

• Meliaz
    redoförbebis skrev 2015-09-15 22:13:41 följande:

Jag gick också in i vecka 8 idag :)

Har även samma problem som dig, mår illa från och till hela dagen, svårt att få i mig mat och får lov att äta jättelångsamt för att inte börja spy! Har jobbat endast nätter en period (där man är ensam), men nästa vecka börjar vanliga skift igen, kommer bli svårt att dölja illamåendet för kollegorna :/ 

Min annars jämn tjocka mage har börjat forma om sig sådär passligt misstänksamt också :D 

Är nu också förkyld så nu är tröttheten grym, skulle kunna sova stående :(

Samma för mig med tröttheten, är otroligt trött, igår somnade jag med barnen kl 20 o sov till halv 9 imorse!!

Ja det är svårt o dölja, från att jag ätit tar det ca 30min innan illamåendet börjar igen...eftermiddagarna är värst =( Lika här med magen, på morgonen är den som vanligt men sen blir det en misstänksam kula :-P Tar en dag i taget o är glad för varje dag som man kommer igenom utan att berätta...haha.

Krya på dig, hoppas förkylningen släpper snart
  • Meliaz

Hej!

Ibland får jag en svidande känsla i magen, det kommer och går, ibland rätt ofta o är väldigt obehagligt =( Nån som känner igen sig? Har också typ molande värk neråt och mot ljumskarna! Är gravid i v. 7+6

Svar på tråden BF maj 2016