BF maj 2016
Hej! Jag hoppar in här =) Plussade förra veckan och är nu (enligt uträkning här på familjeliv) i v. 6 och bf är 2 maj. Väntar nu 3:e lilla plutten =)
Hej! Jag hoppar in här =) Plussade förra veckan och är nu (enligt uträkning här på familjeliv) i v. 6 och bf är 2 maj. Väntar nu 3:e lilla plutten =)
Och grattis! Vi är beräknade till samma dag än så länge :)
Grattis till alla som plussat =)
En fundering... efter några timmar på jobbet så får jag så ont neråt i magen o i ljumskarna som sen sitter i nästan hela dagen. Även ont i svanken. Har inge ont när jag vaknar på morgonen. Jobbar på förskola så man är inte still så mycket! Vad kan det bero på? Är i v 6.
Det är nog livmodern som växer... kan kännas som mensvärk och molande och lite som att det strålar. Alla tarmar och sånt kommer också att flytta på sig och det kan göra lite ont också. Grattis till plusset förresten!
Jag väntar också trean, och min yngsta fyller 6 år i november :)
Grattis till graviditeten!
Grattis till alla andra också så klart =)
Mår nå fruktansvärt illa flera gånger på dagen, jobbigast är på jobbet =( Jobbar som förskollärare o är inte lätt bland alla barn o kollegor när det är nära att man spyr. Vet inte hur länge jag kan hålla mig med att inte berätta...går in i v 8 imorn.
Vet inte hur jag ska hålla illamåendet borta...
Jag gick också in i vecka 8 idag :)
Har även samma problem som dig, mår illa från och till hela dagen, svårt att få i mig mat och får lov att äta jättelångsamt för att inte börja spy! Har jobbat endast nätter en period (där man är ensam), men nästa vecka börjar vanliga skift igen, kommer bli svårt att dölja illamåendet för kollegorna :/
Min annars jämn tjocka mage har börjat forma om sig sådär passligt misstänksamt också :D
Är nu också förkyld så nu är tröttheten grym, skulle kunna sova stående :(
Hej!
Ibland får jag en svidande känsla i magen, det kommer och går, ibland rätt ofta o är väldigt obehagligt =( Nån som känner igen sig? Har också typ molande värk neråt och mot ljumskarna! Är gravid i v. 7+6