Inlägg från: Anonym (Hemlisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hemlisen)

BF maj 2016

Hejsan! Grattis till alla dom plussat och ett stort lycka till!!

Jag är nästan hundra på att jg är gravid. Mår superdåligt. Jag är på bim-5 nu och vet inte om det kanske är dags att börja testa. Hur tidigt plussade ni?

Vet att denna grupp är för er som fått pluss och ska ha i maj men jag är som jag nämde tidigare jättesäket på att jag är gravid pch om jag är så blir det en majbebis för mig med.

Hoppas att det är ok att jag skrivet här.

Tack! :)

• Anonym (Hemlisen)

Hej jag har precis plussat. Är i v 3+6 är 26 år. Åh jag ska bli tvåbarnsmamma . Så glad!!

• Anonym (Hemlisen)
    Rara Klara skrev 2015-09-06 10:08:55 följande:

Godmorgon allesammans! 

Vi beslöt oss för att ta en riktigt lugn helg hemma denna helg. Det har varit himla skönt. Allt får ramla på sin plats och onödig stress är som borta.

Vill gärna skriva av mig hur det varit för mig hittills. I onsdags var min mens beräknad och jag vaknade 03.15 av att: ja, nu han jag äntligen kissa på stickan ;) Jag hade liksom väntat på detta tillfälle bra länge....hela två veckor och testat redan dagarna innan som såklart visade minus. Så när jag vaknade var jag förberedd på ett minus. Men det visade sig vara plus. Vet faktiskt inte hur länge jag stirrade på stickan, eftersom det fortfarande var natt, men jag trodde inte mina ögon. Lyckan var total! Jag kunde inte undgå att väcka min man, och kan höll bara om mig och log och fortsatte sova. Han var inte ett dugg överraskad. Han kände det på sig, eftersom jag börjat äta så konstiga saker som jag annars inte gör. Haft 37.3 i temp ända sen ägglossning, och magen svullen som en ballong. 

Enda sen den dagen har jag googlat barn, pratat barn, och drömt barn. nästa lite för mycket. Så nu när helgen kom va det så skönt att stänga ner allt. Det kan ju bli alldeles förmycket, ni vet....kan jag äta det, måste googla...kan jag träna så osv. 

Det har skapat mig en himla massa stess också som jag annars inte har. 

Så jag har lärt mig nu, att ta allt med en nypa salt. Jag vet vad jag behöver äta och att det är bra att träna, och så får resten bli i den takt som det kommer! 

Jag har börjat gå på långpromenad nästa varje dag, vilket är både underbart skönt, och rogivande. 

Trevlig söndag!

Supergrattis till er! Skönt att du hittat din takt. Allt kommer att gå bra det gäller bara att inte stressa. Ganska svårt egentligen men man får ta det som det kommer, en dag i taget.

Jag plussade igår och är överlycklig. Jag har oxå svullen mage, är sötsugen, illamående och det bubblar i magen. Undrar faktiskt om det kan vara två bebisar i magen.

Hur mår du? Tänker ni ta reda på vad det är för kön? Lycka till med allt!
  • Anonym (Hemlisen)

Hej, jag är gravid i v 32 har bf den 20 maj.

Jag har haft sd enda sen v 27-28

Den senaste veckan har jag börjat få hemskt ont i mina fötter. Har svullna fötter så jag brukar lägga upp fötterna högt så att svullnade ska gå ner men så fort jag ställer mig upp igen känner jag en fruktansvärd stickande/huggande smärta i bägge fötterna. Någon mer än jag som har så?

Vad kan det bero på?

Är mamma sen tidigare då jag har en son på 2 år. Är ensamstående då pappan valde ett annat liv. Hur många barn har ni? Och finns det andra som också är ensamstående?

• Anonym (Hemlisen)
    HellGott skrev 2016-03-24 09:22:41 följande:

Jag har bf 13 maj och väntar en tjej. Jag är hemma sedan 1,5vecka med graviditetspenning och har just idag 50 dagar kvar. Bor i Marks Kommun, någon mer som gör? Hur har ni andra det med sammandragningar, ofta? Tycker ni att tiden går snabbt?

Hej, jag har bf 20 maj och väntar en liten pojk. Har en son på 2 år. Jag jobbar fortfarande, heltid, men börjar känna att man nästan inte orkar med att jobba. Känner mig så otroligt stor och klumpig.

jag har haft sammandragningar sen vecka 27-28

Vissa dagar oftare än andra. Både milda och lite starkare sd. Ibland får jag så ont att jag inte kan röra mig. Inte nog med det, sen en vecka tillbaka jar kag även börjat känna extrem smärta i mina fötter. Det spelar ingen roll hur länge jag ligger med fötterna högt, smärtan kommer tillbaka efter ca 30 sek efter att jag ställt mig upp igen.

hur mår du annars?

Jag tycker att tiden bara flyger iväg. Känns som om det var igår jag plussade.
  • Anonym (Hemlisen)
    SJLN skrev 2016-03-24 16:13:48 följande:

Hemlisen - har du provat använda stödstrumpor? Det låter ju som att du samlar på dig en del vätska i ben och fötter.

Det här blir mitt första barn.

Hej, har faktiskt inte provat stödstrumpor. Kanske får börja göra det. Tror oxå att det kan bero på att jag inte får i mig tillräckligt med vatten. Förra graviditeten drack jag minst 3 flaskor isvatten varje dag. Nu är jag inte så sugen på vatten o glömmer att dricka vissa dagar.

tack för ditt svar snälla du.
Svar på tråden BF maj 2016